Transalp XL600V 97' Teller defect

17 juni 2021 09:47 #1 door Paul van der Steen
Transalp XL600V 97' Teller defect werd gestart door Paul van der Steen
Een nieuwe week, een nieuw probleem.
Na problemen met spanningsregelaar en accu ( opgelost ) en het vervangen van mijn lekke uitlaat ( bedankt Piet ) doet sinds een aantal dagen mijn teller het niet meer.
Ik heb de kabel al losgehad en daar aan gedraait, de kabel doet het nog.
Verder heb ik het sleufje waar de tellerkabel in gaat verder gedraait en daarna de kabel weer aangesloten en er lijkt een punt te zijn waarop het mechanisme nog wel werkt maar soms komt hij in een dood punt terecht en stopt dan met werken.
Mijn collega zei al dat ik even mij voorwiel los moest halen om het mechanisme los te halen, maar ik weet niet of ik mijn wiel er dan nog recht in krijg.
Hij had het erover dat waarschijnlijk het volgende onderdeel stuk is:
www.japparts.nl/index.php?main_page=prod...49&products_id=16635
Maar dat zou niet de dode slag verkllaren.

Hebben jullie suggesties?
Ik ga vandaag ook een werkplaats handboek bestellen.

Vriendelijke groet,

Paul van der Steen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juni 2021 09:59 #2 door downunder
Beantwoord door downunder in topic Transalp XL600V 97' Teller defect
dat kunststof tandwiel is inderdaad een zwak punt en doorgaans de oorzaak van een 'defecte' teller. Kwestie van dat huisje heel goed schoonmaken voordat je een nieuw tandwieltje monteert, anders krijg je het probleem ook zo weer terug.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juni 2021 22:10 #3 door Zijspan
Beantwoord door Zijspan in topic Transalp XL600V 97' Teller defect
Kijk ook even of de metalen lipje de het kunststof tandwieltje laat draaien niet te ver uitgebogen zijn. Was bij mij het geval. Dus binnen een paar jaar een paar keer het tandwiel moeten vervangen. Totdat ik de metalen lipjes een klein beetje heb bijgebogen. Het tandwieltje zit er nu alweer jaren in.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.057 seconden