Goede ervaring Barxon valbeugels Transalp 650

24 mei 2021 11:34 - 24 mei 2021 11:35 #1 door Jan Willem Stam
Goede ervaring Barxon valbeugels Transalp 650 werd gestart door Jan Willem Stam
Voor wie op zoek is naar een setje valbeugels voor een Transalp 650 deel ik mijn ervaring met beugels van het Poolse Barxon.

Op 2 februari heb ik Barxon de volgende e-mail gestuurd:

I am looking for crashbars for my Honda Transalp 650 (2001) and on the Dutch Transalp forum Barxon crashbars where brought to my attention. I have a few questions regarding buying these.

1. Is it possible to order the crashbars? Are they in stock?
2. How much will they cost? What is there a supplement for the ones with the bag attachments?
3. What are the shipping rates?
4. How many days will shipping take?
5. Do you provide the bags for the bag attachments?
6. Is it possible to return the bars? What are the conditions?


Op 3 februari kreeg ik het volgende antwoord:

1. Yes, we have several sets in stock at the moment.
2. The standard price for shipping abroad is 100 Euro, regardless of the version (In 99% of cases, customers order the full option, that is with all extras. Without any extras, the price may be 10 Euro lower, ie the basic version for 90 Euro).
3.25 Euro for most European countries.
4. Counting from the date of dispatch, it is +/- 5 days when the courier delivers the package to a customer in Europe.
5. Unfortunately, we don't produce bags at the moment. But the handles were designed 12 years ago for CROSSO products with steel hooks.
6. If the products have not been used, you can of course return them. It is important that it is well protected and not damaged during shipping. Paying only the cost of shipping by courier.


Op 1 maart heb ik een e-mail gestuurd dat ik een set basic valbeugels wilde bestellen. Op 2 maart ontving ik een e-mail met betaalgegevens. Ik heb meteen betaald. Op 3 maart werd mijn betaling bevestigd en op 4 maart kreeg ik een verzendbewijs, allemaal ook via e-mail.

Op 8 maart werden de beugels geleverd. Op de foto's zie je hoe het hier arriveerden en wat er in de doos zat.

Ik plaats ook nog foto's van de montage.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2021 11:41 #2 door Jan Willem Stam
Beantwoord door Jan Willem Stam in topic Goede ervaring Barxon valbeugels Transalp 650
Het monteren was niet moeilijk. Simpel gezegd: ze passen er maar op 1 manier op... De montagehandeling was niet erg uitgebreid.

Op de foto's de verschillende bevestigingspunten. Ik vond zelf het bovenste boutje (foto 2) wat kort, dus daar heb ik een iets langere uit eigen voorraad gebruikt. Toen het eenmaal vast zat bleek dat het originele boutje net lang genoeg zou zijn geweest.

Op foto 4 zie je dat de rechter kap achter niet op alle drie de punten met de originele boutjes kon worden vastgezet. Inmiddels heeft Rob (robgoesdakar) me van een langer boutje voorzien.

Zo meteen ook nog foto's van het eindresultaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2021 11:44 #3 door Jan Willem Stam
Beantwoord door Jan Willem Stam in topic Goede ervaring Barxon valbeugels Transalp 650
En zo zien ze eruit als ze gemonteerd zijn.

Ik ben tevreden. Vlotte levering, stevige beugels (inmiddels helaas getest, omgerold, in het gras, geen schade, beugels dragen gewicht motor goed) en goede looks.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2021 12:14 #4 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Goede ervaring Barxon valbeugels Transalp 650
Dank voor het plaatsen van deze review, daar hebben anderen weer baat bij !
Fijn dat ze goed bevallen - je had ze dus net op tijd gemonteerd :-)

Ik heb 'enkele' motoren en lijd aan het N+1 virus. N+1=7 op dit moment.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2021 12:23 #5 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Goede ervaring Barxon valbeugels Transalp 650
Wat was nu de totaalprijs voor de set incl verzenden ???

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2021 13:02 #6 door Jan Willem Stam
Beantwoord door Jan Willem Stam in topic Goede ervaring Barxon valbeugels Transalp 650
115 euro.

90 voor de basisset valbeugels (= zonder beugeltjes voor tassen en zonder bevestigingspunten voor verlichting) en 25 euro verzendkosten.

Je kunt altijd samen met anderen bestellen om de verzendkosten te delen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2021 11:29 #7 door Tim Zantvoort
Beantwoord door Tim Zantvoort in topic Goede ervaring Barxon valbeugels Transalp 650
Super tof, dank voor het delen van je ervaring en de montage. Ik ben momenteel zelf nog zoekende naar valbeugels en deze zijn zeker een goede kandidaat. Andere alternatief zijn de SW Motech valbeugels, maar hier lijkt geen voorraad meer van te zijn.

Heb je wellicht de details van de vervangende boutjes die je hebt gebruikt op foto 4?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mei 2021 08:36 #8 door Jan Willem Stam
Beantwoord door Jan Willem Stam in topic Goede ervaring Barxon valbeugels Transalp 650
Ik ben geen techneut, dus een uiterst simpel antwoord: een zelfde boutje zoals erin zat, maar dan langer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.334 seconden