Welke Paddockstand/minilift voor de 700

03 mei 2020 07:01 - 03 mei 2020 07:02 #1 door Peter Wolters
Welke Paddockstand/minilift voor de 700 werd gestart door Peter Wolters
Welke paddockstand is geschikt voor de XL700V? Door de bomen zie ik het bos niet meer online.

Of gebruiken jullie een minilift? Zo ja, waar plaats je die exact onder de motor? Ik hoor graag, want ik zit te popelen om mijn zwarte velgen te laten vervangen voor gouden velgen ;)

Transalp RD15 2013 vanaf 28-04-2020
Transalp RD13 2010 R.I.P. 06-01-20

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mei 2020 08:27 - 03 mei 2020 08:30 #2 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Welke Paddockstand/minilift voor de 700
Ik gebruik een simpele paddockstand, zo ongeveer als hieronder:



Het ding is simpel in de breedte aan te passen, dus voor élke motor met gewone (niet eenzijdige) achterbrug geschikt.
Nadeel is dat de motor wel iets naar achter komt bij het opbokken omdat hij over de bogen rolt, daar moet je rekening mee houden. Er zijn ook vergelijkbare met wieltjes er aan, die rolt dan ‘onder de motor door’. Als het goed is dan ;)
Deze oa bij Louis: www.louis.nl/artikel/universele-paddocks...6EAQYJCABEgLgZPD_BwE


Maar goed, dan heb je je voorwiel nog niet de lucht in. Je zou ‘m kunnen combineren met een minikrikje:



Deze zet je dan onder het blok of de carterbeschermer. Ik weet niet of dat bij een 700 stevig genoeg is, dat moet je zelf even beoordelen, bij mijn 600’s gaat dat goed.

Krikje vind je oa bij HBM: www.hbm-machines.com/producten/motorheft...gEAQYAiABEgL2K_D_BwE


Je zou ook kunnen proberen om het met alléén een krikje af te kunnen door die afwisselend wat meer naar achter, of juist wat meer naar voor te plaatsen en zo het achter- óf het voorwiel te liften. Of precies in het midden voor beide wielen :P
Maar goed, dan moet de motor wél stevig op het krikje staan, geen idee of de onderkant van de 700 vlak genoeg is.

Tip: draai een wielas bijv al los zolang de motor nog op zijn wielen staat en pas weer vast als hij weer terug op zijn wielen is. Je wil niet té veel kracht op eea zetten en je héle motorfiets van het bokje af zien kukelen!

Succes met de keuze.

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mei 2020 14:40 #3 door Peter Wolters
Beantwoord door Peter Wolters in topic Welke Paddockstand/minilift voor de 700
Bedankt René, merk nu dat de meeste paddockstands wel universeel zijn. Motorlift laat ik even achterwege.

Deze paddockstand heb ik vandaag besteld, ga er vanuit dat het ietwat makkelijker is met wieltjes.

Lang wachten, post heeft het druk tegenwoordig met de pakketjes :(

Transalp RD15 2013 vanaf 28-04-2020
Transalp RD13 2010 R.I.P. 06-01-20

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mei 2020 16:05 #4 door Helikees
Beantwoord door Helikees in topic Welke Paddockstand/minilift voor de 700
De nóg handigere staan op een onderstel met zwenkwieljtes waardoor je de motor nog zijdelings kan verplaatsen. Da's pas handig!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mei 2020 20:12 - 03 mei 2020 20:15 #5 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Welke Paddockstand/minilift voor de 700
Zwenkwieltjes..... ehhhhhm ja/nee :unsure:

Ik heb op het moment 1 motorfiets met een middenbok. Daar heb ik onderstaande ‘motormover’ van Rothewakd voor, met het idee om hem er met de bok op te zetten en dan dwars door de garage heen op zijn plekkie te schuiven.
Nou heb ik bést een vlakke (beton met coating) vloer, maar vergeet het maar, ding is nauwelijks te verplaatsen, die wieltjes willen niet echt rollen :( Diameter van de zwenkwielen te klein of domweg té veel gewicht er op....


TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mei 2020 10:41 #6 door Helikees
Beantwoord door Helikees in topic Welke Paddockstand/minilift voor de 700
Ik heb deze en dat werkt prima op mijn betonnen vloertje. Maar goed daarmee verplaats je alleen het achterwiel zijwaarts en niet de hele motor (incl hoge zwaartepunt) over het midden.

Om de motor echt in alle richtingen te verplaatsen moet ik dus ook nog heen en weer rollen over het voorwiel (incl stuur draaien) en dat geeft genoeg vrijheid om met een paar keer steken de hele schuur door te gaan.


Motorliftje op wielen heb ik voor 't onderhoud en past mooi onder PimW z'n carterbeschermer. Werkt ook prima alleen moet je daarbij niet willen verplaatsen door tegen de motor te duwen want dan tuimelt ie er af door 't hoge zwaartepunt en de wieltjes die net tegen een steentje in de beton blijven hangen. Duw je echter met je voet tegen het liftje dan roetsjen Alp en ik samen het hele schuurtje door. Met de juiste muziek erbij is het bijna kunst!

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mei 2020 11:06 #7 door Peter Wolters
Beantwoord door Peter Wolters in topic Welke Paddockstand/minilift voor de 700
En wat heb ik net twee dagen geleden besteld? Jawel, ROTHEWALD-MANOEUVREERHULP (motormover) bij Louis.de .... :cheer:

Met het idee om de motor te kunnen draaien en verplaatsen zodat ik er makkelijker aan kan sleutelen terwijl ik nog met krukken loop.

Kan net zo goed mijn Gamma Dolly ombouwen, rolt waarschijnlijk beter :lol:

Transalp RD15 2013 vanaf 28-04-2020
Transalp RD13 2010 R.I.P. 06-01-20
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mei 2020 08:26 #8 door hannes
Beantwoord door hannes in topic Welke Paddockstand/minilift voor de 700
Ik gebruik deze,

www.matthys.net/nl/mini-lift-cap-met-pla...nvlak-450-kg-1224295

Is heel stabiel, zowel voor als achter tegelijk in de lucht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.226 seconden