Rarara

21 mrt 2021 14:03 #1 door hannes
Rarara werd gestart door hannes
Rarara wat zou er stuk zijn.
(Honda xl600v transalp)

Geen nood mijn vrienden zijn om een aanhangwagen om me thuis te brengen.

Zonet tijdens een gezellige off-road rit zat ik vast in een diepe geul met m'n blok op de grond. Blijkbaar zat mijn achterrem geblokkeerd door de modder en Ik maar gas geven.

De motor start en draait normaal, ketting en tandwielen lijken oke.
Koppeling kabel is ook oke, als eens losgemaakt en maakt geen verschil.

In ieder Vitesse rolt hij gewoon zoals in neutraal, koppeling doet niks.

Suggesties?
Ik hoop op de koppeling, was 2000km geleden vernieuwd waarvan zeker de helft off Road gereden.
kan evengoed iets anders zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2021 14:27 #2 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Rarara
Het is veel te weinig om een oordeel te geven. Zoals je het brengt lijkt het er op dat je tandwiel over de as draait en dat je de as dus gemold hebt.
Ik begrijp dat als je hem in de versnelling zet, het achterwiel niet draait, of is dat wel zo ???

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2021 14:35 #3 door hannes
Beantwoord door hannes in topic Rarara

Oldtimer schreef : Het is veel te weinig om een oordeel te geven. Zoals je het brengt lijkt het er op dat je tandwiel over de as draait en dat je de as dus gemold hebt.
Ik begrijp dat als je hem in de versnelling zet, het achterwiel niet draait, of is dat wel zo ???


Achterwiel is volledig los in iedere versnelling, grijpt niet aan als ik schakel, koppel of gas geef Voorste tandwiel draait gewoon mee en staat nog correct vast.
Ook geen rare geluiden in de motor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2021 14:46 #4 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Rarara
Dus het voortandwiel draait vrij in elke versnelling ???
Ik denk dan dat er geen spiebanen meer op zitten of je uitgaande as is gebroken

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2021 14:52 #5 door hannes
Beantwoord door hannes in topic Rarara

Oldtimer schreef : Dus het voortandwiel draait vrij in elke versnelling ???
Ik denk dan dat er geen spiebanen meer op zitten of je uitgaande as is gebroken


Bedankt voor je reactie
wat bedoel je precies met spiebanen ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2021 14:53 #6 door hannes
Beantwoord door hannes in topic Rarara
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2021 15:33 #7 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Rarara
Als de spiebanen er af waren zou je dat wel zien op de laatste foto denk ik.
Uitgaande as gebroken wellicht ja, of iets ánders binnenin de versnellingsbak kapot :( Of tóch iets met je koppeling idd!

Er mist een boutje van de carterbeschermer trouwens!

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2021 15:51 #8 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Rarara
Klopt niet helemaal Rene. De buitenste spiebanen houden niet het tandwiel. Tussen de borgplaat en de binnenste spiebanen zit een gleuf waarin het borgplaatje kan draaien. Daarom kun je dat niet zien

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2021 16:52 #9 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Rarara
Ik denk toch gewoon je koppelingsplaten verbrand.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2021 18:15 #10 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Rarara
Plus 1

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2021 07:39 #11 door hannes
Beantwoord door hannes in topic Rarara
Gisteravond het deksel gedemonteerd en het is 100,% zeker de koppeling.

Ga van de gelegenheid gebruik maken om nog wat extra onderhoud te geven, uitlaat op te lassen wat roest op m'n frame weg te werken ...

Twijfel wel wat over de speling op de distributie ketting achter de koppeling die geeft ongeveer een cm mee?

Raden jullie aan om opnieuw nieuwe veren en staal platen te zetten in de koppeling of zouden de oude met 20000 km nog oke zijn?

Zijn er zaken aan het blok die jullie preventief zouden aanpakken met m'n 70000 km op de teller?

Alvast bedankt voor jullie raad!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2021 08:01 #12 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Rarara
Distributieketting heeft volgens mij altijd wel speling.

Koppelingsplaten... tja, zeker als ze op zo'n manier belast zijn, zou ik zeggen alles vervangen. (had je dat de vorige keer ook gedaan ? ) . Ik vermoed zelfs dat de stalen platen blauw zijn uitgeslagen. Mogelijk dus ook krom getrokken, dus gewoon vervangen.

Met 70k op de teller is het blok net ingereden.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2021 08:31 #13 door hannes
Beantwoord door hannes in topic Rarara
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2021 10:24 #14 door Milko
Beantwoord door Milko in topic Rarara
Dat kettinkje is als het goed is die van de Oliepomp en die hangt altijd wel slap, maar slijt ook bijna niet omdat hij zen hele leven in de olie bivakkeert. Was bij mijn CB450s ook zo los, en bij mijn alp ook zo los. Zou me er geen zorgen over maken, tot je hem met de hand over tandjes kan laten springen.

Honda Transalp XL600V 1989
Yamaha Diversion XJ900S 1999

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2021 12:41 #15 door hannes
Beantwoord door hannes in topic Rarara
Bedankt voor jullie reacties'

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2021 14:34 #16 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Rarara
Jammer dat we de platen niet te zien krijgen, of komt dat nog 😉

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2021 16:03 #17 door hannes
Beantwoord door hannes in topic Rarara

Oldtimer schreef : Jammer dat we de platen niet te zien krijgen, of komt dat nog 😉


Uiteraard, maar het was zo al behoorlijk laat gisteren.
En wilde eerst een nachtje dromen over hoe ik die middenklok moet blokkeren om de center bout los te draaien. 🤔

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2021 17:19 #18 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Rarara
De boutjes met de veer er weer indraaien ( ringetje erop)
Dan blokeer je met doek tussen de tandwielen.

Suc6

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.257 seconden