XL700V ervaringen

27 nov 2009 21:04 #1 door ruud
XL700V ervaringen werd gestart door ruud
Waarde clubgenoten, sinds een paar weken heb ik mijn nieuwe Alp, en de oude 650 bij de dealer achter gelaten. Heb er nu 450 KM op zitten, maar kan nou niet zeggen
dat ik erg blij ben met de nieuwe. Eigenlijk heb ik er nogal wat spijt van.

De oude reed zo lekker soepel, met de nieuwe is eigenlijk niet normaal te rijden.
Vandaar even de vraag hoe de ervaringen zijn van XL700 berijders hier.

Mijn grootste probleem is het onregelmatig lopen van de motor. Tussen de 2500 en
3500 toeren loopt de motor erg onregelmatig. Onbelast varieerd het toerental
ongeveer 200 toeren, dus zo een 10%. Bij het stads rijden, en op de 60/80 KM
wegen zit ik net in dat toeren gebied, je voelt dat steeds de motor iets sneller, of
langzamer wil. Het lijkt wel uit te maken of de tank bijna vol is (lijkt het een
stukje minder) of meer dan half leeg is.

Volgens de dealer wordt het vanzelf nog wel beter, maar ik begin het nu zo zat
te worden dat ik met tegenzin op de motor ga zitten. Lijkt me niet de bedoeling
met zo een nieuwe motor.

Graag hoor ik of anderen dit ook herkennen. (hoop het niet want dan gaat de 700
de deur uit, en moet ik een alternatief gaan vinden) Of suggesties wat het probleem
zou kunnen zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 nov 2009 21:48 #2 door Martijn
Beantwoord door Martijn in topic XL700V ervaringen
Hoi Ruud,

mijn ervaringen met de 700 zijn:

-de injectie vindt ik minder als je langzaam rijdt, begint ie te bokken.
-als ie koud is dan loopt ie stagionair wat hoger rond de 2000 en als ie warm is rond de 1000
-hogere snelheid mis ik nog wel een 6de versnelling.

verder weinig problemen.

heb ernu 18000 km zelf mee gereden in iets meer dan 1 jaar er staat nu 27000 km op het tellertje.

BMW r1200 GS Adventure

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 nov 2009 22:32 #3 door jeroen emke
Beantwoord door jeroen emke in topic XL700V ervaringen
Dan  wil ik  wel eens rijden op die van jouw (ik woon in Bussum)
dat probleem heb ik niet dat die in houd bij 2500 /3500 toeren
en ik heb er 28000 km er op zitten van af Juli 2008
wat het kan zijn dat er een knik in de benzine slang zit door het niet goed terug plaatsen van de tank

still no angel found who flies at the same speed
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 nov 2009 23:19 #4 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic XL700V ervaringen
Ik heb die ervaringen ook niet....

Reed in het begin erg veel tussen de 3000 en 4000 toeren, maar heb tegenwoordig iets meer de neiging om tussen de 4000 en 5000 toeren te rijden.

Kan zijn dat je wel even moet wennen aan de injectie. Blijft een hele andere response geven. Dus een kleine draai aan de gashendel heeft, in tegenstelling tot bij de 600, direct effect.

Maar natuurlijk kan er een keer ergens iets niet lekker zitten. Mogelijk dat er toch ergens iets niet lekker met de injectie is.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 nov 2009 02:07 #5 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic XL700V ervaringen
Heb welliswaar geen alp 700 (wel uitgebreid op gereden) maar herken de overgangsproblemen van carbu naar injectie.

Heb direct na overstap van de Carbudero op een Injectiedero ook pijn in de buik gehad. Onregelmatige loop, etc. Was overigens ook een probleem van de eerste injectiedero's. Spijt is inmiddels (al lang) omgeslagen naar een goed gevoel.

