XL700V ervaringen

16 apr 2010 13:01 #21 door rodealp
Beantwoord door rodealp in topic XL700V ervaringen
Hoi, rij nu net een week op een nieuwe 700. Inmiddels 500 km gereden, rijdt erg comfortabel. Hen inderdaad ook wat last van gerammel. klint als rrrrrtt. Heb het idee, dat het langzamerhand iets minder wordt. Wat was jullie inrijperiode 500km of 1000km.?
volgens gebruiksaanwijzing van honda, de eerste 500 km rustig optrekken en niet teveel belasten. Volgens de dealer is dit niet goed, moet zijn de eerste 1000km. Heb in ieder geval over 2 weken de eerste 1000km beurt. Kunnen ze een van de zij kappen herstellen, zit niet vast ( klemmetje afgebroken ) en 1 knipperlicht voor zit scheef in de behuizing. ???. Reeds bij de dealer gemeld, wordt opgelost volgens hun. Gisteren nog even gereden met een topkoffer achterop.( orgineel ). Had wel het idee, dat de achterkant daardoor minder stabiel op de weg zat, beetje slinger efect. Waaide overigens behoorlijk, had de wind pal op de voorkant.Herkennen jullie dit effect ook van een topkoffer , met veel wind.    groetjes cees.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 apr 2010 13:33 #22 door Bono
Beantwoord door Bono in topic XL700V ervaringen
Hoi Cees,

Het is een gegeven dat je met topkoffer windgevoeliger bent. Ik geloof dat iedereen dat wel voelt (als het waait). Dus eigenlijk is dat normaal.

Veel plezier met je nieuwe.  :D

-- Han --

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 apr 2010 14:07 #23 door ruud
Beantwoord door ruud in topic XL700V ervaringen
Met een top koffer heb ik inderdaad ook dat ie een beetje slingert bij het afremmen op de motor. Hangt
er ook vanaf hoe zwaar de inhoud is. De 700 is daar een beetje gevoeliger voor dan de 650 is mijn
ervaring.

Overigens heb ik inmiddels de PC V er op zitten, en dat scheelt toch wel wat.

Het starten gaat beter, de motor slaat sneller aan, het onrustig lopen in het aangegeven
toeren gebied is niet verbeterd helaas. Wel heb ik het gevoel dat het "gas" een stuk beter te
doseren is.

Wat, achteraf, mijn grootste probleem was, wat dat de motor niet stabiel op dezelfde snelheid
bleef rijden. Voor mijn gevoel zat dat vast aan dat onrustige lopen, maar dat blijkt niet het geval.
Het was onmogelijk om de motor op een gelijke snelheid te houden over een wat langere afstand.
Bijvoorbeeld bij 80 KM, en geen verandering van de gashandel stand varieerde de snelheid al
gauw een 5 tot 7 KM, zowel plus als min. Dat is met de Power Commander helemaal weg, en
achteraf een verademing.

Dus ondanks de kosten toch blij dat er nu een PC V op zit. Jammer dat Honda af fabriek kennelijk
de motor te veel knijpt, of niet de optimale motor management map er in heeft zitten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 apr 2010 19:36 #24 door Mich
Beantwoord door Mich in topic XL700V ervaringen
Ik ben binnenkort ook de trotse bezitter van een Transalp XL700: van 2008, 9500 km. en ABS.
'k Zal eerdaags ff een fotootje posten... Leuk om zoveel te lezen van de Alp.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 apr 2010 23:30 #25 door Barley
Beantwoord door Barley in topic XL700V ervaringen
Injectie & toerentallen: aantal berichten over moeilijk constant toerental rijden bij ca. 2.500-3.000 toeren, heb dezelfde ervaring. Heb 2 jaar nieuwe Transalp gekocht, had voorheen 1982'er Kawasaki met carburateurs. En dan gaat het met injectie een stuk minder leuk. Volgende oplossingen zijn mogelijk:
- Andere einddemper (heb ik gedaan, nu Sebring, ook beter geluid)
Volgende heb ik nog niet gedaan, als er ervaringen mee zijn dan posten svp:
- Power commander in combinatie met  nieuw luchtfilter, scheelt tevens 5pk, kost incl montage ca. 400
- Cat vervangen door pijp, voor zover ik weet niet kant-en-klare pijp voor te krijgen dus laten maken.
Zie voor laatste ook trailriderreports.blogspot.com/2008/06/xl700v-transalp.html
Deze gast uit Zuid-Afrika heeft nog wat meer aan z'n Alp verspijkerd, site incl. foto's.
Groeten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mei 2010 11:34 #26 door Insignia
Beantwoord door Insignia in topic XL700V ervaringen
Hallo
ik rij nu ongeveer 2000km met mijn XL700VA en herken ook het gierende geluid en rammeltjes
mijn alp is van 2008 en heeft 13000km gelopen
wat mij opvalt is dat er rond de 3000rpm een soort kloppend geluid uit het blok komt bij matige belasting
bij een iets hoger of lager toerental is het weg
moet ik me zorgen maken of is het een functioneel geluid of product eigenschap
rijd verder perfect

Groet Henk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2010 11:37 #27 door Quirine
Beantwoord door Quirine in topic XL700V ervaringen
Allemaal,

Ik ben sinds een anderhalve maand eigenaar van een XL700 uit dec' 2007. Kilometerstand bij aankoop was 9.300 en inmiddels heb ik er zo'n 3.000 kilometers bijgeschreven.

Vooralsnog ben ik erg tevreden over de Transalp: ik gebruik hem voor woon-werkverkeer (ca. 150 kilometer per dag) en filerijden is een zaligheid. De remmen reageren erg goed en direct en je zwiert met groot gemak tussen de auto's door. Qua vermogen vind ik ook dat hij het goed doet: je bent bij alle stoplichten rap genoeg weg en ook op de snelweg kan hij behoorlijk meekomen. Hoe snel/hard moet je uberhaupt willen zijn op de Nederlandse wegen? In Duitsland heb ik vooralsnog 171 km/u aangetikt. De top schijnt 185 km/u te zijn.

Van onrustigheid in de gasbediening heeft mijn Transalp geen last, ik merk soms hooguit dat hij wat onrustig loopt laag in zijn toeren... Then again: van gewoon even terugschakelen is nog nooit iemand slechter geworden. ;-)
Het gekke geluid waarover eerder in deze thread al is geschreven is mij ook niet geheel onbekend: ik hoor het weleens rond zo'n 60 a 70 km/u.

Overigens heb ik hem van de week wel voor het eerst 'vakkundig' op de grond gelegd: die >200 kilo hield ik niet overeind toen hij eenmaal in een aanzienlijke hoek stond. Gelukkig geen schade anders dan een wat bekraste handkap.

Groet, Quirine

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.065 seconden