Zijtassen rek

14 juli 2020 10:41 #1 door Ron Bruijns
Zijtassen rek werd gestart door Ron Bruijns
Hoihoi,

Sinds kort heb ik een TA, en wil daarmee deze zomer op vakantie gaan naar Noorwegen. Om wat extra bagage mee te nemen wil ik graag zadeltassen kopen (heb de keuze al gemaakt tussen tassen en koffers ;) ), maar heb daar nog wel rekken voor nodig zodat ze niet worden weggebrand door de uitlaat / in het wiel terecht komen.

Ik vond het wel een beetje tegenvallen qua aanbod op de markt... Heb eigenlijk alleen deze twee kunnen vinden:

1: motea
2: rad

Hebben jullie ervaring met deze twee? Qua prijs maakt het niet veel uit, maar de tweede lijkt mij wat sterker en dikker.

Alvast bedankt voor de tips!

Gr Ron

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2020 12:49 #2 door Wilco.Cwx
Beantwoord door Wilco.Cwx in topic Zijtassen rek
Ik weet niet welke keuze ideaal is

Had in het verleden wel een gepaste oplossing gezien om het gapende gat nuttig te vullen in een kofferrack zodat er minder kans is op tussen door schieten van bagage ,kun je mooi met spanbanden de boel zekeren, veilig vast maken

www.allroadmoto.be/nl/perun-moto-side-ra...late.html#imageGal-1

Vond het er effectief uitzien
Groetjes W

14 juli 2020 22:28 #3 door Ron Bruijns
Beantwoord door Ron Bruijns in topic Zijtassen rek
Dat ziet er inderdaad handig en strak uit, zal zoiets t.z.t. er zeker op zetten

15 juli 2020 09:40 #4 door Jasper
Beantwoord door Jasper in topic Zijtassen rek

Wilco.Cwx schreef : Ik weet niet welke keuze ideaal is

Had in het verleden wel een gepaste oplossing gezien om het gapende gat nuttig te vullen in een kofferrack zodat er minder kans is op tussen door schieten van bagage ,kun je mooi met spanbanden de boel zekeren, veilig vast maken

www.allroadmoto.be/nl/perun-moto-side-ra...late.html#imageGal-1

Vond het er effectief uitzien
Groetjes W

Inderdaad mooie oplossing. Ik heb dit gedaan met touw. Ik had oude klimtouwen en daarmee maakte ik de ruimte dicht (weven). Daartegen plaatse ik een jerrycan en aan de andere kant een kleine drybag met spullen die ik niet direct nodig had (voeding etc.). Samen met een topkoffer en een duffelbag vond ik dat de ideale combinatie.

Ook wel koffers gehad maar die vangen wind en het zwaartepunt werd verlegd waardoor mijn Alpje ging zwabberen. En ik vind (goede) tassen gewoon erg duur. Die van Mosko zijn heel mooi maar wat ik gezien heb vond ik ze niet heel praktisch.

Ben benieuwd naar je keuze!
Bijlagen:

15 juli 2020 10:16 #5 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Zijtassen rek
Ik heb een maand of wat geleden deze Givi GRT709 tassen gekocht:

www.rad.eu/nl/c/p/57327-givi-grt709-grav...wSvvnJRoC9yEQAvD_BwE

Deze zijn dus 'soft' maar ze worden wel met een plaat gemonteerd.
Je haalt ze dus héél makkelijk van de motor af / zet ze er héél makkelijk op.
Dat was voor mij een belangrijke overweging.
Ik had al een Givi rek en daar paste de montageplaat meteen perfect op maar er wordt veel materiaal bijgeleverd om het ook op een ander rek te monteren.
Inmiddels heb ik al enige praktijkervaring met deze tassen en ze bevallen me heel goed.
Tot nu toe ook 100% waterdicht bij flink wat regen gedurende flink wat tijd.

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

15 juli 2020 11:41 #6 door Wilco.Cwx
Beantwoord door Wilco.Cwx in topic Zijtassen rek
Voor een toerrit is volgens mij een kofferrack en zijkoffers praktisch,
Voor terrein rijden is het niet heel veilig dan zou ik drybags / roltassen als voorkeur hebben
Die vangen klappen op een andere manier op en mocht de situatie zo zijn dat je lichaamsdelen gebruikt om de motor mooi te houden dan bewegen die drybags wat mee
Een geBroken knekel huis wil je ook niet :mee thuis komen dry:

16 juli 2020 17:59 - 16 juli 2020 18:10 #7 door Ate
Beantwoord door Ate in topic Zijtassen rek
Misschien kun je de kofferrekken van heavy duties proberen. Zo'n set kost je 100 euro.
https://heavyduties.ro/honda/transalp-600/
(er staat out of stock, maar als je het lief vraagt willen ze er misschien nog wel één maken)

Qua tassen zou ik deze set doen:
http://21brothers.eu/21brothers.eu/SAKWY_30L.html

Ik heb zelf de rogal XL van deze club, erg degelijk spul! En geen kofferrek nodig.

17 juli 2020 21:44 #8 door Jasper

Ate schreef : Misschien kun je de kofferrekken van heavy duties proberen. Zo'n set kost je 100 euro.
https://heavyduties.ro/honda/transalp-600/
(er staat out of stock, maar als je het lief vraagt willen ze er misschien nog wel één maken)

Qua tassen zou ik deze set doen:
http://21brothers.eu/21brothers.eu/SAKWY_30L.html

Ik heb zelf de rogal XL van deze club, erg degelijk spul! En geen kofferrek nodig.

Ik was heel tevreden over de kofferrekken van Heavy duties. Als mijn motortje klaar is koop ik ze weer, zijn sterk en netjes afgewerkt.

19 juli 2020 16:23 #9 door Jasper
Op Marktplaats staan de laatste tijd heel veel Hepco & Becker Juniors te koop voor weinig (<100 komt voor) dit zou je kunnen overwegen als optie, this niet heel duur en je krijgt veel waar voor je geld

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.081 seconden