welke transalp?

02 nov 2009 18:04 #1 door jeroenhog
welke transalp? werd gestart door jeroenhog
Beste transalp rijd(st)ers,

Eigenlijk ben ik er wel uit, ik wil een gebruikte TransAlp gaan kopen. De redenen zijn de volgende (klopt dit eigenlijk wel?):

- Ben 1.96meter lang en de transalp is geschikt voor lange mensen
- Ben een heropstapper (al 10 jaar niet gereden) en de Transalp is een makkelijk te berijden fiets.

Verder zijn er verschillende types en bouwjaren, welke bouwjaren zijn te adviseren en waarom? Waar moet ik op letten bij aanschaf van zo'n fiets?

Groeten en alvast bedankt,
Jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2009 19:26 #2 door olaf
Beantwoord door olaf in topic welke transalp?
met mijn 199 op een twin gaat goed de alp lijkt me toch iets kleiner/ krapper .
Zou eens op beide gaan rijden , dan weet je het zeker .

groeten Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2009 19:29 #3 door GJ.
Beantwoord door GJ. in topic welke transalp?
Vraag bernard maar (voorzitter) heeft ook jaren een alp gereden met zijn vele centimeters. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2009 19:49 #4 door mauppie
Beantwoord door mauppie in topic welke transalp?
Ik heb een 600 gehad, en zat er met mijn 1.98m goed op.
De 650 zit minder goed, je komt dan met je knieen niet goed weg.
Met de 700 zou ik het niet weten.

succes met zoeken,
Maurits


Africa twin '96 zwart-oranje
Kawa Z800 '15 wit
Volvo V70 classic '00
Batavus 24/7
Tefal ultragliss 4570

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2009 19:51 #5 door Menno
Beantwoord door Menno in topic welke transalp?
Lengte zegt niet zo heel erg veel. Het is namelijk vooral afhankelijk van de verhouding boven- en onderlijf. Ik ben zelf 212 cm lang en een vriend van mij is slechts 202 cm lang. Zijn benen zijn evenwel 5 centimeter langer en hierdoor pas ik uiteindelijk op meer motorfietsen. Komt vooral door zijn erg lange onderbeen.

Passen en proefrijden is uiteindelijk het beste advies. Weet overigens wel dat de meest recente alp de meeste ruimte  en bescherming lijkt te bieden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2009 11:53 #6 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic welke transalp?

Vraag bernard maar (voorzitter) heeft ook jaren een alp gereden met zijn vele centimeters. ;)


2,04 slechts, dus een kleintje vergeleken met Menno. Neem geen 650, daar kun je je benen niet op kwijt. Op een XL600V (of een nieuwe XL700V) pas ik prima waarbij de 700 wél de beste wind / weer bescherming heeft.

De 600 is wel weer zuiniger en goedkoper in aanschaf / onderhoud. Koop eentje van na 1997; dan profiteer je direct van de dubbele schijfrem voor.

Ben begonnen op de Alp (mijn eerste echte motor...); een '88. Toen een '91 en voordat ik de (beste!) overstap ooit heb gemaakt (Varadero) heb ik 2 jaar tot volle tevredenheid op een 1997 Alp gereden.

Afhankelijk wat je wilt gaan doen kun je idd de Dero ook overwegen... Rijdt als een grote Transalp. Maar das ook een kwestie van smaak en Euries uiteraard.


Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2009 13:17 - 03 nov 2009 13:19 #7 door NiCoAT
Beantwoord door NiCoAT in topic welke transalp?
We worden helemaal gek van die Bernard,
als je een vraag over een Alp of Twin stelt is hij er als de kippen bij en weet hij het altijd wel zo te draaien dat het woord Dero er weer in positieve zin in voor komt.
Kennelijk istie daar een beetje maf van ;) :D ;) :D ;) :D
M.a.w. hij is ook niet helemaal objectief.
Gewoon rijden wat lekker zit, elk brokje techniek heeft z'n nukken en nadelen

Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2009 17:08 #8 door Menno
Beantwoord door Menno in topic welke transalp?

