Transalp 650 wordt warm

09 juni 2020 14:41 #1 door Joost
Transalp 650 wordt warm werd gestart door Joost
Hallo iedereen,

Sinds kort ben ik eigenaar van een transalp 650 uit 2003. De motor is optisch gezien flink gebruikt (wat roest en krassen), maar heeft slechts 43k op de teller staan. Nu vind ik dat de transalp vrij warm wordt. Bij een buitentemperatuur van 20 graden en normaal rijden komt de temperatuurmeter bijna tot het midden en als ik 20 minuten in de stad rijdt slaat de fan soms aan. Is dit normaal of moet ik op onderzoek uit gaan?

Ik heb onlangs de olie vervangen (castrol 10w40 semi synthetisch) en koelvloeistof bijgevuld in het reservoir (zat iets onder de ondergrens). De radiator zit gewoon vol en het ziet er in zowel de radiator als het reservoir m.i. goed uit. De motor loopt naar mijn idee verder erg netjes en ik hoor geen gekke geluiden. Wel is de einddemper (chrome deeltje) iets lek en lekt de uitlaat iets bij de aansluiting.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2020 15:03 #2 door Jasper
Beantwoord door Jasper in topic Transalp 650 wordt warm
Hoi,

Zover ik weet is dat normaal hoor. Ik rij transalp 600. Maar zolang het niet in het rood komt, is er niks aan de hand. En als je fan maar aanslaat;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2020 15:10 #3 door Joost
Beantwoord door Joost in topic Transalp 650 wordt warm
Dat is een geruststellend bericht, dank! Ben me aan het voorbereiden op een flinke reis, o.a. door hogere temperaturen, dus ben liever even te voorzichtig

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2020 15:48 #4 door Jasper
Beantwoord door Jasper in topic Transalp 650 wordt warm
Waar ga je heen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2020 18:16 #5 door Joost
Beantwoord door Joost in topic Transalp 650 wordt warm
Georgie, of Griekenland hoop ik. Hopelijk werkt Corona mee...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2020 20:27 #6 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Transalp 650 wordt warm
Beter vernieuw je dan ook je koelvloeistof, je fiets is van 2003 en koelvloeistof moet eigenlijk iedere 2 jaar worden vernieuwd en dat wordt nogal eens "vergeten" .

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.073 seconden