onbekend onderdeel

06 jan 2020 20:43 #1 door martijn
onbekend onderdeel werd gestart door martijn
dames en heren alpers, ik was mijn recent aangeschafte transalp 600 uit 92 aan het vertroetelen toen ik bij schoonmaakwerkzaamheden een onbekend onderdeeltje tegen kwam( zie foto's)

toen ik de standaard er af haalde kwam naast de standaard, het veertje en de ringetjes ook dit pennetje naar beneden.
ik heb geen idee waar het bij hoort, het zou kunnen zijn dat het ergens vanaf gebroken is of wat dan ook. het ding is ongeveer 35mm lang

iemand enig idee waar het bij hoort of wat het is?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2020 22:28 #2 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic onbekend onderdeel
Het ziet er uit als een pad-pin van een remklauw (waar de remblokken mee in de klauw hangen dus), maar een ‘92er heeft dit type niet dacht ik, iig geen geschroefde :unsure:

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 jan 2020 10:51 #3 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic onbekend onderdeel
Ik ben even in de fiches gedoken ...

Het lijkt op geen enkel onderdeel van je zijstandaard of je middenbok.

Zoals de hoofdloze paardenman al zegt, lijkt het wel op een pin om je remblokken mee vast te zetten.
Die heeft een TA uit '92 wel.

Kijk maar op deze fiche voor de voorrem (onderdeel 18) en op deze fiche voor de achterrem, onderdeel 20.

Het onderdeel zelf ziet er dan zo uit, nieuw:

Dat heeft echter niets met je standaarden te maken maar het lijkt er wel het meest op ...

Ik heb 'enkele' motoren en lijd aan het N+1 virus. N+1=7 op dit moment.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 jan 2020 18:36 #4 door martijn
Beantwoord door martijn in topic onbekend onderdeel
Thanx guys, ik dacht ook meteen aan die remblokken pen, maar die zitten allemaal netjes op zn plek gelukkig.

Fijn dat jullie meedenken.



Mocht er iemand zijn die wel weet waar het van is, dan hoor ik het graag

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2020 18:55 #5 door Yank
Beantwoord door Yank in topic onbekend onderdeel
Het is de stift van het rolletje uit een bahco, is er misschien uitgevallen met sleutelen! Is mij ook al gebeurt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2020 22:18 #6 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic onbekend onderdeel
Hmmm, vraag het me af of dát het is :unsure:


TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2020 23:16 #7 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic onbekend onderdeel
Het zijn inderdaad de pennen voor de borging van de remblokken zodra de pen ingedraaid word komt daar ook nog apart een draai dopje in
als extra borging of afdichting namelijk mijn remblokken hebben die ook en die is uit 1992 :)

Hij zal wel een keer kwijt geweest zijn en komt nu weer tevoorschijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 jan 2020 00:01 - 09 jan 2020 00:03 #8 door PimW
Beantwoord door PimW in topic onbekend onderdeel
Hadden die in eerdere bouwjaren een sleuf dan ipv inbus?

De nek is ook veel dikker, bahco borgpen lijkt me haast nog meer voor de hand liggend. Die heb ik ook wel eens in handen gehad, Bahco's moet je nlk altijd opvoeren :lol:
Ben benieuwd....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 jan 2020 11:12 #9 door Vetjan
Beantwoord door Vetjan in topic onbekend onderdeel
Ja Pim, of op- DRINKEN.
Mij is een remblok-glijpen ook alleen maar bekend met inbus..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 jan 2020 11:37 - 09 jan 2020 11:39 #10 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic onbekend onderdeel
Als ik me goed herinner heb ik die glijpennen door de jaren heen (voor andere motoren) ook wel met sleuf gezien.

Ik heb 'enkele' motoren en lijd aan het N+1 virus. N+1=7 op dit moment.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 jan 2020 14:57 #11 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic onbekend onderdeel
Mijn motoren en de losse delen .:) maakt het altijd wat duidelijker
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 jan 2020 15:35 #12 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic onbekend onderdeel
dat onderdeel hoort nergens op een honda transalp thuis

niet meer over nadenken en verder gaan

(en ik kan ze echt met dichte ogen uit elkaar en n elkaar zetten;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 jan 2020 16:00 #13 door Yank
Beantwoord door Yank in topic onbekend onderdeel
Zo is het!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 jan 2020 19:52 #14 door martijn
Beantwoord door martijn in topic onbekend onderdeel
Heren, bedankt voor het meedenken, Yank , HH en PimW hadden het bij het rechte eind, het was inderdaad het pennetje uit de bahco.
het rolletje zat nog netjes op zn plaats vandaar dat ik hem daar nog niet gemist had.

Ik ben toch erg blij dat ik nu zeker weet dat ik nergens onderdelen uit de alp mis.

nogmaals dank

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 jan 2020 21:03 #15 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic onbekend onderdeel
Oh, dus tóch de Bahco! Mooi dat je het gevonden hebt B)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 jan 2020 22:35 #16 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic onbekend onderdeel
Gaaf dat het opgelost is en dank voor het terugkoppelen !

Ik heb 'enkele' motoren en lijd aan het N+1 virus. N+1=7 op dit moment.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.208 seconden