Stuggere achterveer Alp 650v

08 juni 2021 22:15 #1 door Rene
Stuggere achterveer Alp 650v werd gestart door Rene
Ik heb me zojuist proberen voor te stellen in het ' over mijn motor' gedeelte, en mijn transalp ervaring te delen.

Ik ben op zoek naar een stuggere achterveer om de veerweg wat te beperken.
Op diverse plekken las ik al dat de standaard veren niet super stug zijn, en dat 25 jaar ervaring ook wel iets doet aan het veergedrag.

Wat zijn de ervaringen hier met andere achterveren? Wat wordt meestal gebruikt?
Ik weet uit mijn XR250 tijd nog dat er meestal een stugge veer van een NTV werd gemonteerd; wordt er bij een transalp ook een dergelijke veerswap toegepast, of juist een nieuwe originele, of je eigen naar hyperpro oid?

Met alle ervaringen hier zou het zonde zijn om het wiel opnieuw uit te vinden :)

Mijn probleem is dat na het monteren van een nieuwe (schijnbaar dus hogere) achterband deze aanloopt bij het hard inveren na een drempel.
Nu is het hele doel van een Transalp al om hard over drempels te sjeezen, dus dat moet natuurlijk wel kunnen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juni 2021 22:45 #2 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Stuggere achterveer Alp 650v
Op mijn beide NX250's heb ik achter compleet andere schokbrekers, op mijn Transalp voor en achter Hyperpro veren maar nog wel de originele schokbreker.
Ik weet zo gauw niet even een 'standaard andere schokbreker' te noemen voor de TA, in tegenstelling dus tot bij de NX, waar er inderdaad enkele 'bekende vervangers' zijn.

Ik heb 'enkele' motoren en lijd aan het N+1 virus. N+1=7 op dit moment.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.064 seconden