Arrow of Laser

16 mrt 2021 18:54 #1 door Clicteur Bert
Arrow of Laser werd gestart door Clicteur Bert
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe demper aangezien de oude doorgeroest is.
Nu zit er een Marving op, maar die klinkt nogal saai...
Ik twijfel dus tussen een Laser Produro(al dan niet met e-keur) of een Arrow ParisDakar.
De Arrow kan met verwijderbare DB-killer worden uitgerust.

Iemand een mening of ervaring met één of beide?
Ik overweeg wel de brave versie te kiezen aangezien er meer en meer controle op geluid komt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2021 19:27 #2 door adriaan_XL700V
Beantwoord door adriaan_XL700V in topic Arrow of Laser

Clicteur Bert schreef : Ik ben aan het kijken voor een nieuwe demper aangezien de oude doorgeroest is.
Nu zit er een Marving op, maar die klinkt nogal saai...
Ik twijfel dus tussen een Laser Produro(al dan niet met e-keur) of een Arrow ParisDakar.
De Arrow kan met verwijderbare DB-killer worden uitgerust.

Iemand een mening of ervaring met één of beide?
Ik overweeg wel de brave versie te kiezen aangezien er meer en meer controle op geluid komt.


Volgens mij geef je het antwoord zelf al. Luide dempers zijn verleden tijd, tenminste als je overal wil blijven rijden

XL700V '09 CB750K6 '76 CB500K0 '72 CB650 '80 CBX750F '86

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2021 19:53 #3 door Clicteur Bert
Beantwoord door Clicteur Bert in topic Arrow of Laser
Mijn punt is dat ik een gekeurde laser of arrow met db killer verkies boven de ongedempte...
Maar heb dus nog steeds 2 keuzes waarover ik twijfel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2021 20:35 #4 door adriaan_XL700V
Beantwoord door adriaan_XL700V in topic Arrow of Laser

Clicteur Bert schreef : Mijn punt is dat ik een gekeurde laser of arrow met db killer verkies boven de ongedempte...
Maar heb dus nog steeds 2 keuzes waarover ik twijfel


Als ze beiden een e-keur hebben kun je het niet fout doen denk ik :-)

XL700V '09 CB750K6 '76 CB500K0 '72 CB650 '80 CBX750F '86

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2021 20:51 #5 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Arrow of Laser
Vooropgesteld dat ik beiden uitlaten heb gehad zou ik me ook verdiepen in wat er nog leverbaar is ?

de laser pruduro is dat volgens mij info al lang niet meer .



maar saai of niet

veel herrie rondom je motorfiets is uiteindelijk fysiek zeer vermoeiend

misschien is een originele uitlaat de 650(aangepast) een optie die zeer betaalbaar is.

maar ik begrip best dat je soms een stoer geluid wil.
Maar ik vergelijk het maar met een stukje hard rijden.. even is het wel leuk maar uiteindelijk gaat het toch weer saai worden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2021 20:56 #6 door Clicteur Bert
Beantwoord door Clicteur Bert in topic Arrow of Laser
Het geluid is één iets, maar het uitzicht vind ik ook belangrijk.
Ik wil zeker geen originele demper...
Te luid is niet goed, maar een standaard alp is amper hoorbaar en das ook niet veilig

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2021 21:03 #7 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Arrow of Laser
Je gedachte dat loud pipes saves lives is inmiddels al lang een achterhaalde gedachte

zie deze link

www.motor.nl/nieuws/busted-loud-pipes-sa...-roemeens-onderzoek/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2021 21:38 #8 door Clicteur Bert
Beantwoord door Clicteur Bert in topic Arrow of Laser
Dat zal wel kloppen.
Maar ik ben toch van mening dat het in bepaalde sitaties wel verschil maakt...
Wanneer auto's traag rijden/stilstaan is er minder achtergrondlawaai.

Toen ik met een stille uitlaat in de file voorop reed maakte bijna niemand plaats.
Wanneer een mederijder met open pijpen voorop ging rijden ging iedereen plots veel sneller aan de kant...

