Hoi Martin! Welkom.
1) er zitten 4 (jawel...) bougies in het motorblok. Bij diegene die je ziet kun je een gewone bougiesleutel op zetten. Diegenen die 'verzonken' zijn in het kleppendeksel achter een rubber manchet kun je alleen de originele bougiesleutel gebruiken wegens ruimtegebrek. Alle bougies kun je verwisselen zonder demontage van andere onderdelen, behalve de tank dacht ik.
Hier zit hij in, maar deze set is niet compleet zie ik:
https://www.motorparts-online.com/nl/honda/transalp/1994-1999/gereedschapset/201462936
2) Probeer het met een zeer zacht tikje, het gaat vanzelf wennen Ik heb er na 23.000km zo nu en dan ook nog moeite mee om hem in één keer in de neutraal te zetten(650, uit 2001). Misschien ligt het aan de motor zelf, ik hoor het wel vaker.
3) Hoe zit het met de stuurhouders die in de kroonplaat zitten, zijn die nog recht? Houdt anders eens een waterpas langs je vork om te zien waar die wellicht scheef is. Kun je het stuur loslaten als je rijdt, of gaat het vooriel dan zwabberen?
4) Geen ervaring mee, misschien dat een autoschadebedrijf je kan helpen? Ik vermoed dat een benzinetank van iets dikker materiaal is gemaakt dan het blik van een deur, succes!