Kennelijk istie daar een beetje maf van ;) :D ;) :D ;) :D
M.a.w. hij is ook niet helemaal objectief.


Gelukkig hebben de AT rijders daar geen last van  :P . Al ben ik van mening dat ze dan wel meer gelijk hebben dan de Dero-adepten.  :-X Ook op mijn wensenlijstje staat immers ook een Twin (en een Wing). Bovenaan staat alleen een grote schuur/garage. En tot dan... dromen.

Gewoon passen en als een Twin past in budget en bij het lijf, dan zou ik het wel weten...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2009 19:03 #9 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic welke transalp?
Nico,

Niets ten nadele van de Alp (in tegendeel zelfs) of de @twin. Heb je daar in mijn berichtje wellicht overheen gelezen...?

2,04 slechts, dus een kleintje vergeleken met Menno. Neem geen 650, daar kun je je benen niet op kwijt. Op een XL600V (of een nieuwe XL700V) pas ik prima waarbij de 700 wél de beste wind / weer bescherming heeft.

De 600 is wel weer zuiniger en goedkoper in aanschaf / onderhoud. Koop eentje van na 1997; dan profiteer je direct van de dubbele schijfrem voor.

Ben begonnen op de Alp (mijn eerste echte motor...); een '88. Toen een '91 en voordat ik de (beste!) overstap ooit heb gemaakt (Varadero) heb ik 2 jaar tot volle tevredenheid op een 1997 Alp gereden.

Afhankelijk wat je wilt gaan doen kun je idd de Dero ook overwegen... Rijdt als een grote Transalp. Maar das ook een kwestie van smaak en Euries uiteraard.


En ja... mocht het nog niet zijn opgevallen...  ::) Ik ben erg wijs met mijn Dero, en ja, ik blijf 'm promoten omdat ik van mening ben dat de kwaliteiten van deze fiets (vooral door een aantal mensen die er zelf nog nooit op hebben gereden) zwaar worden onderschat.

Terwijl ik wel van mening ben (keerzijde) dat de Africa Twin objectief gezien gewoon te veel op waarde geschat wordt. En ja, wij hebben zowel een Alp, Twin als Dero in de schuur gehad, en met alledrie ook minimaal 15.000 km per jaar gestuurd.

Dus voldoende 'hardware' om ze met elkaar te vergelijken  ;)

Maar een voorkeur wil niet zeggen dat dit per definitie de 'beste' motorfiets is. Maar is eender voor zowel de Alp als de Twin. Het blijft een kwestie van smaak en voorkeur.


Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2009 16:23 #10 door jeroenhog
Beantwoord door jeroenhog in topic welke transalp?
Alvast bedankt voor de reacties! Het moet dus een transalp 600 worden. Vanaf 1997 met twee schijven voor uitgerust. Vraag ik me af of dat zo heel veel voordelen gaat opleveren. Ik vraag het me af omdat ik de motor voor woon- werk verkeer ga gebruiken het hele jaar door, pekel is dus onvermijdelijk. En dan geld eigenlijk hoe goedkoper hoe beter (en dus hoe ouder hoe beter) ;)

jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2009 18:44 #11 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic welke transalp?
Hoi, je zou een kijkje kunnen nemen op mobile.de
Ik heb net gekeken: een '99  gezien met 12.100km voor €2500.= in Elbingen duitsland, nog een jubileum uitvoering ook..
(bij plz heb ik postcode 47574 ingevuld= gebied dat aan de achterhoek grenst, umkreis 200km)
We hebben er zelf 2 uit duitsland gehaald, een '98 met 13.000km en een '99 met 5700! km, aanzienlijk !! gunstiger dan hier.
Importeren is een makkie, komt aan rest-bpm plusminus 85.= bij en de keuringskosten van 100.=
De transalpen aus der Heimat hebben vaak niet zoveel kilometers op de teller, hoewel ze probleemloos veel kilometers kunnen draaien is het ook wel lekker een vrij fris motortje te hebben.

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 nov 2009 11:54 #12 door jeroenhog
Beantwoord door jeroenhog in topic welke transalp?
goede tip! ik zal eens kijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.084 seconden