Stuur raakt windscherm

10 nov 2020 10:58 #1 door Chris-alp
Stuur raakt windscherm werd gestart door Chris-alp
Als ik mijn stuur tegen de aanslag laat gaan dan raakt het remvloeistof reservoir het windscherm en de andere kant op raakt hij ook het scherm. Ik kan het stuur niet zo verstallen dat deze het windscherm niet raakt.

Mijn windscherm is een verhoogd exemplaar denk ik (zat er op toen ik hem kocht). Heeft dat er mee te maken?
Lijkt me dat als de motor omvalt in het terrein dat dan het windscherm en misschien de kuip kan scheuren?

Hebben meer mensen dit? Is hier iets aan te doen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 nov 2020 12:35 #2 door Wilco.Cwx
Beantwoord door Wilco.Cwx in topic Stuur raakt windscherm
Ik heb ooit bij mijn vorige motorfiets
De stuuruitslag begrenst door 2 kleine stukjes (van een rvs ring) met ruitenkit te lijmen op de stuuruitslag begrenzer
Draaicirkel was weinig veranderd.
En mijn handkappen vonden het ook prima :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 nov 2020 16:30 #3 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Stuur raakt windscherm
Op zich zou het stuur wel op een of andere wijze verdraaid moeten kunnen worden om dit te voorkomen. Maar dat is dan dus stuur en de bevestigingen van handkappen/remreservoir e.d. aanpassen tot het past.
Als dat echt niet wil werken, dan zouden stuurverhogers die het stuur ook iets naar achteren halen kunnen helpen. (Plus dat je offroad wat prettiger staat...)

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2020 15:32 #4 door Chris-alp
Beantwoord door Chris-alp in topic Stuur raakt windscherm
Ik heb er stuurverhogers opgezet van SW motech. 2cm hoger nu. Dat wilde ik toch al doen. Maar nog steeds kan ik geen instelling vinden waarbij het stuur niet of de tank of het scherm raakt... Wierd...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2020 17:47 #5 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Stuur raakt windscherm
Ik heb er dikke Barkbusters opzitten en daarmee raakt mijn 'stuur' mijn scherm ook.
Komt ook wel omdat ik mijn stuur maximaal omhoog heb gekanteld ivm. offroadrijden.
Hierdoor komen de handvaten natuurlijk automatisch verder naar voren.
Ik denk dat als ik het stuur 'lager' zou zetten, dus in de houder naar me toe kantelen, de handvaten het scherm niet meer zouden raken.
Maar dan moet ik weer zo laag grijpen met offroad rijden en dat is wat ik het meeste doe dus ...

Ik heb 'enkele' motoren en lijd aan het N+1 virus. N+1=7 op dit moment.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2020 18:00 #6 door Wilco.Cwx
Beantwoord door Wilco.Cwx in topic Stuur raakt windscherm
zoals rob al ....... stuurverhogers die het stuur ook iets naar achteren halen kunnen helpen ?
of een ander stuur (in vele vormen en maten verkrijgbaar)

hoeveel kom je te ver ?

is het weinig kan je even proefdraaien met een paar losse ringetjes bij de stuurbegrenzer
(zie afbeelding)
heb ik ook gedaan en daarna een paar plaatjes pas gemaakt en met een paar druppels eurothane ( sterke autoruiten kit ) verlijmd.
dat was voor mijn hand kapjes net voldoende om vrij van andere delen te blijven.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2020 10:22 - 24 nov 2020 10:24 #7 door Jef__vb
Beantwoord door Jef__vb in topic Stuur raakt windscherm

Wilco.Cwx schreef : zoals rob al ....... stuurverhogers die het stuur ook iets naar achteren halen kunnen helpen ?
of een ander stuur (in vele vormen en maten verkrijgbaar)

hoeveel kom je te ver ?

is het weinig kan je even proefdraaien met een paar losse ringetjes bij de stuurbegrenzer
(zie afbeelding)
heb ik ook gedaan en daarna een paar plaatjes pas gemaakt en met een paar druppels eurothane ( sterke autoruiten kit ) verlijmd.
dat was voor mijn hand kapjes net voldoende om vrij van andere delen te blijven.


Hallo Wilco, ik zit met hetzelfde probleem en dacht aan eenzelfde oplossing als wat jij hebt gedaan. Ik vraag me enkel af of dat constructietje aan de stuurbegrenzers blijft zitten wanneer je de motor dan toch eens op z'n zij legt. 't Zou jammer zijn als je hendels intact blijven, maar je scherm/kappen wel stuk zijn:cheer: :cheer: . Heb je hier ervaring mee?

TA RD10 '00 / TA PD10 '98

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2020 10:34 #8 door Wilco.Cwx
Beantwoord door Wilco.Cwx in topic Stuur raakt windscherm
Geen problemen ervaren

Ruitenkit auto is sterk met voldoende flex , en als het los moet lukt dat ook wel weer .
Meeste ruit bedrijven / autobedrijven
Die wat met ruiten doen ,hebben vaak wel een paar druppels kit over .
Let wel op korte verwerking tijd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.214 seconden