Of zo'n asso die zonder kijken van zn oprit rijd.
Stootje gas en dan stopt ie nog net op tijd voor mn neus.
Dan kan het op een paar db aankomen
De praktijk is nog altijd anders dan zo'n experiment...
Zolang je de hele buurt niet wakker maakt natuurlijk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2021 22:41 - 16 mrt 2021 22:51 #9 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Arrow of Laser
Bert

Je denk je verkeerd als je rijd gaat geluid naar achter dus ook het harde geluid diegene die bij de rondstonde voor je staat hoort en ziet niks die zit in koek blik en heeft de radio aan hoort en ziet niks of misschien ook op zijn telefoon :)

Oog contact maken in de hoop dat je ziet en blijf hem volgen tot het laatste moment en dan nog afwachten in een file net zo word gedoogt maar je ben wel de lul eeehhh haasje :( als het fout gaat hou dus het bij een stille uitlaat vind iedereen prettig en zal gewaardeerd worden .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mrt 2021 06:00 #10 door Clicteur Bert
Beantwoord door Clicteur Bert in topic Arrow of Laser
Nochtans geeft dit artikel aan dat het geluid vooraan slechts 5db stiller is dan achteraan...
En ik deel gewoon praktijkervaring, dat zijn geen speculaties hé.
Maar nogmaals, ik wil geen herrie maken ik heb het over een legale ietwat luidere sound.
De Marving die ik nu heb is gekeurd en is al luider dan de standaard dempers.
Ik wil gewoon een mooiere demper die in dezelfde geluidsklasse zit.

Trouwens, file-filteren is in België perfect legaal.
De wet stelt als voorwaarde dat je max 50 rijdt en nooit meer dan 20 harder dan de rest van de file.
Daarnaast mag het enkel tussen de 2 uiterst linkse rijvakken.
Maar als er dan iets misgaat ben je wel in je recht.
Ik ben gewoon van mening dat die paar db extra dat misgaan helpen voorkomen.
Ik kan mis zijn hoor, maar ik merk in de praktijk dat dit toch echt verschil maakt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mrt 2021 17:41 #11 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Arrow of Laser
uiteindelijk is het jouw mening of gevoel,

want tenslotte, jij moet er zelf de gehele rit naar luisteren.

ik hoop dat je de uitlaat mag vinden die je prefereert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mrt 2021 18:10 #12 door Clicteur Bert
Beantwoord door Clicteur Bert in topic Arrow of Laser
Ik heb eens geïnformeerd bij een website waar ze die Arrow verkopen.
Die kan met bijhorende DB-killer besteld worden, maar ik vraag me af of dan legaal is of niet...
De keuze is natuurlijk beperkt als je voor een oudere motor moet gaan zoeken.
En zo'n moderne demper past niet bij de look van de Alp...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mrt 2021 20:01 #13 door Grubeater
Beantwoord door Grubeater in topic Arrow of Laser

Clicteur Bert schreef : Nochtans geeft dit artikel aan dat het geluid vooraan slechts 5db stiller is dan achteraan...


Maar 5dB? Decibel wordt gemeten aan de hand van een logaritmische schaal, iedere 3 dB meer is een verdubbeling van het geluid. 5dB is dus bijna 4 keer zo hard. Op papier lijkt het weinig maar in praktijk is het veel.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride Honda".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2021 18:59 #14 door renATus
Beantwoord door renATus in topic Arrow of Laser
Wel eens langs geweest bij Mile Pajic in Gendringen ? Hij maakt wat jij mooi vind.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2021 07:14 #15 door Clicteur Bert
Beantwoord door Clicteur Bert in topic Arrow of Laser
Nee ken ik niet.
Maar das meer dan 3u rijden voor mij dus dat zit er niet meteen in...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mrt 2021 07:39 #16 door Clicteur Bert
Beantwoord door Clicteur Bert in topic Arrow of Laser
Na nog wat opzoekwerk ben ik nog een ander merk tegengekomen.
Het gaat om MSR en die leveren gekeurde uitlaten op maat voor een schappelijke prijs.
De uitlaten zijn ook iets langer in verhouding tot de bovengenoemde sportieve dempers.
Dan moet ik ook niet bang zijn dat mijn bagage gaat verbranden...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.078 seconden