Maar je moet er idd ff aan wennen... Tanken van 98 oct benzine (super plus, geen Vpower want dat is in NL gewoon 95) wil ook wel ietsjes helpen. Vooral in de winter.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 nov 2009 17:55 #6 door lebart
Beantwoord door lebart in topic XL700V ervaringen
met tegenzin op de transalp, niet te geloven.ik heb er ook 27000km mee en merk wel eens lichte haperingen bij laag toerental maar probeer maar eens een andere transalp en laat iemand anders jouw motor proberen of terug naar de dealer.
ik had hiervoor even een dominator en alles wat ik daar niet prettig vond is nu prima, wil geen andere! groetjes, bart.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 nov 2009 09:32 #7 door ruud
Beantwoord door ruud in topic XL700V ervaringen
Gisteren weer even naar de dealer geweest. Was met mijn jas aan een van
de plastic covers naast de tank blijven hangen bij het afstappen, en die
was dus los getrooken bij de tank. Kreeg het zelf niet zo snel meer vast,
en wilde het niet forceren. Uiteindelijk zijn ze bij de dealer ruim een half uur bezig
geweest om het paneel los te halen en weer te monteren.

Maar goed, hebben ze ook nog weer even naar het lopen van de motor
gekeken, en inderdaad volgens de dealer loopt ie wel erg onrustig.
Hij denkt dat er een probleem is met een van de sensors, of een aansluiting.

Ik probeer het dus nog even vol te houden tot de eerste 1000 KM er op
zit, dan kijken ze er uitgebreid naar.

Wordt vervolgt dus.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 nov 2009 12:52 #8 door cesio
Beantwoord door cesio in topic XL700V ervaringen
Ben zelf nu een half jaar in het bezit van de transalp 700 en moet zeggen dat ik ook in eerste instantie niet echt blij was met mijn aankoop. Motor trilde en resoneerde vreselijk bij verschillende toerentallen in de beplating van de kuip. Ook vanaf 60 km t/m 100 km een vreselijk fluitend/gierend geluid, vermoedelijk door de wind want als ik het gas afsluit en koppeling inknijp en de moter dus haast geen toeren maakt blijft dit fluiten/gieren aanwezig. Ook vind ik het motorblok behoorlijk rouw lopen. Ik had hiervoor een suzuki vx800 en die liep veel soepeler en ronder. Is trouwens wel erg afhankelijk van het weer. De motor loopt het mooist als je rijdt in de regen, kennelijk door de vochtige lucht die dan aangezogen wordt. Ik heb uiteindelijk alle kuipdelen van de motor gesloopt, en bij het weer inelkaar zetten hier en daar kunstof ringen tussen de aansluiting van de delen geplaatst. Dit scheelde echt een slok op een borrel wat het resoneren betreft. Verder is bij 6000 km de olie en het oliefilter vervangen en is de motor helemaal nagelopen. Het lijkt nu wel of het gieren minder is en het motorblok soepeler begint te lopen. Misschien toch een kwestie van eerst 10000 km inrijden voor dat de motor helemaal soepel is. Gebruik de motor voornamelijk voor woon werkverkeer en rijd dus dagelijks tussen de files door. Daarvoor is de motor ideaal, goed overzicht en remt goed en gecontroleerd als er weer eens een auto van links naar rechts schiet op het moment dat je net aan het inhalen bent. Hen al verschillende malen een toerritje ingekort vanwege het rouwe lopen en het resoneren en gieren van de motorfiets. Hoop dat dat in de toekomst beter wordt, nodigt hij misschien ook buiten het woon/werkverkeer straks uit op te gaan rijden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2009 21:12 #9 door henkg
Beantwoord door henkg in topic XL700V ervaringen
Ik ben sinds een half jaar berijder van een XL700V, gekocht met 1500! km op de telller en heb er inmiddels 5000 km mee gereden. Ook mij viel het op dat er tussen het snelheidslimiet 60-100 km een fluitend, huilend of gierend geluid goed hoorbaar was, ook met ingetrokken koppeling tijdens het rijden. Ben toen teruggeweest naar Motoport waar de motor vandaan kwam en men vertelde me dat het geluid door de banden werden veroorzaakt. Omdat ik het als storend ervoer ben ik naar mij bekende officiële Honda dealer geweest die me na erop gereden te hebben vertelde dat motor als nieuw liep en me geen zorgen hoefde te maken en dat het geluid vlgs hem van de aandrijving/ketting kwam. Nu ik jullie ervaringen lees begrijp ik dat dit mogelijk min of meer "normaal" is, terwijl mijn gedachte uitging dat ik misschien wel een schademotor had gekocht.
Ik begin er nu een beetje aan te wennen ofschoon het de ene keer meer hoorbaar is dan de andere keer en hoop dat het eens overgaat hetzij door de km's hetzij door andere banden, er zitten nu Trailwings onder.
Mijn verdere ervaringen over de motor zijn overwegend positief, geen onregelmatige loop in welk toerengebied dan ook en slechts bij zeer langzaam rijden een beetje schokken, dit wijt ik aan de inspuiting.
Mochten jullie tips hebben dan hoor ik het graag. 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 dec 2009 18:37 #10 door Jan-Willem
Beantwoord door Jan-Willem in topic XL700V ervaringen
Heb de brommert nu ruim een jaar met 26000 km er ondertussen op. Vind m best soepel, beetje trilling heeft ie wel bij 135+ op de teller, maar niet storend. Fluit geluid nooit waar genomen ( ook niet in het begin met de orginele pijp er nog onder) Nu met de sportdemper zonder db killer al helemaal niet. Ben wel tevreden, lekkere woon werk fiets, 6 bak had wel lekker geweest. maar paar aanpassingen zijn mijns inziens de moeite waard: 16 tands voor tandwiel ( zeker bij veel snelweg kilometers en als je iets harder rijd dan mag, sportdemper ( klinkt ook gewoon volwassen, K&N Filter, en Hyperpro veren wel de beste aanpassing . een GS moet ook gewoon vol op het gas om tot de 80 km per uur maar net an te winnen :)
Maar om even op je vraag terug te komen, ik vermoed dat je motor gewoon ff een paar km's nodig heeft

