Uitlaat maakt veel herrie vermoedelijk de achterste cilinder.

05 juli 2023 14:18 #1 door jur
Beste Dero rijders, even advies gevraagd. Gisteren is op de weg naar huis waarschijnlijk de achterste klemring of pakking kapot gegaan en maakt de motor verschrikkelijke herrie
Nu heb ik hier al een en ander over gelezen maar vind het nog moeilijk om de juiste spullen terug te kopen en waar ik dit dan kan kopen.
Ik wil eigelijk het materiaal al besteld hebben voor ik het uit elkaar schroef, aangezien ik er nu nog mee kan rijden indien nodig.
Kunnen jullie mij helpen aan de afmetingen van de klem op de achterste cilinder(zit er überhaupt verschil tussen de achterste en de voorste?)
Ik heb gelezen dat de pakking bussen origineel te klein zijn en dat er geadviseerd wordt om er 1,5 pakking in te stoppen.
Kunnen jullie mij aangeven de diameters en waar ik deze kan bestellen? Dus klem(liefst VWklem aangezien deze breder is) en de pakkingen?
In het Haynes werkboek kan ik het niet precies vinden ook niet op bike parts.

Dan de vraag: als je toch met je uitlaat bezig bent is het dan verstandig om direct alle pakkingen/klemmen en uitlaatringen(cilinder/uitlaat te vervangen.
Ik kan mij voorstellen dat als je met de uitlaat bezig gaat dat er speling komt op de overige verbindingen van de uitlaat.

www.nr1motor.nl/exhaust-coupling-seal-a3...or_ids%5B0%5D=819077
www.bike-parts-honda.com/honda-motorcycl...T3S1/F__2000/2/11849

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juli 2023 17:13 #2 door honda2x
Zou dan om deze pakkingen zijn japparts.nl/index.php?main_page=index&cP...1058&sort=20a&page=5

je kunt hier seleteren op motor heb ik ook gedaan en hier ook op gehaald beter is om problemen te vermijden met het oude spul lang gaan om te vergelijken

vr gr frits

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juli 2023 19:18 #3 door Oldtimer
Ooit hetzelfde probleem gehad en hiervoor een aluminium bus laten draaien.
De vw klem is idd een oplossing.
Daarna nooit meer problemen gehad.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juli 2023 03:06 #4 door jur
Bedankt Frits mooi website, daar hebben we wat aan. Je weet zeker niet meer de diameter van de klemring en pakking?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juli 2023 16:03 - 06 juli 2023 16:07 #5 door honda2x
Jur nee

wat ik je nu laat zien is een andere motor maar het principe is het zelfde bij de uitlaat demper is een ander maat dan bij de cilinder pijp bij mijn motor zal bij jouw het zelfde zijn .

daarom kijk goed op de website en tekening neem je bocht maat in mm en uitlaat maat in mm en je zult er uitkomen daarom is de maat belangrijk daar heb ik ook mooi en goede rvs uilaat klemmen gekocht die zijn wat breder

kosten rond 5,50 per stuk

japparts.nl/index.php?main_page=advanced...uitlaat+klem&x=0&y=0
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.077 seconden