Slecht lopen na 10 km

09 mei 2020 09:31 #21 door Willem Postma
Beantwoord door Willem Postma in topic Slecht lopen na 10 km
Een ieder heel erg bedankt voor de suggesties.
Ik heb alle adviezen uitgevoerd en steeds was het mis.Uiteindelijk toch nog de carburateurs eergisteren ultrasoon laten schoon maken.
Maar gisteren bij het uitproberen was het na 10 km al weer mis.
Ik ben naar Motorservice Oscar Goos in Vaassen op 1 cilinder gereden en hij heeft wat meetwerk gedaan.
Wat blijkt: De CDI van de voorste cilinder houdt er na 10 km mee op. Daarvoor rijdt de motor gewoon prima.
Dus Garfield heeft het bij het rechte eind..
Nou is mijn vraag nog: Moet ik 1 stuks 2e hands CDI op de kop tikken of kan ik beter 2 Nieuwe installeren en dan natuurlijk ook nog anders positioneren, zodat de buddyseat de CDI 's niet meer kan vernielen.
Waar kan ik die het beste kopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2020 10:24 #22 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Slecht lopen na 10 km
Fijn dat de oorzaak gevonden is !
En ja, zoals ik al schreef: 'been there, done that' ...

Laten we voorop stellen dat je niets moet. CDI's kosten best wel wat geld en ik kan me goed voorstellen dat iemand niet meteen twee CDI's kan of wil betalen.

Ik heb vorig jaar wel diep in de buidel getast en twee electronische en programmeerbare CDI's gekocht bij cdi-shop.de inclusief programmeerkabel en software. Dat was niet nodig maar ik vond het gewoon leuk, uit technische belangstelling.
Het ophangrubber heb ik indertijd online bij Mulders motoren gekocht.

Nogmaals, twee nieuwe CDI's kopen is strikt genomen niet nodig. Als je het geld hebt en je wil de komende jaren nooit meer zo'n twijfelstemmetje in je hoofd hebben dan zou ik er nu wel twee kopen. En dan zeker moderne electronische.

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2020 11:45 #23 door Willem Postma
Beantwoord door Willem Postma in topic Slecht lopen na 10 km
Ik zal het internet eens afstruinen.
Dank voor de hulp
groet Willem

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2020 13:09 #24 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Slecht lopen na 10 km
Ignitech. De oplossing en kost 158 euro voor een dual cdi.
Nooit geen omkijken meer naar

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2020 15:21 #25 door Helikees
Beantwoord door Helikees in topic Slecht lopen na 10 km
Ignitech inderdaad! Meeste bang for your bucks. Ook programmeerbaar. Worden standaard met de XL600V ingeladen geleverd als je wilt. Dus je hoeft niet te programmeren als je dat niet wilt maar de mogelijkheid is er.

De originele CDIs werken o.b.v. verouderderde elektrotechniek en gaan vroeg of laat stuk. Van tweedehandse weet je nooit hoelang ze al gelopen hebben. Wel goedkoopste optie.

Originele nieuwe zijn naar verhouding duur en gaan vroeg of laat ook stuk.

Carmo.nl maakt ook o.b.v. nieuwere elektrotechniek en laat ze er qua afmetingen en buitenkant soort van origineel uitzien. Ook een prima optie.

Maar zoals gezegd is Ignitech gewoon veel waar voor je geld. Moderne techniek in een enkele unit die op de plek van de originele CDIs past. Evt zelfs in 't ophangrubber als je daar een deel van wegsnijdt. Ophangen met de bijgeleverde tweezijdig plakkende klittenband kan ook. Mijne loopt er heel mooi op. Net wat feller dan origineel lijkt het.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2020 15:23 #26 door Rinie1964

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2020 15:27 #27 door Helikees
Beantwoord door Helikees in topic Slecht lopen na 10 km
Voor zover je geïnteresseerd bent in de techniek: waar jij waarschijnlijk last van hebt is een wrakkige soldeerverbinding in je originele CDI. Hier is de hele printplaat incl componenten in een soort hars gegoten en daarna geseald. Dit is open de zagen en na reparatie weer dicht te gieten. Zaak is wel de boosdoener qua soldeerverbinding te vinden...

Wat er gebeurt is dat door ouderdom (thermische effecten/trilling? Wie zal het zeggen) een soldeertje heeel minimaal scheurt. Zolang alles koud is is er nog contact maar naarmate de unit opwarmt (na 10km dus) wordt de verbinding verbroken. Is dus te repareren maar tijdrovend specialistisch werk waarbij je eerst de boosdoener moet vinden. Bij Carmo deden ze ooit ook aan reparatie maar wat ik begreep solderen ze dan álle verbindingen opnieuw. Kan ook. Dan weer netjes dichtmaken en je bent er van af.

Tot zover de originele CDI's, zoals ik 't begrijp. Aanvullingen welkom ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2020 21:08 #28 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Slecht lopen na 10 km
kees ik heb ook geprobeerd met dat solderen een paar dagen met een vergroot glas alle solderingen na geplozen ik ben er uit eindelijk mee gestopt en heb ze hier gekocht .

mtp-racing GmbH

prijs viel me onzetten mee en geen geklooi meer en al 2 jaar probleem loos rijden mag zeggen had ik al veel eerder moeten doen

zou het weer gebeuren bestel ik meteen weer 2 nieuw ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juni 2020 22:37 #29 door Willem Postma
Beantwoord door Willem Postma in topic Slecht lopen na 10 km
Nog even een laatste bericht over dit onderwerp. Ik heb via Alieexpres 2 CDI's en een regulateur gekocht. Dit kostte 55 euro. Ik denk ik waag het er op. Na vervangen van beide CDI's loopt de motor weer prima. Ik ben benieuwd hoe lang dezen het vol houden. We zullen zien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.116 seconden