Alarmlichtschakeling

05 dec 2009 11:23 #1 door Pervect
Alarmlichtschakeling werd gestart door Pervect
Hoi,

ik was al een tijdje aan het kijken voor een alarmverlichtingsoplossing, maar vond ze eigenlijk allemaal te duur. Uiteindelijk kwam ik terecht op een site waar ik een tweetal schakelingen vond om dit zelf te bouwen voor minimale kosten.

Ik heb ze allebei gebouwd, en het werkt perfect!

De schema's vind je hieronder. Kosten bij mij lagen onder de tien euro, en een uurtje knutselen.

Er zijn dus twee varianten: met en zonder diodes. Het verschil zit 'm in de schakelaar die je gebruikt.
Zonder diodes heeft een schakelaar nodig die beide knipperlichten onafhankelijk van elkaar tegelijk schakelt (heeft dus vier aansluitingen), die zonder diodes kan het met een tweepolige schakelaar (goedkopere schakelaar en meer keuze).


Naar ik heb begrepen, moet je een knipperlichtrelais hebben wat dit aankan, maar mijn ('99) TA had een relais wat dit kan, maar heb ik toch vervangen aangezien deze kuren vertoonde.
Ik heb 'm vervangen door een belastingsonafhankelijk model, wat van 10-200W aankan. Geeft me de mogelijkheid om ook eens wat met LED knippers te experimenteren, nadeel is alleen dat je niet meer merkt dat er een lampje stuk is.

Als er vragen zijn: hoor ik het vast  ???

TA '99 / RVS remleidingen / RVS valbeugels / GIVI Wingrack / Laser ProDuro / Handvatverwarming / Alarmverlichting / Viking seat / Garmin 2610 in Touratech houder / Loobman kettingsmeersysteem / Heidenau K60 banden

You only need two tools in life: WD40 & DUCT tape. If it doesn't move...
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 dec 2009 14:11 #2 door nr 52
Beantwoord door nr 52 in topic Alarmlichtschakeling
Vanaf 2000 zit deze schakeling er standaard op. Nadeel is wel dat ze de schakeling zo hebben gewijzigd dat je je lichten niet meer uit kunt zetten: contact aan is licht aan.
De lichtschakelaar is nu: aan en verder omhoog Alarmlichten aan.
Wel prima om het schema er op te zetten, het is zeker zo dat je eerder gezien wordt als je ergens stil staat.

Ik begon met niets en het meeste heb ik nog.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 dec 2009 14:56 #3 door Pervect
Beantwoord door Pervect in topic Alarmlichtschakeling
Ik heb de schakeling nu voorzien van een extra schakelaar, maar vind dit niet echt handig. Hij zit nu links in de binnenkuip, maar da's niet echt goed bereikbaar over de Garmin heen.

Ben nu bezig de grootlichtschakelaar hiervoor om te bouwen. Permanent grootlicht heb ik toch nooit aan....

Jan

TA '99 / RVS remleidingen / RVS valbeugels / GIVI Wingrack / Laser ProDuro / Handvatverwarming / Alarmverlichting / Viking seat / Garmin 2610 in Touratech houder / Loobman kettingsmeersysteem / Heidenau K60 banden

You only need two tools in life: WD40 & DUCT tape. If it doesn't move...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 dec 2009 18:45 #4 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Alarmlichtschakeling
je kunt prima een schakelaar kwijt aan de rechter zijde tussen de speigel en de rempomp
daar kun je ook gemakklijk bij om deze aan/uit te zetten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 dec 2009 19:39 #5 door Pervect
Beantwoord door Pervect in topic Alarmlichtschakeling
Dan moet je wel een waterdichte stuurschakelaar kunnen vinden voor weinig, heb ze tot dusver alleen online kunnen vinden voor teveel geld....
En online kan ik niet zien/voelen of het wel dat is wat ik zoek...

TA '99 / RVS remleidingen / RVS valbeugels / GIVI Wingrack / Laser ProDuro / Handvatverwarming / Alarmverlichting / Viking seat / Garmin 2610 in Touratech houder / Loobman kettingsmeersysteem / Heidenau K60 banden

You only need two tools in life: WD40 & DUCT tape. If it doesn't move...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 dec 2009 22:51 #6 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Alarmlichtschakeling

Dan moet je wel een waterdichte stuurschakelaar kunnen vinden voor weinig, heb ze tot dusver alleen online kunnen vinden voor teveel geld....
En online kan ik niet zien/voelen of het wel dat is wat ik zoek...


ik rij al ca 9 jaar met een simpele stuurschakelaar (louis.de) 9,95
op zijn tijd wat inspuiten en  dan blijft het werken,

een waterdichte aansluiting is niet echt noodzakelijk

spat water dicht is ook voldoende tenzij je regelamtig de hoge druk spuit wilt gebruiken maar ook dan komt er water in de schakelaars van je motorfiets

gewoon proberen... het werkt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2010 17:01 #7 door rookie
Beantwoord door rookie in topic Alarmlichtschakeling
Hallo,

Ik heb voor 29,95 bij louis in aken een heel mooi setje gekocht voor alarmlichtschakeling. Degelijk spul, en binnen 25 minuten zat het erop.
Aanradertje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2010 17:11 #8 door Pervect
Beantwoord door Pervect in topic Alarmlichtschakeling
Snap ik, maar mijn uitgangspunt was juist dat ik onder een tientje dit zou kunnen bouwen....
8)

TA '99 / RVS remleidingen / RVS valbeugels / GIVI Wingrack / Laser ProDuro / Handvatverwarming / Alarmverlichting / Viking seat / Garmin 2610 in Touratech houder / Loobman kettingsmeersysteem / Heidenau K60 banden

You only need two tools in life: WD40 & DUCT tape. If it doesn't move...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.111 seconden