verhogers geplaatst

15 feb 2010 13:22 #1 door visserken
verhogers geplaatst werd gestart door visserken
De verhogers van Niko zijn geplaatst was een klein klusje van ongeveer 30 min.
Alles paste zeer goed en geen problemen ondervonden , het resultaat is wat ik verwacht had een 4 cm hoger wat al veel mooier is.
Alleen als hij nu op de middenbok staat draait het achterwiel niet meer los en staat hij op de zijpekkel nogal schuin maar dit is mooi om te zien zo een beest die zo schuin staat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 feb 2010 14:11 #2 door robert
Beantwoord door robert in topic verhogers geplaatst
We eisen wat foto's  ;D ben zeer benieuwd, maar is het hoofdzakelijk voor het oog, of bijv. omdat je zo lang bent. Ikzelf ben 1.85 meter en ervaar de varadero als een best hoge motor (hiervoor was ik een Alper :))

15 feb 2010 16:15 #3 door Nikotech
Beantwoord door Nikotech in topic verhogers geplaatst
Foto's staan wel op mijn site :)

Abusievelijk is het topic over de verhogers gewist. Daar stond o.a. in te lezen dat tgv het omhoog brengen van de achterkant de voorvork geometrie (naloop) verandert en de motor wat makkelijker door de bochten zou moeten gaan.
Is dat ook je/jullie ervaring ?

Eventueel een plaatje lassen op de de jiffy werd ook besproken. Al was de ruimte beperkt ivm de middenbok naar ik begreep. en dient de juiste volgorde van in/uit klappen gehanteerd te worden :) Middenbok wordt door de meesten alleen gebruikt voor het smeren der ketting.

Ik zou via via de voorvorkbussen bekomen om te bezien of ik ze kan na maken in een Nikotech kwaliteit  ;)

Houd ons op de hoogte van jullile ervaringen !

Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

Bijlage:
<< Klik op het plaatje voor mijn website.

15 feb 2010 16:22 #4 door harieke
Beantwoord door harieke in topic verhogers geplaatst
Ja ben ook wel benieuwd hoe het er uit zal zien en hoe ik er op zal zitten maar moet nog even wachten met het er onder zetten, ik heb geen binnen sleutel plaats en om dat nu in de vrieskou te doen en met 10 cm sneeuw  :'(  maar de verhogingsset van nikotech ziet er in ieder geval zeer goed en robuust uit, in mijn ogen een vakman  ;)

16 feb 2010 06:21 #5 door visserken
Beantwoord door visserken in topic verhogers geplaatst
Ja heb het gedaan voor het oog en ook omdat ikzelf 1.96 m ben dus is het wel plezanter als je zo hoger op de motor zit en je voeten toch lekker plat op de grond hebt.
het rijden heb ik nog niet getest want er ligt te veel sneeuw en wil geen mooie verhogers en een kapotte motor.

16 feb 2010 06:22 #6 door visserken
Eigenlijk vind ik persoonlijk de varadero te laag voor zo een beest.

16 feb 2010 11:56 #7 door robert
Beantwoord door robert in topic verhogers geplaatst
He Nikotech, ik zie niet echt een varadero met de verhogers, wel een veel te snelle gif-file die voorbij flitst. Krijg je geen problemen met de ketting over de achterbrug? Dat probleem ken ik nog uit een ver verleden (Honda MB5 ;D)

16 feb 2010 12:10 #8 door PimW
Beantwoord door PimW in topic verhogers geplaatst
Als je op esc drukt dan zet je die gif stil  ;)

22 feb 2010 15:17 #9 door PimW
Beantwoord door PimW in topic verhogers geplaatst
Ik bedacht me vanmorgen op de motor:

Krijg je niet dat als je enkel voor of achter omhoog gooit dat het aflezen van bijvoorbeeld de blokolie vertekend? Je blok zal ook iets schuiner naar voren of achter staan en dus een iets vertekend beeld van het olie niveau geven?

Gewoon iets dat me in de regen binnenviel :P

23 feb 2010 06:29 #10 door visserken
Het is geen meter dat je motor omhoog komt he.

23 feb 2010 23:39 #11 door Menno
Beantwoord door Menno in topic verhogers geplaatst

Bij het peilen van de Dero is het belangrijker dat hij horizontaal in de breedterichting gehouden wordt. In lengterichting zie je hooguit een schuin olielijntje in het peilglas.

En als je achter omhoog gooit, ook de voorkant meenemen. Dan kunnen de steppies omlaag want dan hou je dezelfde bodemvrijheid. Die steppies zijn er volgens mij nog niet trouwens. Zijn er volgens mij alleen voor de AT.

04 juni 2010 13:59 #12 door varaderos
Beantwoord door varaderos in topic verhogers geplaatst

Ik zou via via de voorvorkbussen bekomen om te bezien of ik ze kan na maken in een Nikotech kwaliteit  ;)

Heb je al wat meer info?

heb wel interesse in een voor en achter verhoging (ben 1,95 m)
en hoe ziet het met het verlagen van de steps? dan heb ik wat meer speling tussen zaal en voeten.  ;D

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.313 seconden