Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Tjeez.. nou in die paar zinnen heb je heel je carburatie ontregeld. Ga nooit aan andere dingen zitten sleutelen, maar draai de situatie terug naar vóór het euvel zich voordeed!
Als je teveel aan de synchroonschroef draait, zet je uiteindelijk één van de twee gaskleppen open. Voilà, hoog 'stationair'!
Je stationairsproeier regelt de bandstofhoeveelheid voor een juist stationair toerental. Je luchtsproeier regelt de hoeveelheid lucht die daarbij hoort. De gaskleppen dienen exact gelijk te staan zodat beide cylinders, via de gasnaald i.c.m. hoofdsproeier, evenveel mengsel ontvangen in het gehele toerenbereik.
Met de grote stelschroef bedien je de gaskleppen en regel je het voorgeschreven statio toerental af (naar 1200 ofzo).
Voor synchroon zetten kun je beter even naar Ad Mies, of bij je dealer terecht. Het luistert ontzettend precies en dat doe je niet 'op gehoor' meer.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
had jou motor dat ook niet?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
valse lucht?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Als hij goed liep vóór je begon te sleutelen, kan het eigenlijk alleen maar liggen aan de huidige stand van de gaskleppen onderling, omdat je daar aan gezeten hebt. Kleppen stellen kan je toerental beinvloeden, maar dat is maar minimaal.
Zet alles terug naar de beginwaarde en zoek opnieuw. Het is zinloos om je luchtschroef te verstellen want daar zat het probleem duidelijk niet.
Ik heb vroeger ook gewerkt met analoge vacuummeters. Die moet je afstellen: het vacuum wisselt snel en zodoende stuiteren de naalden in de vacuummeter mee. Je moest bij die dingen het slangetje opdraaien tot de naald bijna stilstond (smoren als het ware). Anders was het niet af te lezen.
Vanwaar bovenstaand verhaaltje: mischien zat er een knikje of een obstructie in één van je vacuumslangetjes? Dan kom je op een valse waarde en dus staan je gaskleppen helemaal verkeerd daarna..
Mja weet t ook niet..
Su7 i.i.g.!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
en een hoog vlotter nivo dan loopt hij sneller :'(valse lucht?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.