Haperen

05 juni 2021 13:53 #1 door Adventure
Haperen werd gestart door Adventure
Beste Motorvrienden,

Rij alweer een tijdje Transalp, nu de 2e 650, toen ik haar net had liep deze probleemloos, nu sinds een jaar als ik in de 3e versnelling rijd met 3500tpm, stottert/hapert alpje, het gas iet verder open probleem weg, als ik iets choke geef probleem ook weg, heb gedacht aan vies luchtfilter, membraan carburateur, vacuumslangetje, maar dan zou ik toch ook problemen moeten hebben buiten aangegeven toerengebied?

Wie heeft een idee,

Groet, Bernhard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2021 14:03 #2 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Haperen
Is dit het geval bij een warme motor?
Zo ja dan is het vreemd dat het weg is met wat extra choke. Slaat de motor wel af als je de chocke verder openzet?
Het klinkt raar maar kijk eens naar de kleur van de gele draden van de dynamo, die moeten helder geel zijn. Stekker van de dynamodraden naar de spanningsregelaar zijn ook verdacht alsmede de spanningsregelaar zelf.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2021 23:39 #3 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Haperen
Rond 3500 toeren is zo'n beetje de overgang tussen stationair en hoofdsproeier.
Ik zou (naast een grote beurt als deze al wat langer geleden is), gewoon eens een flesje carb/injectie reiniger door de tank gooien. En bij voorkeur geen E10 tanken !!

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juni 2021 10:49 #4 door Adventure
Beantwoord door Adventure in topic Haperen
Ik schreef dat ik dacht probleem membraam carburateur in bedoelde membraam benzinekraan.....
Ja met warme motor, kan choke ook helemaal openen motor slaat niet af onder het rijden (als je dat bedoelt) had ik zelf ook niet verwacht, @ robgoesdakar, E 10 nooit probleem mee gehad, ik rij ook veel (dagelijks) dus benzine staat nooit te lang, bedankt voor jullie antwoorden......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juni 2021 16:45 #5 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Haperen
Als je de choke helemaal kunt opentrekken dan heb je zeer waarschijnlijk een issue met de carburateur en mogelijk vastzittende choke plunjers.
Sluit ook prima aan met de suggestie van Rob.
Die choke plunjers ga je met reiniger niet vlot krijgen dus ik zou insteken op demonteren en goed reinigen van de carburateurs met extra aandacht voor de choke plunjer en goede smering van de choke kabels. Als je de handel loshaalt zal je direct zien dat onderhoud aan het onderste gedeelte te van de choke kabel extra aandacht behoeft maar dat zelden krijgt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2021 11:16 #6 door Adventure
Beantwoord door Adventure in topic Haperen
heb diverse dingen uitgeprobeerd, niks helpt, wilde Hans Schaap uit Elburg vragen of de carbs gesynchroniseerd konden worden, maar dan moet je motor stationair onregelmatig lopen en dat doet ie niet! (Hans, trouwens gestopt met zijn bedrijfje) was zo vriendelijk mij de volgende tip te geven, hij heeft diverse transalpers met dezelfde klachten als mij geadviseerd Super benzine te tanken! Klachten gingen over, vroeger en nog in de meeste supers zat/zit 5% ethanol toen ging het nog goed, het gezeur begon met de E10, ga dus super tanken de komende tijd, ik laat jullie weten wat het resultaat isB)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2021 11:18 #7 door Adventure
Beantwoord door Adventure in topic Haperen
trouwens Rob adviseerde dat ook al..........:whistle:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 aug 2021 10:58 #8 door Adventure
Beantwoord door Adventure in topic Haperen
Toch blijf ik het raar vinden..................rij ook woon werk veel kms op een oude CB500 van '98, geen centje pijn met E10, ook mijn vorige Transalp 650, altijd E10 getankt ook nooit problemen met belabberd lopen, het blijft een beetje een vaag verhaal.................

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 okt 2021 18:37 #9 door Adventure
Beantwoord door Adventure in topic Haperen
een aantal tanken met Super 98 verder en merkt nog geen verschil, nu besloten flesje forte moto power 1 toe te voegen, Forte 2 niet nodig volgens TT motoren Zwolle als je s winters doorrijd.....
Dit zeg Forte over zichzelf:
Reinigt het gehele brandstofsysteem: De tank, de brandstofkraan, carburateurs en het gehele injectiesysteem.
Verwijdert afzettingen van sproeiers, doseeropeningen en injectornaalden.
Lost teer, vernis en hars in het gehele brandstofsysteem op.
Neutraliseert zuren die gevormd zijn door veroudering en oxidatie van de brandstof.
Verbetert de verbranding en motorprestaties.
Verbetert de gasrespons.
Verlaagt de uitlaatgasemissies en het brandstofverbruik.

Je zou al na25 km effect moeten merken....

We zullen zien

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 okt 2021 18:39 #10 door Adventure
Beantwoord door Adventure in topic Haperen
zei Rob ook al :whistle:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 okt 2021 19:34 #11 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Haperen
Reinig die carb gewoon ultrasoon en je bent van het probleem af,.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 okt 2021 20:49 #12 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Haperen
Been there, done that, many times.
Die flesjes reinigingsspul lossen niet altijd alles op.
Carbs erafhalen en reinigen.
Ik ben er, net als anderen hier voor mij, van overtuigd dat dat je probleem oplost.

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 okt 2021 17:25 #13 door Adventure
Beantwoord door Adventure in topic Haperen
Dank voor de tips, als ik een probleem heb werk ik altijd van makkelijker/goedkoper naar moeilijker/duurder, mocht dit niet helpen ga ik zeker dit proberen....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.368 seconden