Vertraagd knipperlicht naar rechts

05 jan 2010 16:06 #1 door Maarten
Vertraagd knipperlicht naar rechts werd gestart door Maarten
Hallo allemaal,

Sinds kort doet het knipperlicht van mijn Transalp 600 uit 97 een beetje raar. Op rotondes wanneer ik eerst naar links richting aangeef en dan naar rechts, duurt het iets van twee/drie seconden voordat het knipperlicht naar rechts aanspringt. En dat is natuurlijk net te laat want dan ben ik de rotonde al af! Dit probleem gebeurt niet in omgekeerde volgorde en ook niet als ik direct naar rechts of links knipper, dan is er geen vertraging.
Heeft iemand enig idee waaraan dit zou kunnen liggen?? Dan kan ik er van het weekend eens naar kijken!

Alvast bedankt!!
Maarten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 jan 2010 16:19 #2 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Vertraagd knipperlicht naar rechts
Bekend probleempje...., vuiligheid in je schakelaar.
De meesten komen er mee weg door wat contact spray in je schakelaar te spuiten.
Anders even open maken, goed schoonmaken en dan nog even met de spray erlangs.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 jan 2010 18:43 #3 door Maarten
Beantwoord door Maarten in topic Vertraagd knipperlicht naar rechts
Hee Rob,

Hoop dat het zo eenvoudig te verhelpen is! Bedankt voor je reactie. Ga van het weekend even poetsen dan!!

Groeten,
Maarten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 jan 2010 12:43 #4 door nr 52
Beantwoord door nr 52 in topic Vertraagd knipperlicht naar rechts
Normaal gesproken geef je alleen richting aan bij een voertuigverplaatsing. Op een rotonde kun je dus niet linksafslaan maar alleen "rechtdoor" Bij het verlaten van de rotonde geef je richting aan, alleen naar rechts dus. C:-)
Dit is de theorie. In de praktijk zie je vreemdste dingen en ik moet bekennen dat ik het ook prettig vind als de voertuigen die op de rotonde rijden de knippert naar links hebben staan als ze er nog niet af gaan ( doe dat zelf ook maar voor de duidelijkheid 8)) Dit neemt niet de oorzaak weg maar wel de noodzaak om de richtingaanwijzer snel te schakelen, met genoemd optredend probleem, en daardoor minder vrienden maakt.  ;D.
De werkelijke oplossing is al gegeven door Rob.

Ik begon met niets en het meeste heb ik nog.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 jan 2010 14:19 #5 door kees
Beantwoord door kees in topic Vertraagd knipperlicht naar rechts

..Normaal gesproken geef je alleen richting aan bij een voertuigverplaatsing. Op een rotonde kun je dus niet linksafslaan maar alleen "rechtdoor" Bij het verlaten van de rotonde geef je richting aan, alleen naar rechts dus..


Klopt!! Een rotonde is een eindeloze rechte weg, ook al gaat-ie rond..

Eindelijk iemand die het begrijpt! :-*

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 jan 2010 14:27 #6 door Rendier
Beantwoord door Rendier in topic Vertraagd knipperlicht naar rechts
Volgens de regeltjes geef je richting aan als je vlak voor de rotonde van rijbaan wisselt, en dan wordt de rotonde gezien als een doorgaande weg waarop je rechts af slaat. Dus alleen rechts af aangeven als je de voorlaatste afslag bent gepasseerd. Dit volgens het laatste nieuwe motor studie boek voor het theorie examen.
Zelfs de quizz op MSN onlangs zat met deze materie fout!!
En zo verandert er elke keer wat, zelfs de  C:-)is niet altijd op de hoogte!!! ;D ;D

Een rendier hoeft niet altijd te rennen maar krijgt wel elk jaar een nieuw gewei.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 jan 2010 15:20 #7 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Vertraagd knipperlicht naar rechts
Uh, het was toch als je naar links wilt (dus driekwart) eerst links aangeven en dan bij het afslaan rechts aangeven?

Dat si er bij mij ingeslagen iig ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 jan 2010 15:36 #8 door Bono
Beantwoord door Bono in topic Vertraagd knipperlicht naar rechts
Zo heb ik het ook geleerd. Maar of dit nu officieel goed of fout is; dit vind ik wel het duidelijkste, voor iedereen die op de rotonde rijdt of die er op wil rijden en alle weggebruikers (lees: voetgangers, fietsers, e.d.) eromheen.  :D

-- Han --

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 jan 2010 19:54 #9 door Huib
Beantwoord door Huib in topic Vertraagd knipperlicht naar rechts

Uh, het was toch als je naar links wilt (dus driekwart) eerst links aangeven en dan bij het afslaan rechts aangeven?

