Projectors met Xenon ingebouwd in mijn Varadero

12 sept 2021 01:46 - 12 sept 2021 01:55 #1 door Ercan
Hallo allen,

Ik wilde even mijn laatste upgrade met jullie delen, wellicht zullen er ook mensen zijn die interesse hebben in zoiets.
Vandaar een beknopte how-to van mijn laatste upgrade.
Paar maanden geleden had ik mijn h4 gloeilampen vervangen voor Led.
Dit zag er echt mooi uit maar kwa lichtopbrengst was ik erg achteruit gegaan omdat de Led lampen niet rondom licht geven waardoor de reflector niet genoeg werd verlicht. Ik had nog een mooie set nieuwe projectors liggen samen met een 6000K xenon set. Deze had ik ooit gekocht om in auto koplampen in te bouwen. Maar omdat de Varadero ook een flinke koplamp heeft past dit ook makkelijk daarin.

- Ik ben begonnen met demoteren van de koplamp en loshalen van de rubbers lampen etc.
- Hierna heb ik een geschikte doos gevonden waar de koplamp in past en met een heteluchtpistool de koplamp ongeveer 10 minuten opgewarmd.
- Tot mijn verbazing kwam de kit wel makkelijk los normaal is dit bij oudere koplampen steenhard (spreek uit ervaring omdat ik dit vaker bij auto's heb ingebouwd).
- Hierna heb ik gekeken of de boel past en ben ik overgegaan tot het schuren/ontvetten van de reflector en projector shrouds.
- Vervolgens heb ik de geschuurde delen gespoten met plastic primer en vervolgens een mat zwarte laklaag.
- Toen de boel in elkaar gezet en de koplamp weer verwarmd in de doos.
- Vervolgens de boel in elkaar gezet en de aansluitingen geregeld. Normaliter zit er H4 in maar nu zit er H1 xenon in en de grootlicht functie gaat d.m.v. een klep die geopend wordt in de projector. Dus de groot licht aansluiting op de stekker zit hierop.

Al met al is dit een hele mooie upgrade voor de motor. Afstelling van de koplamp is ook perfect zodat andere weggebruikers niet verblind raken hierdoor.
Zie foto's.

Jammer dat de foto's een kwart slag zijn gedraaid.

Transalp XL600v PD06 verkocht
Varadero SD01
Honda Rebel CMX 250

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 sept 2021 01:48 #2 door Ercan

Transalp XL600v PD06 verkocht
Varadero SD01
Honda Rebel CMX 250
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 sept 2021 01:50 - 12 sept 2021 01:54 #3 door Ercan

Transalp XL600v PD06 verkocht
Varadero SD01
Honda Rebel CMX 250
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 sept 2021 01:52 #4 door Ercan

Transalp XL600v PD06 verkocht
Varadero SD01
Honda Rebel CMX 250
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 sept 2021 12:14 #5 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Projectors met Xenon ingebouwd in mijn Varadero
Ziet er wel gaaf uit Ercan B)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.182 seconden