Snelheidsopnemer

25 feb 2020 18:04 - 25 feb 2020 18:05 #1 door downunder
Snelheidsopnemer werd gestart door downunder
Ik heb vandeweek het voorwiel eruit gehad om schoon te maken omdat de vork eruit moest. Na alles terug monteren en testrit, kwam er bij einde van de testrit een raar aanlopend geluid uit het voorwiel. Op de middenbok gezet, wiel draaien, niks te horen. Van de bok af, stukkie duwen en weer dat geluid. Klauwen eraf, nog steeds geluid.

Wiel eruit, alles schoongemaakt, weer ingevet, alles terug gemonteerd, stukkie duwen, geen geluid. Eigenlijk nog steeds geen idee wat de oorzaak was? En dat voelt niet lekker.

Ik rij al zeker 4 jaar zonder dat plastic tandwieltje in de snelheidsopnemer, want er zit een digitale teller op de transalp met die magneetjes. Dat huis is dus leeg verder. Moet kunnen toch? of is me per abuis iets gevallen vorige week wat erin had gemoeten?

Is er trouwens een manier om dat huisje helemaal weg te laten? Dient geen doel verder namelijk.

Edit: lagers zijn helemaal goed, ook pas een jaar oud. Geen speling, as zit er strak in.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2020 18:50 #2 door jeroen emke

still no angel found who flies at the same speed
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2020 20:06 #3 door downunder
Beantwoord door downunder in topic Snelheidsopnemer
Wow :). Is dat compatible met de transalp? Omdat het voor een XR te koop staat. Eens zoeken of er prijstechnisch wat te organiseren is. De verzendkosten naar NL zijn zowat even duur als het product zelf :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2020 20:33 - 25 feb 2020 20:34 #4 door jeroen emke
Beantwoord door jeroen emke in topic Snelheidsopnemer
alle Honda met een enkel schijf gebruiken de zelfde opnemer en ze hebben een vooras met en diameter van 15 mm
de XR 600 van af 1994 die heef een as van 17 mm
XL 600 83-87
NX 650 88-99
SLR 650 97-99
FX 650 98 2000
Transalp 87-96

als je met een dubbel schijf zal het wel niet passen
of je moet iemand vinden die en bus kan draaien

still no angel found who flies at the same speed

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2020 20:36 #5 door downunder
Beantwoord door downunder in topic Snelheidsopnemer
Ja zat net te denken, dat had ik best in de openingspost moeten zetten. Ik rij dan wel een transalp, maar Africa twin vork, wiel, tank en zadel.

Ik zal eens opmeten wat de asdiameter is, die is dacht ik wat dikker dan de transalp heeft. Die keerring op je foto is vast ook los te krijgen in de juiste maten.

Vraag me desondanks nog steeds af wat dat geluid veroorzaakte. Weet je toevallig of mijn setup, dus die snelheidsopnemer zonder tandwiel in principe zo gemonteerd kan worden zonder tandwiel?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2020 20:48 #6 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Snelheidsopnemer
Huis zónder tandwiel is prima hoor, dat kan! Heb ik ook op mijn Alp :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2020 20:52 #7 door downunder
Beantwoord door downunder in topic Snelheidsopnemer
Kijk, dat scheelt alvast in mijn zorg :). Als ik de as aandraai, zit het huis ook klemvast tussen de asverdikking en wiel. Maar toch liep er iets aan per halve draai. Dus halve draai stil, volgende helft aanloopgeluid.

Ik ga het morgen nog eens loshalen en inspecteren...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.146 seconden