Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
robgoesdakar schreef : Het laten vol zuigen van de platen is prima. Dus daar zit je probleem niet.
Denk toch dat er iets niet helemaal lekker terug gemonteerd is.
Daarbij verdenk ik eigenlijk het meest het busje waar de koppeling mee bedient wordt.
Garfield schreef : Wat Rob zegt.
Die koppelingsplaten zitten normaal ook in de olie
Meest waarschijnlijke is inderdaad het bedieningsmechanisme.
Wat ook kan helpen zijn de fiches bekijken.
Bijvoorbeeld deze van de koppeling:
https://images.cmsnl.com/img/partslists/honda-xl600v-transalp-1991-m-germany-clutch_bigecm9h42e__0700_4d6b.gif
Heb je alleen de platen vervangen of heb je ook aan de korf gezeten en/of het mechanisme aan de andere kant van het blok los gehad ?
Je kunt de goede montage / werking van de koppeling prima controleren met het carterdeksel gedemonteerd dus gewoon openmaken en rustig stap voor stap kijken hoe het zit en opnieuw monteren.
robgoesdakar schreef : Ik bedoel nr 4
images.cmsnl.com/img/partslists/honda-xl...9h42e__0600_7ae2.gif
En heb je ook de platen in de juiste volgorde, en de laatste (of eerste afhankelijk van hoe je het bekijkt) iets verdraaid gemonteerd ?
Als de krans er helemaal uit geweest is, dan wil het ook nog wel eens lastig zijn alles goed terug te krijgen. En dan lijkt het goed te zitten, maar valt de boel aan de achterkant nog steeds niet goed in de vertandingen.
Jasper Rietrae schreef : Het lijkt eigenlijk alsof de borgmoer niet diep genoeg ligt. En nu ik er bij nadenk, lijkt het alsof mijn korf niet diep genoeg in zit. Als je bijv. kijkt naar deze foto van een YouTube filmpje sluiten die 2 tandwielen goed aan, en dat was bij mijn Transalp ook niet. Maar wat kan de oorzaak zijn van die korf die er niet diep genoeg in zit?
Jasper Rietrae schreef : Het lijkt eigenlijk alsof de borgmoer niet diep genoeg ligt. En nu ik er bij nadenk, lijkt het alsof mijn korf niet diep genoeg in zit. Als je bijv. kijkt naar deze foto van een YouTube filmpje sluiten die 2 tandwielen goed aan, en dat was bij mijn Transalp ook niet. Maar wat kan de oorzaak zijn van die korf die er niet diep genoeg in zit?