Elektraproblemen lichtschakelaar

05 mei 2021 18:28 - 05 mei 2021 18:47 #1 door Martijn Pit
Elektraproblemen lichtschakelaar werd gestart door Martijn Pit
Beste forum,

Een aantal maanden geleden heb ik een Transalp uit 1994 aangeschaft. Nu zit ik met het probleem dat mijn lichtschakelaar het niet doet. Enkel stadslicht staat aan. Dimlicht gaat uberhaupt niet aan en als ik de lampen op HI zet en ik de toeter indruk, gaat het grote licht aan :? De toeter doet het verder dus ook niet, echter werken de knipperlichten weer wel naar behoren.
De kabels zitten naar mijn idee niet verkeerd aangesloten. Alles lijkt mooi aangesloten en te kloppen.

Ik heb niet veel achtergrondinformatie over de motor, echter weet ik dat deze motor samengevoegd is uit 2 schademotoren (1 gecrasht, 1 blok vastgelopen). Nu vermoed ik dat hier het probleem ook vandaan komt. Kan het zo zijn dat transalps uit verschillende jaren verschillende schakelaren gebruiken en dat deze die aangesloten zit op deze kabelboom, niet bij deze kabelboom hoort?

Daarnaast zit ik met een tweede probleem.
Over het algemeen start de motor zonder enige problemen en loopt hij als een zonnetje. Echter af en toe doet hij in zijn geheel helemaal niets. Als ik dan een stuk metaal tussen het startrelais stop zodat de startmotor gaat draaien, start hij ook niet, wat duidt op dat de motor geen vonk krijgt.
Vaak, als ik dan wat met het stuur speel en hem heen en weer rijdt, doet hij het na een tijdje weer zonder enige problemen. Het is ook niet zo dat hij tijdens het rijden uit kan vallen. Het probleem doet zich enkel voor tijdens het starten. Wellicht dat iemand hier ervaring mee heeft?

Twee uitdagingen in het elektrisch circuit waar ik absoluut niet goed in ben, dus ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft.

Alvast bedankt!

Martijn

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2021 18:56 #2 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Elektraproblemen lichtschakelaar
Heel veel problemen die allemaal te maken hebben met het electra gedeelte.
Weet niet waar je woont, anders zouden we er samen keer naar kunnen kijken.
Weet trouwens niet of je clublid bent of alleen forumlid.
Groeten
Oldtimer

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

05 mei 2021 18:57 #3 door Martijn Pit
Beantwoord door Martijn Pit in topic Elektraproblemen lichtschakelaar
Dat zou natuurlijk al helemaal fantastisch zijn. Ik woon zelf in Nijmegen!

05 mei 2021 18:58 #4 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Elektraproblemen lichtschakelaar
Dat is dus dichtbij Duiven.
Maar probleem is dat je er mee hier moet komen.
Stuur maar pm voor tel nr

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.090 seconden