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 dec 2009 12:24 #11 door ruud
Beantwoord door ruud in topic XL700V ervaringen
Volgende week gaat ie terug voor de 1000 KM beurt, ze kijken er nog
even naar. Maar volgens Honda is het gedrag volstrekt normaal. Al
heeft de ene fiets het een stuk erger als de andere. Volgens Honda
heeft het te maken met de milieu eisen, waaraan Honda ruim wil voldoen,
niet net op het randje.

De oplossing zou een powercommander moeten zijn volgens Honda.

Maar de dealer kijkt eerst nog eens even, ook omdat mijn Alp soms slecht
start. Na 2 dagen stil staan start hij niet zonder gas te geven, en als hij
dan loopt kan de motor de eerste 10 to 15 seconden geen vermogen leveren.
In de versnelling zetten, en gas geven is meteen afslaan, of op 1 pit lopen.
Pas na de 10 to 15 seconden begint ie normaal te "pruttelen" en kan ik
op weg. Dat belooft ook nog wat als het echt koud wordt.

Hopelijk vinden ze nog wat volgende week, anders weet ik nog niet wat te
doen. Al met al enorme spijt dat ik de 600 weg gedaan heb, die liep tenminste
goed, en maakte ook niet zo een herrie als de 700.

Wordt vervolgt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2009 11:34 #12 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic XL700V ervaringen
Hoi Ruud,

Dat met die powercommander is idd ook de ervaring die ik heb met mijn injectiedero...

