Thermometer koelvloeistof

29 apr 2020 14:09 #1 door User ID 6620
Thermometer koelvloeistof werd gestart door User ID 6620
Beste Alpers,

Wat is de normale stand van de thermometer van de koelvloeistof op je dashboard en na hoeveel kilometer bereik je die stand? De wijzer van mijn fiets blijft in of vlak boven het witte gebied hangen. Een en ander hangt natuurlijk af van de buitentemperatuur, maar neem de huidige buitentemperatuur als maatstaf.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2020 14:59 #2 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Thermometer koelvloeistof
Als je hierop zoekt zie dat deze vraag (zeer) veel gesteld wordt. De Alp en Twin hebben de eigenschap om nauwelijks beroering in de temp.meter te brengen. Alleen bij langzaam rijden en hoge temperaturen zie je pas echt een verschil. Dit is normaal en niets om je zorgen over te maken! :)

Liberté - Egalité - Fraternité

29 apr 2020 15:55 #3 door brings
Beantwoord door brings in topic Thermometer koelvloeistof

Timy schreef : Als je hierop zoekt zie dat deze vraag (zeer) veel gesteld wordt. De Alp en Twin hebben de eigenschap om nauwelijks beroering in de temp.meter te brengen. Alleen bij langzaam rijden en hoge temperaturen zie je pas echt een verschil. Dit is normaal en niets om je zorgen over te maken! :)

Dan heb ik nog een aanvullende vraag. Ik heb bij mijn TA 650 nog nooit gemerkt dat de elektrische fans aansloegen.
Hoe is dat bij jullie?

Dank

29 apr 2020 16:49 - 29 apr 2020 16:51 #4 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Thermometer koelvloeistof
Idem aan wat ik bovenaan stelde. Wordt bijna niet warm dus koelen heeft weinig zin. Geloof dat ze pas aanslaan als jij bang wordt dat hij te warm loopt, voorbij de 80%. :lol:

Ik heb het alleen gehad bij langzaam file rijden in de stad tijdens de zomer.

Liberté - Egalité - Fraternité

29 apr 2020 17:29 #5 door User ID 6620
Beantwoord door User ID 6620 in topic Thermometer koelvloeistof
Goed om te weten dat de Alp niet zo snel warm wordt.

29 apr 2020 19:26 #6 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Thermometer koelvloeistof
Wat ik altijd doe bij een motor die nieuw voor mij is, of na 'groot' onderhoud, is de motor zo warm laten draaien in/bij de garage dat de fan wel aanslaat. Dan weet ik tenminste zeker dat dat in orde is. Ik kom er liever bij mijn garage achter dat de fan niet aanslaat dan ergens in de rimboe.

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.142 seconden