2010 Varadero

30 jan 2009 17:45 - 31 jan 2009 14:36 #1 door vara 2
2010 Varadero werd gestart door vara 2
Heb laatst geruchten gehoord V4 Vara 1200 of 1300 op motorsalon Brussel en mogelijks ook met cardan .En ook de VFR word naar alle waarschijnlijkheid een 1000
Waar of niet waar !?
En dit voor het jaar 2010 .
Grap of geen grap !?

vara 2

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 jan 2009 17:50 #2 door delange33
Beantwoord door delange33 in topic 2010 Varadero
First guess.........Bullsh*t!!

Maar als het waar is......dan word ikke toch wel blij, en kan ik maar beter heeeel hard gaan sparen!  8)

Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 jan 2009 17:57 #3 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic 2010 Varadero
Zoals je zelf aangeeft, een gerucht en een (goede) grap.
Ieder jaar weer worden we overdonderd met nieuws over dé nieuwe Africa Twin, dé nieuwe Varadero, etc. etc. Als Honda iets nieuws gaat introduceren, dan gaan ze dat zeker niet doen op een lokale beurs zoals de Salon van Brussel, maar kiezen ze eerder voor Parijs, Köln (Intermot) of Milaan.

Het lijkt me bovendien sterk dat Honda voor een V4 zou gaan kiezen. Wil men (en dat wil Honda) in de toekomst de concurrentie aan kunnen (blijven) gaan met b.v. de KTM LC8 en de GS1200, zal men eerder moeten 'downsizen'.

Er schijnt overigens wel een nieuwe VFR en een nieuwe Pan European aan te komen. Maar ook die staan gepland voor Intermot 2010.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 jan 2009 19:08 - 31 jan 2009 21:04 #4 door vara 2
Beantwoord door vara 2 in topic 2010 Varadero
Hey Two Plugs , is daar gewoon uit de mond gerold van een Hondastandhouder tijdens het praten over ketting en andere mechanische onderdelen , nog een beetje geduld tot 2010 kreeg ik als antwoord , daardoor deze topic en ook toch door de grote immer aanwezige gedachte door het waarom er toch veel mensen de grote overstap wagen naar de GS Adventure . Nu , eerlijkheidshalve mijn eigen ervaring , heb zelf al vele ritten kunnen maken met deze en moet toch zeggen dat die heel gebruiksvriendelijk is en zowel onn als offroad , verbruik , zithouding en staandehouding , bagage en tenslotte van toch ook de afwerking en materialen oa. valbeugels , scherm , koffers , lichten en andere accesoires , nu ja iedereen zijn opties maar het ontgaat mij niet dat er op dit forum toch wel echt veel aanpassingen gebeuren om toch een betere motorfiets te verkrijgen ivb. met verbruik , windbescherming en de wegligging . Ikzelf rij nu al mijn 2de Vara op en ben er nog steeds heel erg tevreden mee en dit zonder enige aanpassing buiten een hugger zelfgemaakt uit PETmateriaal maar het mag toch gezegd worden dat deze toch stilletjesaan gedateerd geraakt en toch eens andere materialen mag aangemeten krijgen dan het gewone buizenstel van Givi en konsoorten en ook ivb. bagagesystemen , de velgen en de nodige smurrie erop bij het dagelijks rijden en op tijd  smeren van de ketting als je een doorrijder bent dan zie je wel wat de pekel aanricht . En ja , nog steeds een heel tevreden Vararijder maar dit mag ook eerlijkheidshalve  gezegd worden .

vara 2

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2009 00:02 #5 door TPFKAP
Beantwoord door TPFKAP in topic 2010 Varadero

Laatste stoere Dero, was de eerste Dero. Daarna eigenlijk steeds meer aan het bewijzen dat hij aan verversing toe is. Begrijp me niet verkeerd, rijden als de brandweer en enorm veel plezier.

Toch blijf ik bang dat Honda niets nieuws gaat brengen en ik uiteindelijk overstap naar een ander merk. Met pijn in het hart uiteraard.



Dan ga je toch om beurten met killerboy en mij mee als gastrijder ;D ;D ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2009 02:22 #6 door bobby templier
Beantwoord door bobby templier in topic 2010 Varadero



Het lijkt me bovendien sterk dat Honda voor een V4 zou gaan kiezen. Wil men (en dat wil Honda) in de toekomst de concurrentie aan kunnen (blijven) gaan met b.v. de KTM LC8 en de GS1200, zal men eerder moeten 'downsizen'.
Maar ook die staan gepland voor Intermot 2010.

cx650 turbo blok?
Bijlage:

Bijlage:

Bijlage:


kijk honda weet te down ssseisenn ::)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2009 21:24 #7 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic 2010 Varadero

Laatste stoere Dero, was de eerste Dero. Daarna eigenlijk steeds meer aan het bewijzen dat hij aan verversing toe is. Begrijp me niet verkeerd, rijden als de brandweer en enorm veel plezier.

Toch blijf ik bang dat Honda niets nieuws gaat brengen en ik uiteindelijk overstap naar een ander merk. Met pijn in het hart uiteraard.


Gezien de nieuwe TA ben ik erg bang dat het hier op zal uitdraaien...