Dat si er bij mij ingeslagen iig ;D


Dat hebben ze mij ook verteld ja..... vind het eigenlijk nog wel logisch ook.....

Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2010 11:00 #10 door nr 52
Beantwoord door nr 52 in topic Vertraagd knipperlicht naar rechts
Op een verkeersplein geld wel het naar links aangeven omdat je daar meerdere rijbanen hebt.
Bij mijn vrachtwagen theorie leerde ik links aangeven vóór de rotonde, er op de richtingaanwijzer uit, en bij eraf de richtingaanwijzer aan. Immers een rotonde is een rechte weg waar je alleen rechtsaf kunt. Op een rechte weg zet je geen richting aanwijzer aan.  :angel:

Ik begon met niets en het meeste heb ik nog.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2010 17:27 #11 door kees
Beantwoord door kees in topic Vertraagd knipperlicht naar rechts
Nr 52 maakt het verhaal volledig: Als je een rotonde oprijdt, ga je feitelijk rechtsaf en moet je vooraf richting aangeven.

Neem je de eerste afslag, dan laat je je aanwijzer aanstaan. Alle andere afslagen pas richting aangeven zoals Rendier beschrijft: bij de voorlaatste afslag richting aangeven.

Er zijn ook nog rotondes met meerdere rijbanen. Bij oprijden eerst rechjts aangeven en als je naar een baan meer links wilt, op de rotonde zelf pas daarvoor richting (zoals bij inhalen/baan opschuiven) aangeven.

Enne.. is het nou rotondes of rotonden..? :angel:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2010 20:40 #12 door Cor @ Schiedam
Beantwoord door Cor @ Schiedam in topic Vertraagd knipperlicht naar rechts
Richting aangeven
Bij het naderen en oprijden van een rotonde hoeft u geen richting aan te geven. Ook als u de weg volgt op de rotonde is het niet verplicht naar links richting aan te geven. U volgt namelijk gewoon de weg en verandert niet van richting. Bij het verlaten (afslaan) van de rotonde is het wel verplicht richting aan te geven naar rechts. Bij het verlaten van een rotonde moet u bestuurders die de rotonde blijven volgen laten voorgaan.

Naar bovenRotonde verlaten
Bij het verlaten van een rotonde slaat u altijd rechtsaf en moet u:

voorsorteren;
richting aangeven naar rechts;
rechtdoorgaand verkeer voor laten gaan.

Bron Postbus 51 http://www.postbus51.nl/nl/home/themas/verkeer-voertuigen-en-wegen/verkeersregels/overige-informatie-verkeersregels/wat-zijn-de-verkeersregels-op-een-rotonde.html#anchor-paragraph03

There is intelligent life on earth.....
......But i'am just visiting

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2010 20:41 #13 door Bono
Beantwoord door Bono in topic Vertraagd knipperlicht naar rechts

Enne.. is het nou rotondes of rotonden..? :angel:


En dan ben ik zo'n l*l die dat opzoekt ::). (Ben gevoelig voor zoiets ;D) Het kan allebei!

Maar ik ken er genoeg die het hebben over "de rontonde" en dat kan niet :-\

-- Han --

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2010 22:00 #14 door kees
Beantwoord door kees in topic Vertraagd knipperlicht naar rechts

Bij het naderen en oprijden van een rotonde hoeft u geen richting aan te geven.

Bron Postbus 51


WTF? hahaha

Owké.. :-\

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 jan 2010 22:20 #15 door Neet
Beantwoord door Neet in topic Vertraagd knipperlicht naar rechts
Corensan heeft gelijk en is inderdaad vroeger anders geweest. Nu dus alleen bij het verlaten van de rotonde richting aangeven.

Maar ik zit nogal vaak op de weg en ik geef ook op de rotonde richting naar links aan als er auto's de rotonde op willen. Ze zetten hem zo voor je omdat ze denken dat je er af gaat. Waarom? Dat weet ik niet. 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jan 2010 17:06 #16 door Maarten
Beantwoord door Maarten in topic Vertraagd knipperlicht naar rechts
Wanneer je dan ook moet of mag knipperen... Die van mij doet het weer perfect!!  ;D

Groeten!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jan 2010 17:37 #17 door kees
Beantwoord door kees in topic Vertraagd knipperlicht naar rechts
Ja goed man, lekker gewerkt!

Op de eerstvolgende rotonde wel ff 'testen'.

;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.114 seconden