Xl700v luchtfilter vervangen

24 jan 2021 19:45 #1 door Jeroen
Xl700v luchtfilter vervangen werd gestart door Jeroen
Goedenavond,

Ik heb mijn luchtfilter vervangen en zag onder in het luchtfilterhuis een klein beetje olie liggen, de olie lag waar er een slangetje uit gaat wat aan chassis vast zit. Is volgens mij voor overdruk. Kunnen deze 2 druppels olie kwaad?

Nu heb ik er een filter van K&N inzitten, deze gaat veel meer kilometers mee. Alleen zat er een dopje bij om het slangetje van het chassis eraf te halen en de opening af te doppen op het luchtfilterhuis. Waarom is dit slangetje niet nodig met een k&n luchtfilter?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties😃

Groeten Jeroen
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2021 07:44 #2 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Xl700v luchtfilter vervangen
Een beetje olie kan geen kwaad.

Waarom bij K&N het slangetje niet meer nodig is, durf ik niet direct te zeggen. Ze zullen er wel over na gedacht hebben bij K&N.

Het slangetje zit er eigenlijk om de olie die zo af en toe eruit gegooid wordt makkelijk af te kunnen voeren. Dus of het er nu wel of niet zit lijkt mij niet zo heel erg van belang, als hij maar afgedopt is zodat er niet via het slangetje lucht aangezogen kan worden, wat dat is dan ongefilterde lucht.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2021 10:09 #3 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Xl700v luchtfilter vervangen
Ik ken de 700 niet (zo goed), maar als ik naar het plaatje van de airbox kijk zie ik 2 afvoertuutjes, de horizontale, waar naar gerefereerd word in de K&N instructies, de zg ‘clear water drain’ en het 2e tuutje onderaan de airbox, die naar beneden wijst, dát lijkt me de afvoer voor de carterventilatie. En daar word verder niet over gesproken in de instructie.

Verder ook geen idee waarom je die ene af zou moeten doppen :?

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2021 12:51 #4 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Xl700v luchtfilter vervangen
Het gaat om de afvoer. De anderen zitten boven op/aan het blok voor de carter ontluchting inderdaad, en hoef je niets mee te doen als gewoon weer opnieuw aansluiten ;)

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.124 seconden