×
De Transalpclub op de Motorbeurs van 20 t/m 23 februari 2020. (21 feb 2020)

De Transalpclub staat dit jaar weer op de Motorbeurs voor iedereen die geïnteresseerd is in onze clubactiviteiten, toertochten en clubmotoren.

Kom langs voor een kop koffie, een goed gesprek of puf even uit op een van onze bankjes. Dit jaar staat er weer een motor van een een lid op de beurs en misschien staat er wel een tweede bij. Kom snel de Alp van TransalpGhost bekijken!

We hebben een nieuwe beursgadget voor leden en een geweldige actie voor nieuwe leden! Klik snel verder!

Contactslot met speciale bouten vast

11 feb 2020 18:25 #1 door Dennis
Contactslot met speciale bouten vast werd gestart door Dennis
Ik heb een vraag die ik hoop beantwoord te krijgen.

Ik heb een transalp xl650v RD11 uit 2006.
Nu heb ik hem een klein beetje verwaarloosd afgelopen paar maanden en buiten laten staan zonder dekzeil. Ik rij er vaak op na mijn werk, doe soms de boodschappen ermee door mooi of slecht weer maar ik had hem even droog moeten zetten.

Hierdoor is mijn stuur verroest en de plaat waar hij aan vast zit lelijk gecorrodeerd.
Ik ben nu een week vrij en dacht laat ik hem weer even fixen en gelijk de stuurkogellagers vervangen.

Momenteel staat mijn motor op de middenbok met het achterwiel vast aan een spanband en ligt het stuur, remmerij en de oude lagers er al uit.

In de tussentijd wacht ik op de nieuwe lagers en wat kleine dingen.

Ik wil dat gedeelte waar mijn contact slot aan vast zit tussen de voorvorkpoten loshalen en ook direct spuiten in de tussentijd.

Vraag is alleen, die bouten zijn speciale bouten die je 1keer vast draaid waarna er een gedeelte afbreekt.

Heeft iemand enig idee hoe je die eruit krijg?

Ik dacht zelf een draadeind erop lassen met 2 moeren maar ik ben bang dat er iets kapot gaat. Heeft iemand een goed idee? Een dremel heb ik niet.

Iemand wellicht eerder die een contactslot vervangen heeft.

Weet ook toevallig iemand de kleurcode van die kleur blauw van de tank?
Neem ik die ook gelijk even mee nu ik toch bezig ben
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 feb 2020 18:42 - 11 feb 2020 18:43 #2 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Contactslot met speciale bouten vast
Ik heb ze ooit een keer los gemaakt door ze uit te boren.
Een flinke boorkop erop totdat je dus het slot eraf kunt halen. Daarna kun je de bouten met een griptang er waarschijnlijk zo uit draaien.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 feb 2020 19:35 #3 door Vetjan
Beantwoord door Vetjan in topic Contactslot met speciale bouten vast
De kleurcode staat op een sticker onder het zadel op een framebuis van het achterframe.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 feb 2020 01:49 - 12 feb 2020 01:49 #4 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Contactslot met speciale bouten vast
Het zijn zogenaamde breek bouten en deze kun je eenvoudig los maken door er een gaatje van ca 6mm in te boren , voldoende zodat je er een linkse tap in kunt draaien

daarmee heb je grip om ze eruit te draaien

ps: soms zitten ze ook nog met borgvloeistof vast dus vooraf even verwarmen kan helpen

wel opletten dat je niet de linkse tap kapot draait

technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 feb 2020 09:22 #5 door Dennis
Beantwoord door Dennis in topic Contactslot met speciale bouten vast
Bedankt dat ga ik zo direct even bekijken!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.135 seconden