spanningsregelaar

30 juni 2021 17:16 - 30 juni 2021 17:17 #1 door alain
spanningsregelaar werd gestart door alain
Ik heb een reservespanningsregelaar liggen voor mijn Transalp van '94. Die heeft echter op de grote connector tussen de rode en de groene draden ook nog een zwarte draad.

Ik vermoed dat deze regelaar bestemd is voor een Duitse TA. (Dat leid ik af uit het werkplaatshandboek van Haynes.)

Heeft iemand daar ervaring mee hoe je deze best aansluit?

XL600V (PD06-1994) - iNCa750X DCT (RH09-2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2021 20:22 #2 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic spanningsregelaar
De zwarte draad moet permanent spanning hebben, maar is bedoeld voor de oudere types. Wanneer de boordspanning daalt wordt de laadspanning verhoogd.
Sluit je hem niet aan geeft de SR omgeveer 18 volt af.
Ergens op het forum moet nog een schema rondzwerven

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2021 21:18 #3 door alain
Beantwoord door alain in topic spanningsregelaar
Bedankt Marien,

In principe mag deze dus doorverbonden worden met de rode draden? Maar dan zit er wel continu spanning op het apparaat?

Ik kan die zwarte draad dan ook verbinden met een draad geschakeld via het contactslot? Dan zit er geen spanning op als ik mijn contact er af haal.

Ik zal zo een draadje voorzien voor wanneer ik met de huidige spanningsregelaar ergens onderweg in panne val. (Ik hoop volgend jaar weer eens de wereld te gaan verkennen...)

XL600V (PD06-1994) - iNCa750X DCT (RH09-2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.094 seconden