Olie verversen & valbeugels

15 juli 2021 15:45 - 15 juli 2021 16:23 #1 door Ron Bruijns
Olie verversen & valbeugels werd gestart door Ron Bruijns
Hallo,

Als beginnend motorrijder wil ik komende dagen voor het eerst mijn motorolie verversen. Dat zou an sich niet moeilijk moeten zijn, maar de laatste (en tevens eerste) keer dat ik mijn valbeugels had verwijderd, was het een heel gedoe om die er weer op te krijgen. Het lijkt er op alsof mijn voorganger een kleine valpartij heeft meegemaakt, waardoor de valbeugels net niet lekker op het frame passen. Proberen de beugels de goede kant op te buigen maakte het haast van kwaad tot erger.

Dus mijn vraag: kan de olie (+ filter) vervangen worden zonder de valbeugels te verwijderen?

Gr
Ron

Edit: het gaat om een Transalp uit 1995 (PD06)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juli 2021 21:26 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Olie verversen & valbeugels
Plaats is een foto van je valbeugels op je motorfiets en dan bedenken we samen een manier.

echter

de olie kan ook via het vul gat afgezogen worden echter je filter zit onder de carter bescherming en als je een midden bok hebt zit ook deze een beetje in de weg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juli 2021 07:39 #3 door Ives
Beantwoord door Ives in topic Olie verversen & valbeugels
Het kan - maar makkelijker is om de carterbescherming er af te halen, net iets meer ruimte.
Er zit een uitsparing in de bescherming om bij je aftapbout te komen en je kan ook (enigzins) bij de oliefilter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.061 seconden