Cdi vervangen maar start dan niet. Bij transalp V 600XL 1990

19 feb 2021 00:31 #1 door Frans
Beste experts, graag jullie advies. motor heeft aantal jaren stil gestaan. Ik heb de carburateurs gedemonteerd en helemaal schoon gemaakt sproeiers etc. membraam is nog als nieuw. motor liep daarna beter maar pakt niet lekker op als je gas geeft en rond de 3 a 4000 toeren een beetje haperend. omdat ik de motor mee naar Spanje zou nemen maar zo gelaten en er heerlijk mee rond getoerd. maar na 2 weken liep de motor maar op 1 clilinder. ik heb in augustus 2020 in Spanje 1 Cdi vervangen omdat deze het helemaal niet meer deed. Nu heb ik 2 nieuwe Chinese cdu,s gekocht. omdat de motor nog steeds niet lekker oppakt als ik gas geef en rond de 3 a 400 toeren een beetje haperend loopt dacht ik de oude cdi ook maar te vervangen. Maar als ik de nieuwe cdi,s probeer start de motor helemaal niet meer. als ik dan de oude er weer in doe start de motor gelijk.

Zou iemand op basis van wat ik schrijf een advies kunnen geven wat te doen.

Bij voorbaat dank.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 feb 2021 08:25 #2 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Cdi vervangen maar start dan niet. Bij transalp V 600XL 1990
Geen chinese CDIs monteren is stap 1 natuurlijk, maar ik vermoed dat je dat antwoord zelf al bedacht had ;)

Het slecht doorpakken wat jij beschrijft is het overgangspunt van stationair naar hoofdsproeier. Het kan dus nog zomaar zijn dat er een sproeier (of kanaaltje) verstopt zit ondanks het schoonmaken van de carbs. (Hoe zijn ze schoon gemaakt ? )

Verder zou je nog kunnen controleren op bijvoorbeeld valse lucht, hangende choke plunjers, gasnaald membraam correct geplaatst en vrij van scheurtjes....

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 feb 2021 08:31 #3 door Garfield
Als we even aannemen dat die Chinese CDI's goed zijn is het eerste waar ik dan aan denk de startbeveiliging, dus de aansluiting op je CDI die dat regelt. Echter, als de motor met de oude CDI's wel start is er met dat beveiligingscircuit op de motor zelf niks mis en zit het probleem dus in de CDI.

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 feb 2021 08:36 #4 door Garfield

robgoesdakar schreef : Geen chinese CDIs monteren is stap 1 natuurlijk, maar ik vermoed dat je dat antwoord zelf al bedacht had ;)


Zoiets had ik ook in mijn post geschreven maar toen toch maar weer weggehaald. Jouw post heb je gedaan terwijl ik de mijne nog zat te editen.

Ja ik ben het dus wel met Rob eens op dat gebied: ik koop dit soort belangrijke onderdelen nooit in China. Ik heb teveel verhalen gelezen en gehoord waarbij deze dingen meteen niet goed werkten of na vrij korte tijd al kapot gingen. Dus ik koop duurdere uit Duitsland (cdi-shop.de) maar daar heb ik nog nooit problemen mee gehad of van iemand gehoord dat er problemen mee zijn en de service is uitstekend.

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 feb 2021 18:44 #5 door Zijspan

Garfield schreef : Als we even aannemen dat die Chinese CDI's goed zijn is het eerste waar ik dan aan denk de startbeveiliging, dus de aansluiting op je CDI die dat regelt. Echter, als de motor met de oude CDI's wel start is er met dat beveiligingscircuit op de motor zelf niks mis en zit het probleem dus in de CDI.


Zit er wel een startbeveiling op via de zijstandaard?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 feb 2021 09:26 #6 door Frans
Bedankt voor jullie antwoorden. Idd geen chinese cdi kopen. Maar is toch lastig als je ergens anders een cdi koopt en er staat dan op made in china:(

Ik heb de carbs schoongemaakt met koperen borsteltjes en heel fijne koperen draadjes om de gaatjes etc schoon te maken.
Zal er denk ik toch aan moeten om de carbs ultrasone te laten reinigen.

Ik zal nog kijken of het niet starten met mijn zijstandaard te maken kan hebben.

Bedankt voor jullie antwoorden. Als alles weer goed loopt zal ik het hier melden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.101 seconden