Transalp PD06 1987 voorrem lekt na vervangen remblokken

21 juni 2020 17:57 #1 door Rinie1964
Zoals de titel al aangeeft heb ik mn remblokken vervangen. De remzuigers moest ik een flink stuk naar binnen duwen en daar had ik ook lekkage verwacht (maar dus niet).

Nu lekt die dus bij de rempomp en wel op mn nieuwe action lak $%^& voordat ik het in de gaten had.

Wat is wijsheid, een andere rempomp of een O-ring of zo vervangen? En heeft iemand een rempomp liggen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juni 2020 19:07 - 21 juni 2020 19:08 #2 door Oldtimer
Pomp kun je reviseren. Setje kost ongeveer 25 euro.
Stelt niet veel voor.
En zo duur is die lak nu ook weer niet 🤑

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juni 2020 07:16 #3 door Rinie1964
Beantwoord door Rinie1964 in topic Transalp PD06 1987 voorrem lekt na vervangen remblokken
Het gaat idd niet om de kosten van de lak, maar op het werk wat je ervan hebt.

Weet je het onderdeelnummer of kan jij die set leveren? Op Nr1 zie ik setjes maar staat er niet bij dat die voor een TA is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juni 2020 08:24 #4 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Transalp PD06 1987 voorrem lekt na vervangen remblokken
Weet je zeker dat het bij de pomp lekt ?
Heb je niet per ongeluk met het terug duwen van de remzuigers de remvloeistof boven uit het reservoir geduwd ?

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juni 2020 18:02 #5 door Rinie1964
Beantwoord door Rinie1964 in topic Transalp PD06 1987 voorrem lekt na vervangen remblokken
Nee ik had het deksel eraf, de buurman zoog met een injectie spuit de overtollige vloeistof weg. Er zijn ook geen sporen op de zijkant van het reservoir.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2020 09:12 #6 door thad
Hallo Rinie, bij t terugdrukken van remcilinder komt het nogal eens voor dat er even een klein fontijntje uit je reservoir spuit, wat niet zo makkelijk weg te zuigen is en zomaar ergens terecht kan komen. Verder had ik nog wel een tipje.... draai gewoon je ontluchtingsnippel op de remklauw los als je zuigers terug gaat duwen dan krijg je ook al die zooi die zich meestal in een remklauw verzamelt niet in je reservoir/hoofdremcilinder. Veroorzaakt nogal eens doorlekken van hoofdrem cilinder en dat soort grappen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juli 2020 21:38 #7 door Martijn
Japparts heeft ze op de website staan. Mijn vorige bestelling bij hun was redelijk vlot binnen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juli 2020 22:12 #8 door Oldtimer
Op de zijkant van de rempomp staat een aanduiding 1/ 2 of 1 1. Daar waar de banjo op aansluit.
Van belang voor de juiste revisieset.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juli 2020 21:35 #9 door Rinie1964
Beantwoord door Rinie1964 in topic Transalp PD06 1987 voorrem lekt na vervangen remblokken
Bedankt voor de tips! Maar na de schoonmaak blijkt alles.dicht te zitten. Probleem is vooralsnog opgelost.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.092 seconden