Benzinekraantje lekt bij uitzetten motor xl650v

07 juni 2021 22:37 #1 door Merijn Veen
Benzinekraantje lekt bij uitzetten motor xl650v werd gestart door Merijn Veen
Beste clubleden, ik merkte laatst tijdens een tochtje toen ik stilstond dat mijn benzinekraantje lekte en de lak al gedeeltelijk was aangetast, snel naar huis gereden, tank leeg laten lopen en het brandstofkraantje bekeken, ik zag dat de rubbers erg slap waren maar kon via Roukema Wormerveer een benzinekraantje voor mijn 650 halen voor twee tientjes. Hoefde dus niet op zoek naar revisiekitje of nieuwe originele brandkraan a 140 euro. Nou heb ik deze (nieuwe) benzinekraan er zojuist opgezet en het probleem leek opgelost. Maar zodra ik de motor uit zet, na een aantal minuten lopen of klein ritje hier in de buurt, dan duurt het 2 á 3 seconden alvorens er een stuk of 3, 4 druppels benzine door het kraantje heen sijpelen. Heeft iemand enig idee? Verder is de kraan daarna en tijdens het lopen van de motor kurkdroog en lekt deze niet maar zodra ik de motor uitzet lekt hij 3,4 grote druppels en is daarna weer kurkdroog..... ik hoor het graag!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juni 2021 08:15 #2 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Benzinekraantje lekt bij uitzetten motor xl650v
Is het niet gewoon bij je slang ?
Misschien even een klein stukje inkorten.

Of na elke rit even de vacuum slang loshalen, dan staat de kraan weer dicht ;)

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juni 2021 11:09 #3 door Merijn Veen
Beantwoord door Merijn Veen in topic Benzinekraantje lekt bij uitzetten motor xl650v
Ik heb gisteren als laatst nog de tank eraf gehaald zodat ik met een maat beter kon kijken waar het lekte, op het moment dat ik de motor uitzette zie je het echt tussen de benzinekraan vandaan komen, naar het laagste punt zakken op de kraan en vervolgens paar grote druppels op me lak. Ik ga hem straks maar weer eens uit elkaar halen en alle klemmetjes en kabeltjes controleren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juni 2021 11:56 #4 door Timon
Beantwoord door Timon in topic Benzinekraantje lekt bij uitzetten motor xl650v
ik denk dat het toch ergens tussen het kraantje en de tank iets niet helemaal goed is...

Je hebt er een tweedehands kraantje op gedaan, maar die zou ook net zo goed met een niet werkende pakking/rubbers erop zijn gezet. Wat ik in jou zou doen is het kraantje weer eraf halen > inspecteren of de oppervlaktes van de rubbers mooi schoon/glas zijn > kijken of de rubbers nog de benodigde dikte/elasticiteit hebben om een seal te vormen. Dat laatste kan lastig te zien zijn, ik zou gewoon een revisiekitje bestellen voor twee tientjes en de seal tussen de kraan en de tank vervangen ( www.mpartz.nl/benzinekraan-honda-xl600v-...tieset-p-37035m1654y )...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juni 2021 12:15 #5 door Merijn Veen
Beantwoord door Merijn Veen in topic Benzinekraantje lekt bij uitzetten motor xl650v
Klopt, dat 2de hands kraantje kan inderdaad net zo slecht zijn als mijn oude. Ik ga in ieder geval zometeen weer even langs en ga dan de tank demonteren inc. Benzinekraan en dan zullen we wel zien. Dan rest mij nog de vraag of dit revisiekitje ook echt past op mijn xl650v bj: 2004? Ik zag al bij de reviews staan dat hij paste op een xl650v uit 2005 maar ik weet ook dat Honda verschillende productnummers heeft voor die benzinekraantjes van de transalp omdat ze er al vaker problemen mee hadden. Tevens zien de meegeleverde rubbertjes er niet zo uit als mijn onderdelen maar zo’n productfoto kan natuurlijk ook niet kloppen. In ieder geval genoeg om weer even aan de slag te zijn! Alvast bedankt allemaal!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juni 2021 15:07 #6 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Benzinekraantje lekt bij uitzetten motor xl650v
Dat soort dingen zoek ik altijd op bij CMSNL.com , succes !

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juni 2021 15:47 #7 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Benzinekraantje lekt bij uitzetten motor xl650v
plaats eens een foto met een pijltje waar jouw kraantje nu precies lekt

ik vind het een raadsel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juni 2021 16:09 #8 door Merijn Veen
Beantwoord door Merijn Veen in topic Benzinekraantje lekt bij uitzetten motor xl650v
Okee bijgevoegd 3 foto’s. De eerste laat zien waar het lekt, niet perse uit dat gaatje maar tussen die 2 lagen, de 2de foto is het “nieuwe” kraantje maar is te zien dat er een haaltje zit bij het groene rondje, de derde foto is de oude benzinekraan die in eerste instantie lekte. Lijkt mij logisch dat ze allebei lekken. Reparatiekitje lijkt me dus het best maar vraag me nog steeds af of dat setje gaat passen.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juni 2021 18:14 #9 door Timon
Beantwoord door Timon in topic Benzinekraantje lekt bij uitzetten motor xl650v
Heb even gezocht op die website van cmsnl en ik zie ook dat ze die o-ringen verkopen voor minder dan het revisie setje. Dan heb je misschien ook meer zekerheid of het gaat passen.

www.cmsnl.com/honda-xl650v-transalp-2004...rtslist/F__1400.html

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2021 11:32 #10 door Merijn Veen
Beantwoord door Merijn Veen in topic Benzinekraantje lekt bij uitzetten motor xl650v
Bedankt Timon! Vraag mij af waarom dit niet te vinden is als je simpelweg gewoon gaat googelen, daar heb je dan forums voor denk ik! Ik krijg vandaag het revisiekitje binnen maar mocht dat niet lukken/passen kan ik altijd nog via cmsnl dat onderdeel bestellen. Bedankt in ieder geval!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2021 16:59 #11 door Merijn Veen
Beantwoord door Merijn Veen in topic Benzinekraantje lekt bij uitzetten motor xl650v
Zojuist het reparatiekitje binnen gekregen en deze paste perfect! Ik had geen tijd om het benzinekraantje nog op de tank te monteren en te testen maar zal dit morgen doen. Voor zover ik verder kon testen zou het kraantje het weer goed moeten doen, ik hou jullie op de hoogte!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2021 23:48 #12 door Merijn Veen
Beantwoord door Merijn Veen in topic Benzinekraantje lekt bij uitzetten motor xl650v
Nou dit onderwerp kan gesloten worden want het bestelde revisiekitje heeft zijn werk gedaan, zojuist zo’n 70 km gereden en geen druppel benzine kunnen vinden! Bedankt voor alle hulp.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juni 2021 14:38 #13 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Benzinekraantje lekt bij uitzetten motor xl650v
Mooi zo !
Bedankt voor het terugkoppelen, daar hebben anderen later wellicht nog wat aan.

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.102 seconden