2010 Varadero

14 juni 2010 11:45 #21 door Hoenderdaal
Beantwoord door Hoenderdaal in topic 2010 Varadero
motornieuws.blogspot.com/2010/06/honda-a...00-concept.html#more

Deze link kwam ik tegen op de ANWB Website.... een nieuwe Africa Twin ????

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juni 2010 12:17 #22 door PimW
Beantwoord door PimW in topic 2010 Varadero
Kijk in het Twin gedeelte ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juni 2010 19:22 #23 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic 2010 Varadero

'milieu' zoals bedoelt in mijn posting heeft helaas niets te doen met uitstoot... Het zou Honda m.i. sieren als ze juist mee zouden doen in de Dakar met een high-tech keramische 2-tackt die één op 50 loopt op één of andere biologische brandstof...

'Milieu' zou je volgens 'insider' moeten lezen als 'op één of andere wijze schade toebrengen aan het milieu'. Stel dat je in een zandduin een geelgestreepte zandkorrelanemoon plet, of een paarsblauwe zandpad dood zou rijden...

Honda zet in op hybride technologie en waterstof. Voor motorfietsen zou volgens Honda de toekomst op 'elektrische' aandrijving worden ingezet...  :-\

Feit is dat Honda als één van de weinige autofabrikanten met winst draait. Feit is dat véél mensen uit de 'groene lobby' kiezen voor Honda vanwege het (van oudsher) 'groene' imago van het merk. Honda heeft immers al sinds jaren het imago dat men zuinige verbrandingsmotoren bouwt - helaas zien we daar in de motorfietsen bitter weinig van terug.

En de nieuwe V4? Zoals aangegeven... Hij kon mij niet bekoren. Not even close... Gruwel dat ze hier een allroad om heen zouden boetseren... Dat zou dus een SUM worden (Sport Utility Motorcycle). Net als een traditionele SUV: Leuk, maar met prestaties die geen overeenstemming houden met het uiterlijk...


tja , en ze weten heel goed dat de meest dikke all roads nooit de gebaande wegen verlaten hoeveel kans maak je dan om paars gespikkelde gele olifantmuizen aan te rijden ???
dus dan valt de image schade toch mee ,, de meeste motor haters die haten niet alleen all roads omdat je ze soms op een zandweg tegen komt maar ook racers moeten ze niet ,,, zie je een muts als een Femke Halsema op een fireblade ??? die kans is net zo groot dat we als TCN naar een joop v/d ende theater productie gaan om Jamai te zien met Danny de Munck ......
Maar honda maakt wel redelijk wat hele snelle motoren , niet de snelste maar wel de meest toegankelijke snelle motoren vergeleken met yamie of kwaak of sus ...

en je heb gelijk als ze een varadero gaan uitrusten met een V4 ,,, en geen gram lichter dan de huidige,,,  dan weet je toch ook niet wat je dan nog moet bij Honda??  dan zouden we eens goed moeten gaan nadenken wat we willen als Honda All road club ,als de clubmotoren minstens 10 jaar oud zijn, dan word de spoeling snel dunner .....


Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juni 2010 22:42 #24 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic 2010 Varadero

....en je heb gelijk als ze een varadero gaan uitrusten met een V4 ,,, en geen gram lichter dan de huidige,,,  dan weet je toch ook niet wat je dan nog moet bij Honda??  dan zouden we eens goed moeten gaan nadenken wat we willen als Honda All road club ,als de clubmotoren minstens 10 jaar oud zijn, dan word de spoeling snel dunner .....


Ach, eigenlijk ook niet, DJ... Kijk eens hoeveel Alpen en Twins van het eerste uur er nog rondrijden. Dat zijn er véél meer dan jongere modellen... Tegenwoordig zie je bovendien al meer oude (carbu-) dero's rondrijden dan R1100GS'en. Die ouwe Dero's van het eerste uur houden het dus ook goed lang vol... inmiddels ook al weer 12 jaar... en dat ondanks de problemen met de nokkenaskettingspanners! ;D

MCN heeft een lijst opgesteld (recentelijk!) van de meest populaire allroads. Met op plaats 2... de Africa Twin. Die is toch al een dikke 7 jaar uit productie... Op plaats 4 overigens de Alp. Snap niet wat de Multistrada (de oude) op de eerste plek doet, of de KTM LC8 op plaats 3, maar BMW is (weer) hekkensluiter... Maar dan wel van plaats 5 tot en met 10...  :-[

Persoonlijk (ff weer een knuppeltje bij de hoenders in het chavot smijten...) vind ik een V4 net zo slecht/weinig/niet passen* bij het karakter van de TCN als een één cilinder zoals een Domi. * = doorhalen wat niet van toepassing is...  ;D

Gaan we als TCN toch een nieuwe doelstelling aan... Het rijdend houden van het Honda Allroad Erfgoed... Kan ik direct mijn werk met mijn hobby combineren.

