Dunlop Trailmax Mission voor de Transalp

10 sept 2020 18:28 #1 door JohnTonic
Dunlop Trailmax Mission voor de Transalp werd gestart door JohnTonic
Ha!

Er is al veel over gepraat in het Afrika Twin forum, maar niet hier, dus ik dacht ik maak een nieuwe thread aan.

Ik heb mijn Heidenau K60's vrijwel helemaal op gereden, en ben ik de markt voor een nieuwe band. Hoewel de Heidi's erg bevielen in Noorwegen on en off road wordt er de komende tijd waarschijnlijk minder offroad gereden (nog steeds wel, want dat blijft leuk). Ik wilde eigenlijk de Pirelli Scorpion Rally STR op aanraden van een maat, maar die is niet verkrijgbaar voor mijn achterwiel (XL650V uit 2003 met 120/90-17).

Ik ben druk aan de google gegaan, en ben de Dunlop Trailmax Mission tegen gekomen, en de reviews hierover zijn lovend. ze adverteren een 50/50 te zijn, maar zijn waarschijnlijk meer 60/40. Daarnaast hebben ze goede grip op (nat) wegdek, goede offroad capaciteiten, en gaan ze erg lang mee.

Allemaal pluspunten.

Maarrrrrrrr. Hoewel Dunlop wel mijn maat maakt, leveren ze deze (nog?) niet in Europa. Heeft iemand een idee/adres hoe wel aan deze banden te komen?
en anders een goed alternatief?

Mijn dank ik groot!

Paar reviews:
adventuremotorcycle.com/gear/dunlop-trai...-mission-tire-review
www.advpulse.com/adv-bikes/dunlop-trailmax-mission-review/
dirtbikemagazine.com/nl/dunlop-trailmax-...tire-product-review/

Transalp - XL 650 V - 2003

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 sept 2020 00:18 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Dunlop Trailmax Mission voor de Transalp
Reviews zijn altijd mooi en zeker als het de pers het mag doen,

Helaas voor jou... De band is in benelux vooralsnog nog niet beschikbaar en de maatvoeringen zijn zeer beperkt .
geen enkele 17 inch wordt vooralsnog in productie genomen,

en er aan te komen.... vanuit de states gaat niet werken omdat de band geen europese goedkeuring heeft ( E keur)

kort door de bocht... ze mogen vooralsnog in Europa niet ingevoerd worden

je zult dus naar iets anders op zoek moeten gaan

( ps dit is ook de reden waarom TKC 80 bijv niet in india te verkrijgen is terwijl ze daar gemaakt worden)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 sept 2020 21:09 #3 door Milko
Beantwoord door Milko in topic Dunlop Trailmax Mission voor de Transalp
Ik weet niet of meer mensen dit al geprobeerd hebben of hoe men er hier tegenaan kijkt, maar het verschil in formaat tussen een 120/90-17 en een 130/80-17 band is niet verschrikkelijk groot.
De 130/80 is wel beschikbaar van Pirelli, en als deze tussen je achterbrug past en niet je ketting raakt door de extra breedte is dat ook nogsteeds een prima optie.

Honda Transalp XL600V 1989
Yamaha Diversion XJ900S 1999

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 sept 2020 22:52 #4 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Dunlop Trailmax Mission voor de Transalp
De maat wordt niet bepaald door de ruimte die beschikbaar is maar de velgbreedte.
die is voor de transalp 600/650 2,5 inch en dit is je uitgangspositie om verantwoord een keuze te maken.

de eerste 600 modellen hebben een 130 mm breedte en later is dit terug gebracht naar 120

met een originele uitlaat kan de 130 mm band deze raken tijdens inveren

als je de velg aanpast met een breder exemplaar ( 3.5 inch) kun je verantwoord een 140/80 -17 monteren mits de uitlaat dit toelaat (

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2020 11:52 #5 door JohnTonic
Beantwoord door JohnTonic in topic Dunlop Trailmax Mission voor de Transalp

Waffie schreef : Reviews zijn altijd mooi en zeker als het de pers het mag doen,

Helaas voor jou... De band is in benelux vooralsnog nog niet beschikbaar en de maatvoeringen zijn zeer beperkt .
geen enkele 17 inch wordt vooralsnog in productie genomen,

en er aan te komen.... vanuit de states gaat niet werken omdat de band geen europese goedkeuring heeft ( E keur)

kort door de bocht... ze mogen vooralsnog in Europa niet ingevoerd worden

je zult dus naar iets anders op zoek moeten gaan

( ps dit is ook de reden waarom TKC 80 bijv niet in india te verkrijgen is terwijl ze daar gemaakt worden)


Dank voor je antwoord! Niet het antwoord waar ik naar op zoek was, maar helaas. Zal dan toch maar moeten kijken naar andere banden. Wel raar dat van dezelfde serie sommige banden wel goedgekeurd zijn, en andere banden niet

Waffie schreef : De maat wordt niet bepaald door de ruimte die beschikbaar is maar de velgbreedte.
die is voor de transalp 600/650 2,5 inch en dit is je uitgangspositie om verantwoord een keuze te maken.

de eerste 600 modellen hebben een 130 mm breedte en later is dit terug gebracht naar 120

met een originele uitlaat kan de 130 mm band deze raken tijdens inveren

als je de velg aanpast met een breder exemplaar ( 3.5 inch) kun je verantwoord een 140/80 -17 monteren mits de uitlaat dit toelaat (


Hmm, ik weet niet of ik het waard vindt om een nieuwe velg te nemen. Ik denk dat het dan toch maar andere banden worden (ik wil ook nog stalen remkabels nemen, en dan wordt het wel een heel duur grapje)

Transalp - XL 650 V - 2003

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2020 13:44 #6 door Milko
Beantwoord door Milko in topic Dunlop Trailmax Mission voor de Transalp

Waffie schreef : De maat wordt niet bepaald door de ruimte die beschikbaar is maar de velgbreedte.
die is voor de transalp 600/650 2,5 inch en dit is je uitgangspositie om verantwoord een keuze te maken.

de eerste 600 modellen hebben een 130 mm breedte en later is dit terug gebracht naar 120

met een originele uitlaat kan de 130 mm band deze raken tijdens inveren

als je de velg aanpast met een breder exemplaar ( 3.5 inch) kun je verantwoord een 140/80 -17 monteren mits de uitlaat dit toelaat (


Ik heb nooit een 140 breedte band genoemd, maar de velgmaat is wel een valide punt natuurlijk.

@JohnTonic De velgmaat is dus in dit geval niet het probleem voor een 130 breedte band, maar of je nog de originele uitlaat hebt of niet, of in ieder geval een uitlaat die wat meer ruimte voor een band biedt.

Honda Transalp XL600V 1989
Yamaha Diversion XJ900S 1999

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2020 18:48 #7 door JohnTonic
Beantwoord door JohnTonic in topic Dunlop Trailmax Mission voor de Transalp

Waffie schreef :
@JohnTonic De velgmaat is dus in dit geval niet het probleem voor een 130 breedte band, maar of je nog de originele uitlaat hebt of niet, of in ieder geval een uitlaat die wat meer ruimte voor een band biedt.


Aha, nou heb ik volgens mij nog de originele uitlaat, zal daar eens wat beter naar moeten kijken. want als ik verder rondkijk dan zijn een hoop banden die ik overweeg, niet in 120/90 17 te vinden.

o.a.:
- Continental TKC 70 Rocks
- Dunlop TR91
- Michelin Anakee Adventure

Transalp - XL 650 V - 2003

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.064 seconden