En dan nog een verhaaltje om het voorgaande met een lekker sausje te overgieten:
"Bij het naderen van de afslag naar Telavi stoppen we nog even voor een koffie op een klein terrasje naast een benzinestation. We babbelen er even met een truckchauffeur die vroeger vaak naar Rotterdam gereden is, en nog een woordje Hollands kent: ‘laden’. Hij was toen twintig dagen onderweg, tien dagen heen, en tien dagen terug. We vertellen over de afgelopen weken, en over onze verdere plannen. Een paar jonge vrouwen zijn er ondertussen komen bij zitten, evenals een jongen van nog geen twintig, die al de hele tijd wat rond ons hangt. Eén van de vrouwen is Azerbeidzjaanse, en is blij te horen dat we ook Azerbeidzjan zullen bezoeken. Ik vraag de jonge gast of ik ergens in de buurt wiellagers kan kopen. Een kilometer verderop zegt hij, en hij legt mij uit waar precies. Wanneer Frits de koffie wil betalen, zeggen ze dat het gratis is. We bedanken iedereen hartelijk. Zij zijn blij dat ze ook even op reis zijn geweest samen met ons.
De tip van de jongen blijkt goud waard, want vijf minuten later stap ik een onooglijk rommelig autoparts-winkeltje binnen dat hier op zondagmorgen doodnormaal open is. De brave man heeft een schoendoos vol lagers, en het juiste zit er tussen, net wat ik nodig heb: twee dubbel gesealde lagers 6202DU van Japanse kwaliteit (NSK) voor 250 Eurocent stuk. Ik meet alles nog eens goed na met een schuifpasser, en stap tevreden buiten.
Mijn Transalpje huppelt nu weer verder van contentement."