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 feb 2010 12:36 #13 door rodealp
Beantwoord door rodealp in topic XL700V ervaringen
hoi ruud, ben zeer benieuwd of jouw probleem nu is opgelost. Sta namelijk zelf op het punt een xl700v aan te schaffen

groet cees

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 feb 2010 18:25 #14 door nienke
Beantwoord door nienke in topic XL700V ervaringen
Ook ik merk dat de motor iets lichtjes bokt bij lage toeren, echter ben er snel aan gewent geraakt
en vind het verder geen probleem. Ik moet zeggen dat ik er heerlijk mee weg rij, ben helaas geen eerdere types gewent omdat ik hier voor een Deauville reed. Maar ik ben erg happy met mijn Alp, heb hem nu een jaar, iets meer dan 5000 op de teller en nog steeds te tevreden.

Groetjes,

Nienke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2010 16:03 #15 door ruud
Beantwoord door ruud in topic XL700V ervaringen
Probleem is nog niet opgelost. Honda is er bij geweest, maar "het hoort zo".

Het "probleem" zit hem tussen de 2500 en 3500 toeren, en dan vooral als je langere
tijd op dezelfde snelheid blijft rijden. Het is ook niet altijd even erg.

Het advies van de dealer (en Honda NL volgens mijn dealer) is een powercommander
aan te schaffen. Het kost alleen nogal wat. Maar er mee door rijden zoals de motor
nu is is ook geen optie voor me.

Ik heb een offerte liggen van 350 Euro, moet ik hem zelf installeren, maar er zit wel
een run, en het afstellen bij. Alleen moet ik daar nog wel een eind voor weg.

Dus als iemand ervaringen heeft met een leverancier in het midden van het land
hoor ik dat graag. Ook of het specifieke op de motor afstellen veel verschil maakt, of
zijn de standaard instelingen goed genoeg ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2010 18:00 #16 door delange33
Beantwoord door delange33 in topic XL700V ervaringen
Geef de alp het voordeel van de twijfel nog deze zomer Ruud, en flink km's maken!
De Alp is nog lang niet ingereden ;).

Mvg,
Marc

Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2010 19:06 #17 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic XL700V ervaringen
Klopt, ik had ook het idee dat ie na 10.000 km veel lekkerder liep dan in het begin.

En gewoon meer gas geven in niet in dat lage toerengebied rijden ;)
Ik rij het lekkerste rond de 4000 toeren

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2010 22:26 #18 door Martijn
Beantwoord door Martijn in topic XL700V ervaringen
Ik ben het helemaal met Rob eens, heb dat namelijk ook ervaren maar zo erg als jij het hebt heb ik niet gehad.

Groeten,
Martijn

heb er nog 1 staan die al ingereden is  ;D

BMW r1200 GS Adventure

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mrt 2010 21:54 #19 door ella
Beantwoord door ella in topic XL700V ervaringen
Ruim 2 jaar rijd ik nu op de 'nieuwe' alp. In het begin had ik veel problemen met de vering: ik stuiterde er bijna af als ik alleen over een putdeksel reed. Het schijnt dat de standaard vering op iets zwaardere rijders is afgesteld. Na veel gedoe met Honda nl heeft de (behoorlijk meewerkende) dealer uiteindelijk een hyperpro veer 'op maat' laten maken. Ik hoefde alleen de montage te betalen.
Het bokkige herken ik wel een beetje: met weinig gas in 1 is tie niet te regelen. Maar dat went wel! En dat fellere is juist het fijne aan de nieuwe.
Ik heb wel lang moeten wennen aan het stuggere veergedrag, maar na 16.000 ben ik toch wel blij met m.
Alleen: bij de opstaprit in Almere zag iemand dat er olie op mijn voorvork zat. Het lijkt erop dat de voorvorkkeerringen lek zijn.
Zo'n 2 maanden buiten de garantie, dus.
Maar eens kijken hoe ik dat kan oplossen. :-\

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mrt 2010 23:57 #20 door delange33
Beantwoord door delange33 in topic XL700V ervaringen
"Alleen: bij de opstaprit in Almere zag iemand dat er olie op mijn voorvork zat. Het lijkt erop dat de voorvorkkeerringen lek zijn."

Net de keerringen van mijn varadero laten vervangen: €139,-  om je een idee te geven ;)

Gr,
Marc.

Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.283 seconden