Achtervering instellen touren

27 juli 2020 12:52 #1 door tobiasOostdam
Achtervering instellen touren werd gestart door tobiasOostdam
Hoi allemaal, op dit moment rijd ik met wat kampeerspulken en bagage door het boheemse bos in tjechie, heerlijk rijden, maar ik merk dat ik vrij laag zit op de motor. Over een weekje komt mijn vriendin ook deze kant op vliegen en moet nog achter mij plaats gaan nemen. Ik heb voor vertrek mijn achtervering niet strakker gezet( em daar ook niet aan gedacht) en vraag me af of dit makkelijk aan te passen is. Ik heb een dopsleutelset en steeksleutels bij me om zelf enig klein onderhoud uit te kunnen voeren maar ik ben bang dat ik daarmee me achterveer niet strakker kan zetten. Kan iemand mij uitleggen hoe ik de veer strakker krijg. Of is het beter om even langs een garage hier te rijden om hem goed in te stellen?

Bij voorbaat dank allemaal!

Groeten, tobias oostdam

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2020 13:22 #2 door Helikees
Beantwoord door Helikees in topic Achtervering instellen touren
wat je wilt is denk ik de achterveer verder opspannen (veervoorspanning verhogen). Dit kan dmv twee wartels die zich bovenop de veer bevinden. Het makkelijkst gaat dit uiteraard in ontspannen toestand (van de veer dan, zelf ben je dat natuurlijk al) waarbij de veer niet meer tegen de twee wartels druk. beste is om hem even uit te bouwen en dan met een spanbandje de veer opspannen. De ene wartel borgt de andere, die kun je dan ook zonder speciaal gereedschap gewoon lostikken. Dan de wartel zover opdraaien als je wilt en weer afborgen met de tweede. Spanbandje rustig losmaken zodat de veer zich weer tegen de wartels zet en klaar ben je. Je kunt ook met de hele zooi nog ingebouwd een doorslag of schroevedraaier tegen de wartel zetten en dan met de hamer 'm verder tikken maar je zult zien dat dat tobben wordt ivm ruimtegebrek.

Zie ook dit filmpje:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juli 2020 14:07 #3 door tobiasOostdam
Beantwoord door tobiasOostdam in topic Achtervering instellen touren
Hee helikees,

Bedankt voor je bericht we gaan vanavond even proberen de vering wat strakker te zetten:) ( bedankt voor je bericht

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juli 2020 18:36 #4 door alain
Beantwoord door alain in topic Achtervering instellen touren
Zonder demonteren:
Lange schroevendraaier en hamer, kleine tikjes en wat geduld.

PD06(1994) - iNCa750X DCT (2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.307 seconden