Aanhaal moment

23 nov 2009 13:27 #1 door TAErwin
Aanhaal moment werd gestart door TAErwin
Hallo,

weet iemand het aanhaal moment van de 4 bouten die de bovenste kroonplaat aan de schokbrekers vastmaakt?

Ik heb hem net afgebroken, dus te weel kracht gezet.

Thanks,

Erwin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2009 14:45 - 23 nov 2009 14:47 #2 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Aanhaal moment
Trut. ;)

Aanhaal momenten van de bouten bovenste kroonplaat > voorvork is 27NM
Aanhaal momenten van de bouten onderste kroonplaat > voorvork is 33NM

Volgens Haynes 6*3

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2009 15:00 #3 door Pervect
Beantwoord door Pervect in topic Aanhaal moment
Alweer?
:o

TA '99 / RVS remleidingen / RVS valbeugels / GIVI Wingrack / Laser ProDuro / Handvatverwarming / Alarmverlichting / Viking seat / Garmin 2610 in Touratech houder / Loobman kettingsmeersysteem / Heidenau K60 banden

You only need two tools in life: WD40 & DUCT tape. If it doesn't move...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2009 15:02 #4 door Nikotech
Beantwoord door Nikotech in topic Aanhaal moment

Alweer?
:o


Dacht ik ook al ...... :(  maar vorige keer ging het mis met loshalen dacht ik  :-\

Hopelijk nu met het juiste "moment" gaat alles goed. NU en in het vervolg

Shit happends

Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

Bijlage:
<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2009 15:25 #5 door TAErwin
Beantwoord door TAErwin in topic Aanhaal moment

Trut. ;)

Aanhaal momenten van de bouten bovenste kroonplaat > voorvork is 27NM
Aanhaal momenten van de bouten onderste kroonplaat > voorvork is 33NM

Volgens Haynes 6*3


Min dank daarvoor,kan ik het niet meer stukdraaien  ;D ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2009 15:28 #6 door TAErwin
Beantwoord door TAErwin in topic Aanhaal moment

Alweer?
:o


Nee hoor, maar anders wijden we zo uit in het hoofdstuk "vorkverhoogers"  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2009 17:16 #7 door kees
Beantwoord door kees in topic Aanhaal moment

Aanhaal momenten...is 27NM..


27 lijkt een heel getal, dus 'dát zal wel heel vast zijn', maarrrr:

10 Nm is ongeveer 1 kilo. Dus vastdraaien met 2,7 kg en da's dan ineens best 'zacht' eigenlijk..

Doe eens een beetje voorzichtiger met je motor! :angel:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2009 17:27 #8 door TAErwin
Beantwoord door TAErwin in topic Aanhaal moment
Ach Brombeer,ik probeer altijd alles met beleid te doen, maar deze klusjes doe ik tussendoor,haast,haast,haast, en dan gaat er wel eens wat mis. Maar gelukkig ligt Roukema op een steenworp afstand en hebben ze bijna altijd alles, dus kan ik nog eens wat stukdraaien, anders hebben zij ook geen verdiensten....... ;D ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2009 19:22 #9 door mrpink
Beantwoord door mrpink in topic Aanhaal moment
Erwin, dat "haast, haast, haast" ken ik! Zaterdag nog even de ketting spannen (de eerste keer). Hmmm, is toch wat lastiger dan ik dacht. Begint het ook donker te worden en ik moet ook nog weg met de motor. Gelukkig met een hoofdlamp de klus kunnen afmaken, maar ideaal is anders.

