- Berichten: 6
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ik denk het niet, ik heb al eerder problemen gehad met de CDI's, en dat voelde wel heel anders dan dit nu. Het vermogen viel niet langzaam weg, maar is is de loop der maanden steeds slechter geworden. CDI's zijn liggend gemonteerd en toerenteller stopt niet, omdraaien kan ik inderdaad nog eens proberen.Timy schreef : Weet je zeker dat het niet per ongeluk de CDI's zijn? Zijn ze al liggend gemonteerd en wissel ze eens om? Stopt de toerenteller dan als het vermogen wegvalt?
Zou mij niets verbazen als ik deze klachten lees..
-Goede tip! Hoe zou ik kunnen checken of deze goed functioneren?robgoesdakar schreef : - carb probleem (check ook vlotters goed functioneren, eerder iemand met identieke klachten waar 1 vlotter de boel af sloot)
- compressie probleem ? --> compressietest
- cdi's zoals timy al zegt (al haalt ie dan waarschijnlijk eerder slechts 80 kmph)
- check ook kleur bougies (verschil voor/achter)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Super, ga ik proberen. Bedankt voor de tip!robgoesdakar schreef : Als je dan nog even door de brandstof toevoer blaast (zachtjes), en de vlotters omhoog duwt kun je ook nog eens meteen controleren of ze goed afsluiten als ze omhoog staan.
Dat begrijp ik, maar gelukkig hebben we dit forum waar we het dagelijks proberenWaffie schreef : diagnose stellen op afstand is lastig zo niet onmogelijk .
We hebben de Alp destijds op de gok niet-lopend gekocht, bleek dat 1 van de cilinders amper compressie had (hij had dan ook een tijdje de geuzennaam 'Olieboot' ). Dus gewisseld met een blok van '94, maar destijds hebben we mijn oude carb er op gehouden. Nu kreeg ik op motorvakantie in Italie problemen met deze carb en daarom hebben we de carb die bij dit blok hoort er op gezet (nadat deze gecheckt was door mijn broer weke wel verstand heeft van motors ). Ik vermoed dus een carburateur probleem, maar het kan absoluut iets anders zijn. Vandaar mijn vraag hier.Waffie schreef : om een bepaalde reden heb je het motorblok gewisseld .... waarom
en waarom heb je de carburateur gewisseld.
Bedankt voor de tip! Maar ik zoek zelf nog even verderWaffie schreef : enkel naar jouw probleem beschrijving heb ik meer dan het vermoeden dat er 1 gasschuif niet werkt ( wat de reden ook kan zijn.)
mijn beste tip
staak je zoektocht en kies voor een stukje fysieke bijstand van de tcn vak specialisten
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Sopa schreef : Waffie heeft gelijk en als je het probleem (snel) wilt oplossen kun je het beste naar hem gaan of naar Rob Geleen of een andere clubdealer.
Sopa schreef : Simpele dingen eerst: benzinekraan en vaccuumsysteem/slangen goed? Tankdopontluchting schoon? Geen sporen van luchtlek bij inlaatrubbers? Afstelling carbs juist? Gaskabels goed? Al eens een carb synchronisatie uitgevoerd (dat helpt ook misschien met het krijgen van een beeld)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.