Remleidingen vervangen Staal of toch gewoon rubber

20 mei 2022 09:25 #1 door Stefan Wilting
Remleidingen vervangen Staal of toch gewoon rubber werd gestart door Stefan Wilting
Na een tijdje ;) afwezig te zijn geweest op het forum toch maar weer eens komen kijken, en dan gelijk maar een vraag stellen.

Ik wil op mijn Varadero met ABS de remleidingen vervangen, wie heeft hier ervaring mee en wat is nu wijsheid.
Moeten ze echt iedere x jaar vervangen worden ( die van mij zijn nog origineel), ga ik voor de originele rubberen of toch voor de staalflex leidingen.

Wat zijn nu echt de verschillen

wie o wie kan me helpen.

Groetjes Stefan

Motorcycling is not a crime

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mei 2022 15:04 #2 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Remleidingen vervangen Staal of toch gewoon rubber
De 'originele' rubberen zouden formeel elke 4-5 jaar vervangen moeten worden omdat het rubber dus 'slijt'.

Ik zou direct gaan voor staal ommantelde. Volgens mij onder de streep zelfs goedkoper en gaan een verder leven van de motor mee mits ze niet beschadigd raken.

Best een prijzige ingreep op een ABS dero, maar het geeft wel een flinke remkracht verbetering ten opzichte van de oude.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mei 2022 19:29 #3 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Remleidingen vervangen Staal of toch gewoon rubber
Niet over nadenken: staalomvlochten.
Bijvoorbeeld van HEL.
Geeft tov. rubber in het algemeen, maar zeker tov. de oude originele, een enorme verbetering in respons (minder sponzig).

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mei 2022 20:39 #4 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Remleidingen vervangen Staal of toch gewoon rubber
Ik heb ze op mijn ABS Varadero vervangen, ik heb ook het gecombineerde systeem verwijderd en ben van 13 naar 5 leidingen, en de rempompen vervangen omdat ik nu aan de voorkant 6 zuigers in 1 keer bedien ipv 4, en achter 3 ipv 2. Het was nogal een geexperimenteer voordat het goed was.
originele remleiding zijn niet meer allemaal verkrijgbaar dus als je wilt vervangen zul je sowieso staal omvlochten moeten nemen.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mei 2022 15:10 #5 door Stefan Wilting
Beantwoord door Stefan Wilting in topic Remleidingen vervangen Staal of toch gewoon rubber

xrvtuur schreef : Ik heb ze op mijn ABS Varadero vervangen, ik heb ook het gecombineerde systeem verwijderd en ben van 13 naar 5 leidingen, en de rempompen vervangen omdat ik nu aan de voorkant 6 zuigers in 1 keer bedien ipv 4, en achter 3 ipv 2. Het was nogal een geexperimenteer voordat het goed was.
originele remleiding zijn niet meer allemaal verkrijgbaar dus als je wilt vervangen zul je sowieso staal omvlochten moeten nemen.


en wat heeft je dit, behalve de nodige uurtjes werk, gekost :-)

Motorcycling is not a crime

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mei 2022 16:19 #6 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Remleidingen vervangen Staal of toch gewoon rubber
Geen idee, dat hou ik niet bij want dan gaat de lol eraf. Maar voorste en achterste rempomp heb ik gebruikt gekocht bij sloperij. Remleidingen kosten iets van 40 pst. En dan ook gelijk het rubber spul in de remklauwen vernieuwd met origineel honda .

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mei 2022 15:44 #7 door Stefan Wilting
Beantwoord door Stefan Wilting in topic Remleidingen vervangen Staal of toch gewoon rubber
Ik ga eens kijken wat het allemaal kost, en anders eerst een gedeelte vervangen ( zeker werk technisch), en deze winter de rest.

Motorcycling is not a crime

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.071 seconden