XL700V - Rokende uitlaat

11 mei 2021 11:19 #1 door Jeroen
XL700V - Rokende uitlaat werd gestart door Jeroen
Gisteren na een mooi ritje begon de uitlaat redelijk rook uit te stoten toen ik hem parkeerde op de standaard. Het rook als olie :( aangezien het donker was de kleur niet goed kunnen zien.

Olieverbruik is tot nu toe erg laag! Vanmorgen weer gestart en het lijkt allemaal ok op dit moment.

De transalp stond op het moment van het probleem wel erg scheef / schuin op de standaard. Kan dit effect hebben?

Groeten, Jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mei 2021 12:05 #2 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic XL700V - Rokende uitlaat
Als ie lekker warm is zou er verder geen dampen of roken verwacht worden.

Je olie peil wel correct ? (En dus ook niet te hoog ?)

Even goed in de gaten houden, misschien heb je ook gewoon ergens een diertje of iets tegen/in de hete uitlaat gehad.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mei 2021 14:23 #3 door Ives
Beantwoord door Ives in topic XL700V - Rokende uitlaat
Je zou zeggen dat je dan ergens een olie lekkage zou moeten kunnen zien op de uitlaat?
Was er niet toevallig wat regen / vocht in je uitlaat gekomen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mei 2021 19:29 #4 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic XL700V - Rokende uitlaat
Oliepeil is prima in order. Ik rij namelijk al een half jaar rond op deze manier zonder problemen. Check regelmatig oliepeil en nooit een probleem gehad.

Achterste cylinder : Compressie ok en bougie mooi grijs!
Voorste cylinder : morgen even controleren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2021 11:58 #5 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic XL700V - Rokende uitlaat
Vandaag toch even verder op onderzoek gegaan inclusief compressie test van beide cylinders.

Voorste Cylinder
- 14 Bar
- Beetje olie aan de draad van de bougie
- Kleur van de bougie wel ok volgens mij

Achterste Cylinder
- 14 Bar
- Kleur van de bougie wel ok volgens mij

Ik zie alleen wat kleine olie lekkage waar de koppling de cover in gaat.

Als iemand nog suggesties heeft dan hoor ik dat graag.

Groeten,

Jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2021 12:01 #6 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic XL700V - Rokende uitlaat
Hierbij nog een paar foto's

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2021 13:06 - 13 mei 2021 13:27 #7 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic XL700V - Rokende uitlaat
Zo heb het probleem kunnen simuleren gelukkig:-)

Als ik de motor erg scheef zet op straat (Wielen op de bolling en standaard in de goot) dan gaat hij na een 10s weer lekker roken. Zie ook filmpje op youtube.



Iemand bekend met dit probleem?

Groeten, Jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2021 13:22 #8 door Pronto
Beantwoord door Pronto in topic XL700V - Rokende uitlaat
Ik zag dit vorige week ook bij een GS als ie op zijn zijkant ligt loopt er wat olie in je cilinders maar dat is na 20 sec weer weg. Zit er geen olie in je luchtfilter? Er zit mij zo een aftap slang aan die je eens in de zoveel tijd moet leeg maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2021 14:34 #9 door alain
Beantwoord door alain in topic XL700V - Rokende uitlaat
Een lekkende uitlaatklepseal?

XL600V (PD06-1994) - iNCa750X DCT (RH09-2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2021 18:58 #10 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic XL700V - Rokende uitlaat
Het gebeurd dus alleen zodra je de motor redelijk op zijn linker zij hebt.....

Vreemd, want bij een boxer kan ik het nog wel verklaren omdat dan alle olie naar 1 kant gaat, en de andere kant geen olie krijgt.

Oliedruk misschien een issue ?
(Als hij op zijn zijkant staat dat de oliepomp moeilijker rond komt of zo, alhoewel ik het onwaarschijnlijk vindt omdat dat ding flink zal draaien).

Zou inderdaad nog even je luchtfilterhuis nakijken. Het aftap slangetje zit aan de linkerkant van het huis, dus als er veel olie in het huis zou zitten, dan kan het zijn dat dit met het naar links staan dusdanig veel is dat het toch door je luchtfilter gaat terwijl het zich bij recht(er) staande motor gewoon vlak zit.

Blijft op afstand gokken.

Hoe zijn de bougies trouwens nadat dit euvel op treedt ? Zijn ze dan wel zwart(er) ?

(Ik hou wel van dit soort uitdagingen, maar dan heb ik het liefst de motor hier in de zaak om eens goed na te lopen.....)

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2021 20:24 - 13 mei 2021 20:26 #11 door jeroen emke
Beantwoord door jeroen emke in topic XL700V - Rokende uitlaat
wat Rob bedoeld is dit

still no angel found who flies at the same speed
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.330 seconden