Diverse technische vragen over de Alp.

28 sept 2020 18:12 #1 door Martin
Diverse technische vragen over de Alp. werd gestart door Martin
Beste forumleden,

Ik ben nieuw hier, voor meer info zie:

Voorstellen

Ik heb sinds kort een Translp Xl650V uit 2000, daarover heb ik een aantal vragen. Ik hoop dat jullie kunnen helpen.

1. Welke specifieke bougiesleutel past op deze motor?

2. De motor gaat moeilijk in zijn vrij als hij koud is, wat is hier de reden van?

3. Het stuur staat ten opzichte van het voorwiel iets scheef, is dat nog recht te zetten of moet er een nieuwe vork op?

4. De motor heeft een tweetal deuken in de tank, zijn deze er nog uit te halen?

Als er ergens ervaren XL650V rijders zijn dan is het hier. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.



Gr. M

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2020 21:55 - 28 sept 2020 22:01 #2 door Ate
Beantwoord door Ate in topic Diverse technische vragen over de Alp.
Hoi Martin! Welkom.

1) er zitten 4 (jawel...) bougies in het motorblok. Bij diegene die je ziet kun je een gewone bougiesleutel op zetten. Diegenen die 'verzonken' zijn in het kleppendeksel achter een rubber manchet kun je alleen de originele bougiesleutel gebruiken wegens ruimtegebrek. Alle bougies kun je verwisselen zonder demontage van andere onderdelen, behalve de tank dacht ik.

Hier zit hij in, maar deze set is niet compleet zie ik:
https://www.motorparts-online.com/nl/honda/transalp/1994-1999/gereedschapset/201462936


2) Probeer het met een zeer zacht tikje, het gaat vanzelf wennen Ik heb er na 23.000km zo nu en dan ook nog moeite mee om hem in één keer in de neutraal te zetten(650, uit 2001). Misschien ligt het aan de motor zelf, ik hoor het wel vaker.

3) Hoe zit het met de stuurhouders die in de kroonplaat zitten, zijn die nog recht? Houdt anders eens een waterpas langs je vork om te zien waar die wellicht scheef is. Kun je het stuur loslaten als je rijdt, of gaat het vooriel dan zwabberen?

4) Geen ervaring mee, misschien dat een autoschadebedrijf je kan helpen? Ik vermoed dat een benzinetank van iets dikker materiaal is gemaakt dan het blik van een deur, succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 sept 2020 11:37 #3 door Steffie
Beantwoord door Steffie in topic Diverse technische vragen over de Alp.
Als de klemmen waar het stuur op gemonteerd zit niet verdraaid zijn ten opzichte van de plaat waar deze klemmen op gemonteerd zijn, zou je de vorkpoten misschien iets kunnen richten door de bouten op de kroonplaat en de boven plaat los te draaien en dan met het voorwiel tussen je knieën het stuur recht te dwingen met je handen.

Deukjes uit je tank halen houd voor mij in dat de tank daarna ook gespoten moet worden.
Mocht je via de vul opening met de steel van een hamer of iets dergelijks bij de deukjes kunnen komen, dan kun je die iets terug duwen.
Zo niet dan ben je veroordeeld tot het oplassen van een spijker op de deuk en dan met een trekker de deuk terug trekken.
Dit houd echter wel in dat er daarna flink geslepen en geschuurd moet worden, plamuur erop en weer schuren.
Daarna primer en weer schuren en dan netjes spuiten.

Geniet.....maar drink met je maten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 sept 2020 19:32 - 29 sept 2020 19:34 #4 door Martin
Beantwoord door Martin in topic Diverse technische vragen over de Alp.
Jullie beiden bedankt voor de uitgebreide reactie? Ik zal van de week eens kijken of alles nog recht is, zover ik dat kan zien tenminste. Gr.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.088 seconden