Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
'milieu' zoals bedoelt in mijn posting heeft helaas niets te doen met uitstoot... Het zou Honda m.i. sieren als ze juist mee zouden doen in de Dakar met een high-tech keramische 2-tackt die één op 50 loopt op één of andere biologische brandstof...
'Milieu' zou je volgens 'insider' moeten lezen als 'op één of andere wijze schade toebrengen aan het milieu'. Stel dat je in een zandduin een geelgestreepte zandkorrelanemoon plet, of een paarsblauwe zandpad dood zou rijden...
Honda zet in op hybride technologie en waterstof. Voor motorfietsen zou volgens Honda de toekomst op 'elektrische' aandrijving worden ingezet... :-\
Feit is dat Honda als één van de weinige autofabrikanten met winst draait. Feit is dat véél mensen uit de 'groene lobby' kiezen voor Honda vanwege het (van oudsher) 'groene' imago van het merk. Honda heeft immers al sinds jaren het imago dat men zuinige verbrandingsmotoren bouwt - helaas zien we daar in de motorfietsen bitter weinig van terug.
En de nieuwe V4? Zoals aangegeven... Hij kon mij niet bekoren. Not even close... Gruwel dat ze hier een allroad om heen zouden boetseren... Dat zou dus een SUM worden (Sport Utility Motorcycle). Net als een traditionele SUV: Leuk, maar met prestaties die geen overeenstemming houden met het uiterlijk...
....en je heb gelijk als ze een varadero gaan uitrusten met een V4 ,,, en geen gram lichter dan de huidige,,, dan weet je toch ook niet wat je dan nog moet bij Honda?? dan zouden we eens goed moeten gaan nadenken wat we willen als Honda All road club ,als de clubmotoren minstens 10 jaar oud zijn, dan word de spoeling snel dunner .....
Ach, eigenlijk ook niet, DJ... Kijk eens hoeveel Alpen en Twins van het eerste uur er nog rondrijden. Dat zijn er véél meer dan jongere modellen... Tegenwoordig zie je bovendien al meer oude (carbu-) dero's rondrijden dan R1100GS'en. Die houden het dus ook goed lang vol... inmiddels ook al weer 12 jaar... ;D
Persoonlijk (ff weer een knuppeltje bij de hoenders in het chavot smijten...) vind ik een V4 net zo slecht/weinig/niet passen* bij het karakter van de TCN als een één cilinder zoals een Domi. * = doorhalen wat niet van toepassing is... ;D
Gaan we als TCN toch een nieuwe doelstelling aan... Het rijdend houden van het Honda Allroad Erfgoed... Kan ik direct mijn werk met mijn hobby combineren.
Ach... Alles heeft zo z'n positieve kant... )
Wie spreekt voldoende Frans om dit artikeltje te vertalen?
niet mijn favoriete taal, maar heb m'n best gedaan ;D ;D ;D
translate.google.nl/translate?hl=nl&sl=f...wwindow%3D1%26sa%3DG