Bij mijn vorige motor het schroefdraad in het cardan huis kapot gedraaid. Blijkt alumunium te zijn. Ik had geen idee, gewoon lekker vast draaien, dacht ik. Met een giga snap-on ratel vast draaien totdat ik een "tik" hoorde. Iets van "door schade en schande .....". Alhoewel ik me af vraag wanneer ik dan "wijs" word.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2009 20:38 #10 door TAErwin
Beantwoord door TAErwin in topic Aanhaal moment

Erwin, dat "haast, haast, haast" ken ik! Zaterdag nog even de ketting spannen (de eerste keer). Hmmm, is toch wat lastiger dan ik dacht. Begint het ook donker te worden en ik moet ook nog weg met de motor. Gelukkig met een hoofdlamp de klus kunnen afmaken, maar ideaal is anders.

Bij mijn vorige motor het schroefdraad in het cardan huis kapot gedraaid. Blijkt alumunium te zijn. Ik had geen idee, gewoon lekker vast draaien, dacht ik. Met een giga snap-on ratel vast draaien totdat ik een "tik" hoorde. Iets van "door schade en schande .....". Alhoewel ik me af vraag wanneer ik dan "wijs" word.



Ach,laten we dit zien als een leerproces,kunnen we anderen vertellen hoe het NIET moet  ;) ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2009 16:53 #11 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Aanhaal moment
Dacht je dat een cardan van gegoten staal was ofzo?  ;D

Evt. een druppeltje loctite op zulke draden om het risico van loslopen te minimaliseren is misschien een idee?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2009 16:16 #12 door TAErwin
Beantwoord door TAErwin in topic Aanhaal moment
Nou, jullie geloven het nooit.....zet ik die bouten vast met 270 NM breekt dit plaat weer. ??? ???



Geintje  :)) helemaal gelukt, toch wel handig zo'n aanhaalmoment.

thanks,

;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 dec 2009 23:54 #13 door kees
Beantwoord door kees in topic Aanhaal moment

270Nm


Niet erg..

Hij vergiste zich enkel in de cylinderkop-bouten van zijn Hummer.. :angel:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2010 01:27 #14 door jeroen emke
Beantwoord door jeroen emke in topic Aanhaal moment

Nou, jullie geloven het nooit.....zet ik die bouten vast met 270 NM breekt dit plaat weer. ??? ???



Geintje  :)) helemaal gelukt, toch wel handig zo'n aanhaalmoment.

thanks,

Hallo Jeroen,

sorry dat ik je weer moet lastig vallen, maar kan jij een plaatje met onderdelen van de bovenste kroonplaat van een 94 Alp naar voren toveren?

Alvast bedankt,

Erwin


;)

bij deze dan

still no angel found who flies at the same speed

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2010 08:38 #15 door TAErwin
Beantwoord door TAErwin in topic Aanhaal moment
Jeroen,bedankt,maar.......

Ik zal even uitleggen waarom ik het vroeg,na het breken van mijn bovenste kroonplaat het ik bij Roukema een plaat gevonden,maar van bouwjaar 1994,deze is in een paar opzichten anders dan 1 van 1999, mijn punt is nu,op mijn oude zat een beugeltje die mijn remleiding en de 2 gaskabels vastklemde,dit beugeltje kan ik op de "nieuwe"niet meer monteren,maar weet dat er voor de kroonplaat model 1994 een ander beugeltje bestaat waarmee ik de remleiding en de gaskabels vast kan zetten.Dus ik zoek het beugeltje van een 1994 model dat de remleiding en gaskabels vasthoud aan de kroonplaat. (tsjonge tsjonge wat een verhaal op de zondagmorgen  ;))

Ik hoop dat je misschien daarmee kan helpen?

thanks,

Erwin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2010 10:59 #16 door jeroen emke
Beantwoord door jeroen emke in topic Aanhaal moment
hopelijk zit deze foto wat duidelijker
en deze link  zsf-motorrad.de/en/Spares/XL600VR-E/F-4-...TER-CYLINDER-XL600VR

still no angel found who flies at the same speed

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 jan 2010 11:23 #17 door TAErwin
Beantwoord door TAErwin in topic Aanhaal moment
Jawel, moet dus nummertje 4 hebben,

thanks,

Erwin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.265 seconden