Ach... Alles heeft zo z'n positieve kant...  :))

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juni 2010 22:49 #25 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic 2010 Varadero

Ach, eigenlijk ook niet, DJ... Kijk eens hoeveel Alpen en Twins van het eerste uur er nog rondrijden. Dat zijn er véél meer dan jongere modellen... Tegenwoordig zie je bovendien al meer oude (carbu-) dero's rondrijden dan R1100GS'en. Die houden het dus ook goed lang vol... inmiddels ook al weer 12 jaar...  ;D

Persoonlijk (ff weer een knuppeltje bij de hoenders in het chavot smijten...) vind ik een V4 net zo slecht/weinig/niet passen* bij het karakter van de TCN als een één cilinder zoals een Domi. * = doorhalen wat niet van toepassing is...  ;D

Gaan we als TCN toch een nieuwe doelstelling aan... Het rijdend houden van het Honda Allroad Erfgoed... Kan ik direct mijn werk met mijn hobby combineren.

Ach... Alles heeft zo z'n positieve kant...  :))


een Domi is wel hard te maken omdat je off road minstens het zelfde kan of meer dan met een Alp of twin ,, alleen die hebben weer iets meer op de weg qia vermogen ,, maar ook die maken ze al ( te lang ) niet meer.....

Goed Honda's kunnen goed oud worden daar heb je gelijk in, er rijden behoorlijke aantallen alps rond van de jaren 90 .
Maar ik merk toch dat het anders word allemaal ,,, die 1100GS zijn technisch beter dan de latere 1150 en vooral de 1200 ,, waar daar kapot gaat wil je niet weten......  je kan net zo goed een Ducati kopen .......

maar de groep mensen die op een klassieke motor wil rijden is toch kleiner ,, kijk maar eens naar een klassieker als een CB750 , daar zijn er meer van verkocht dan de ALP en de Twin en de varadero bij elkaar ,. maar je ziet ze toch weinig ,alleen bij bepaalde clubs maar die gaan maar weinig naar MF meetings ,, soms zie je ze bij hard core liefhebbers bij de TT....
ondanks dat een Alp of Twin door de modernere materialen makkelijker te onderhouden is dan een CB750 zullen de meeste mensen toch wat anders gaan kopen ,,    als ik het kon betalen kocht ik een F800GS omdat die verder gaat waar de twin gestopt is.
waar men de moderne technieken gebruikt heeft en je toch mee lift op de technische vooruitgang.

heb net weer een stuk gereden met de Twin , gaat heerlijk maar als je in een groep 4 cilinder gaat rijden en het is open asfalt blijf je er maar moeilijk bij , een varadero heeft daar minder last van maar die heb ik niet , wil een motor die alles kan , en off road en toeren ,,
en de varadero rijd super op gebaande wegen ,, met dik 270 kg ga ik niet de zelfde dingen doen die ik wel met de twin kan. en de F800GS kan het wel wat ik wil ,,  nou doe ik de Twin voorlopig niet weg .
Omdat ik denk dat dit een serieuze klassieker aan het worden is.



Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juli 2010 12:03 #26 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic 2010 Varadero
Tja... met de grote, internationale motorshows (Intermot, EICMA, Parijs, etc) in aantocht nemen ook traditioneel de geruchten weer toe...  ;D



Lijkt wederom een goedbedoelde Photoshop-oefening maar dit keer wel een realistische...

Wie spreekt voldoende Frans om dit artikeltje te vertalen?

www.moto-station.com/article8800-scoop-2...au-trail-honda-.html

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juli 2010 12:12 #27 door Columbus (at work)
Beantwoord door Columbus (at work) in topic 2010 Varadero

Wie spreekt voldoende Frans om dit artikeltje te vertalen?


niet mijn favoriete taal, maar heb m'n best gedaan ;D ;D ;D


translate.google.nl/translate?hl=nl&sl=f...wwindow%3D1%26sa%3DG

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juli 2010 12:43 #28 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic 2010 Varadero

niet mijn favoriete taal, maar heb m'n best gedaan ;D ;D ;D


translate.google.nl/translate?hl=nl&sl=f...wwindow%3D1%26sa%3DG


Geniaal...  ;D :D

Neem nu deze (waarschijnlijk onbedoelde) quote: "...Juli aankondiging meestal de eerste onthullingen over de sterren van de volgende Oldtimer-motorfietsen..."

En een fotomontage van een Griek...  :))

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juli 2010 13:03 #29 door Menno
Beantwoord door Menno in topic 2010 Varadero

Als dit echt de nieuwe dero is, koop ik een 1200 GSA!

Wat een lelijk hok!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juli 2010 08:45 #30 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic 2010 Varadero
Moet wel toegeven dat 'ie er minder plomp uitziet als de VFR...

Maar kijk eens goed naar de plek van het achterwiel... iets klopt niet in de verhoudingen...  ;D 8)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.396 seconden