Weer een dag gepuzzel verder.. gelukkig was het lekker zonnig in Amsterdam.
Vandaag eerst een testrit gemaakt en blijkt dat in het begin de knipperlichten perfect leken te werken maar na 5 minuten rijden begonnen de stroomstoring weer de kop op te steken. Helemaal wegvallen van de knipperlichten, soms slaat hij op hol super snel, helemaal geen boordverlichting meer. Dan parkeer ik de motor weer, zet hem uit en daarna het contact weer aan... alles doet het weer. Begin een vermoeden te krijgen van een kapotte spanningsregelaar of zo.
Bij motor start dimt de koplamp ook zachtjes, wel wat minder dan zonder draaiende motor.
Toen zoals jullie voorstelden, zadel en zijkappen er af en stekkers open maken en schoonmaken en inspuiten met contactspray. Het massapunt kom ik niet bij zonder de motor af te breken toch ? De benzine tank er af gaat best ver op straat. De massa doorgemeten, vanaf de min van de accu tot de min van de knipperlichten, en andere groene draden. Alles 0 of heel klein.. 0.02 op 20k ohm. Het leek weer voorspoedig te gaan.
Toen contact aan.. Helemaal niets meer.. De toeter een heel zwakke puee.. Geen dashboard licht meer, geen lampen meer, geen start meer.... Boel weer geparkeerd (stuur helemaal naar links, stuurslot erop). Nog 1 keer testen.. en hij doet het weer. Zou het aan de claxon liggen ?
De stekkers onder de console kan ik ook nog niet bij.. moet nog even uitzoeken hoe ik de hele voorkant open maak. Neem aan al de kleine schroefjes, inclusief die van het windscherm. Degene waar ik wel bij kon zagen er allemaal goed uit, behalve de dag rij lamp.. Daarvan leek de houder stuk.
Ben even lost nu weer... Heb stieken mn oog laten vallen op een caferacer deze week.. Of dat is misschien van de drup naar de regen...