knipperlicht en dashboard probleem

11 mei 2020 11:14 #1 door tobiasOostdam
knipperlicht en dashboard probleem werd gestart door tobiasOostdam
beste lezers,

Onlangs viel mijn snelheidsmeter en kilometerteller weg en ben ik gaan zoeken naar het probleem. de kbel bleek niet het probleem maar het tandwiel in het voorwiel. dit probleem is reeds verholpen maar na het weer monteren van het "dashboard" ben ik er achter gekomen dat enkele indicators het niet meer doen. Het rode motor lampje brandt niet meer bij het omschakelen van het contact, bij ghet uitklappen van de standaard wordt dit niet meer aangegeven en bij het schakele naar neutraal wordt de groene N ook niet gezien. Bij het aanzetten van groot licht doet deze het wel.
Tevens hapert het knipperlicht. Bij het aanzetten van naar links of rechts doen de lichten eerst een paar seconden niets. Daarna hoor ik kort een paar snelle tikken en daarna slaat het knipperlicht aan. heeft iemand enig idee welke kabel/onderdeel ik zou moeten vervangen voor dit probleem?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mei 2020 12:33 #2 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic knipperlicht en dashboard probleem
Klinkt alsof er ergens een stekker niet goed zit aangesloten.

Het knipperlicht is waarschijnlijk gewoon het bekende euvel. Als je wat zoekt hier op het forum zie je zat info over het open maken en schoonmaken van de knippelicht schakelaar.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:

Meer dan alleen banden ;)

11 mei 2020 12:58 #3 door Ercan
Beantwoord door Ercan in topic knipperlicht en dashboard probleem
Het is opvallend dat alles in 1 keer kapot is gegaan. Zoals eerder gezegd even controleren of de stekkers weer goed erin zitten en anders de lampjes controleren of ze doorgebrand zijn. Indien dat het geval is moet je verder je elektrische circuit induiken en even je spanningsregelaar,dynamo etc. opmeten.

Transalp XL600v PD06 verkocht
Varadero SD01
Honda Rebel CMX 250

11 mei 2020 13:26 #4 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic knipperlicht en dashboard probleem
Bij dingen die gezamenlijk in één keer sneuvelen ligt de oorzaak waarschijnlijk in iets gemeenschappelijks:

- zekering,
- stekker(s) van de cockpit,
- massa-aansluiting.

Ik zou in die volgorde gaan zoeken.

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

11 mei 2020 15:29 #5 door Wessel
Beantwoord door Wessel in topic knipperlicht en dashboard probleem
Dit voorjaar het zelfde gehad met de richtingaanwijzer, reageerde heel slecht tot niet. De How-To op het forum geeft een heel duidelijke instructie voor het openen van de module, heeft voor mij gewerkt!

12 mei 2020 10:31 #6 door tobiasOostdam
Beantwoord door tobiasOostdam in topic knipperlicht en dashboard probleem
Oke het massa probleem is gevonden. Moet denk wat draden gaan vervangen voordat dit nog een keer gaat gebeuren. Het knipperlichtprobleem blijft helaas. De video hieronder is een klein voorbeeld Van het
knipperLichtprobleem. Sons duurt het veel langer voordat de knipperlichtem aangaan. Ik zal even de andere topics doornemen en kijken of ik het probleem op kan lossen

Alvast bedankt voor jullie insight en hulp

Tobias

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.106 seconden