Motorproblemen

15 apr 2020 20:26 #1 door Gilles Dieryck
Motorproblemen werd gestart door Gilles Dieryck
Hallo iedereen,
mijn vader heeft een Honda transalp 600cc, de laatste dagen gaat hij met de moto naar het werk maar op de autostrade wanneer hij 130km/u rijd met een toerental van 6000 RPM zakt het toerental opeens zonder het gas te lossen. Soms valt hij stil en is hij moeilijk terug te starten. Andere keren komt hij af van versnelling en opeens werkt de motor terug zoals het moet. Als hij op de normale wegen aan 70-90 km/u rijdt heeft hij geen enkel probleem? Heb zelf al de carburators gekuisd, er zat wat vuiligheid in maar na een testrit deed hij dit opnieuw. Hij heeft normaal gezien een jaar of 2 geleden een nieuwe CDI gestoken. Is het iets anders elektrisch?

Alvast bedankt
Gilles

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 apr 2020 21:01 - 15 apr 2020 21:02 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Motorproblemen
hallo gilles,

eerst een vraag van mij.

van welk bouwjaar is de motor ?

(Let op het oliepeil als er vaak op hoge snelheid wordt gereden

(120 echte km is 6000 rpm)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 apr 2020 21:12 #3 door Gilles Dieryck
Beantwoord door Gilles Dieryck in topic Motorproblemen
Beste

Ik heb het oliepeil bekeken en dit is nog perfect in orde. De 1e inschrijving is 04/1993.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 apr 2020 21:22 #4 door Gilles Dieryck
Beantwoord door Gilles Dieryck in topic Motorproblemen
Beste

Ik heb het oliepeil bekeken en dit is nog perfect in orde. De 1e inschrijving is 04/1993.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 apr 2020 08:59 #5 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Motorproblemen
Is de tankdop juist geplaatst ? (Pijl naar voren)
Is de vacuumslang van de brandstofkraan nog goed ? (anders gewoon even preventief vervangen)

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 apr 2020 09:48 #6 door Gilles Dieryck
Beantwoord door Gilles Dieryck in topic Motorproblemen
Ja de tankdop is juist geplaatst. toen ik de tank gedemonteerd had om aan de carburators te geraken, heb ik het benzinekraantje getest door er zelf aan te zuigen. Er kwam zonder probleem brandstof uit. ik zie niets raars aan het darmpje en waar het darmpje in de motor gaat heb, voel ik ook een zuigkracht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2020 13:45 #7 door Yank
Beantwoord door Yank in topic Motorproblemen
Kan toch een probleem met de vacuüm kraan zijn! als het membraam in de kraan poreus is dan kan hij op hogere snelheid toch te weinig benzine krijgen. Slangetje aan inlaat los nemen en aan zuigen en met de tong proberen of er vacuüm blijft vast houden. Zo niet dan is het membraam lek. en dan kan er wel nog genoeg benzine komen op lage snelheid maar met 6000 rpm te weinig als er vermogen wordt gevraagd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2020 14:06 #8 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Motorproblemen
Een TA 600 heeft toch ook een prime stand op de benzinekraan? Die werkt toch zonder aanwezig vacuum? Kan je ff testen of het membraam inderdaad de boosdoener is. Let op bij het stallen de kraan niet in de prime stand laten staan. Kans op overstromen van de carburateurs als de vlotternaalden niet helemaal meer zuiver zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2020 14:12 #9 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Motorproblemen
Daar wil ik meer van weten Bram.
Ik heb alleen open, dicht en reserve. 😉

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.094 seconden