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2009 22:55 #8 door Vara
Beantwoord door Vara in topic 2010 Varadero
Het klopt inderdaad dat er een opvolger voor de varadero komt, maar zal waarschijnlijk zelfs een andere naam meekrijgen.

De bedoeling is uiteraard een V4 blok en wel 1200cc metend in een all-road te lepelen mét cardan overbrenging!

In 2010 ging hij op de markt komen maar verschiet niet dat het 2011 wordt.

De VFR1200 staat startersklaar en zal zéér grote lijnen meekrijgen van het prototype, zoals koplamp en zijkuipen zijn terug te vinden in het productiemodel. Officiele foto's heb ik al te zien gekregen van de rijdende VFR1200.
Het is een V4 blok en de cardan zit erop!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2009 19:55 #9 door TPFKAP
Beantwoord door TPFKAP in topic 2010 Varadero

De geruchtenmolen begint nu toch echt op gang te komen:

forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtopic.php?f=4&t=22759

Veel BMW-GS rijders verheugen zich er al op om eindelijk weer op een storingsvrije Honda met cardan te kunnen rijden.




Dan zijn die GS-jes straks dus nog oud ijzer prijs waard ;D ;D.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2009 21:18 #10 door delange33
Beantwoord door delange33 in topic 2010 Varadero

De geruchtenmolen begint nu toch echt op gang te komen:

forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtopic.php?f=4&t=22759

Veel BMW-GS rijders verheugen zich er al op om eindelijk weer op een storingsvrije Honda met cardan te kunnen rijden.


;D Best leuk om eens te lezen, zo tussen de regels door zijn er toch stiekem best een paar die de stap naar een (betrouwbare) Honda willen maken.

Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2009 21:31 #11 door TPFKAP
Beantwoord door TPFKAP in topic 2010 Varadero

;D Best leuk om eens te lezen, zo tussen de regels door zijn er toch stiekem best een paar die de stap naar een (betrouwbare) Honda willen maken.



Ja, die belgen benne zo dom nog niet ;D, awel zulle ;D ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2010 19:20 #12 door Menno
Beantwoord door Menno in topic 2010 Varadero

En de eerste recall voor de nieuwe V4 van Honda is een feit! Metaalschaafsel in het motorblok. Daar gaat de betrouwbare reputatie van Honda.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2010 19:53 #13 door de Wolf
Beantwoord door de Wolf in topic 2010 Varadero
Oeps!!!

Hoe kwam je daar achter (de recall)?

Varadero '99 52.000km

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2010 21:15 #14 door Geart

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2010 21:50 #15 door David
Beantwoord door David in topic 2010 Varadero

Nu we het toch over de VFR hebben:
Ik heb laatst op zo'n VFR met automaat gereden..............Zo, soepel. Je merkt niks van het schakelen. Gas d'r op en gaan.
Je zou haast d'r over nadenken om........ ;)

Varadero SD02 2003
2x Dominator NX500 PD08 1997 & 1998
BMW R1100r 1998

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2010 22:03 #16 door Bono
Beantwoord door Bono in topic 2010 Varadero

Je zou haast d'r over nadenken om........ ;)

Te stoppen met ("echt") motorrijden...  ???

Maar "haast" is gelukkig niet "helemaal"...  ;D

-- Han --

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juni 2010 14:53 #17 door Hoenderdaal
Beantwoord door Hoenderdaal in topic 2010 Varadero

Deze site ben ik nog tegen gekomen www.motodesign.org/honda-v4-varadero-2011/

Gr.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juni 2010 22:38 #18 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic 2010 Varadero

Deze site ben ik nog tegen gekomen www.motodesign.org/honda-v4-varadero-2011/

Gr.


Helaas (weer of nog steeds) - heel - oud nieuws.

Laatste nieuws... Ook vanwege onze 'wens' voor een nieuwe Africa Twin àla F800GS, Tenerè 660, etc... Die gaat er niet komen. Tenminste, niet van Honda.

Volgens 'inside informatie' gaat Honda géén modellen meer uitbrengen die op één of andere wijze een parralel kunnen trekken naar wat de 'insider' 'milieu-onvriendelijke' activiteiten noemt. Dat is volgens 'insider' ook de reden dat Honda niet meer officieel als fabrieksteam aan rallyraids als de Dakar deel neemt.

Volgens 'insider' zou b.v. een deelname aan de Dakar er toe leiden dat Honda 5.000 'units' minder gaat verkomen (thuismarkt, de units zijn auto's - wie kan het nog volgen?) en deze nieuwe strategie is mede de reden dat Honda zich uit de F1 heeft terug getrokken... (naast uiteraard budgetaire redenen).

Ik wordt er kort gezegd niet vrolijker van. En het verhaal van 'insider' klonk mij in ieder geval héél verklaarbaar in de oren...  :-\

Honda... Alstublieft... Bewijs dat 'insider' er naast zit en kom met een nieuwe Africa Twin 800cc... En vergeet een oversized, overweight en overpriced 'allroad' op die V4 basis maar moderniseer gewoon die betrouwbare Vtwin uit de Dero.


Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juni 2010 22:58 #19 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic 2010 Varadero

Helaas (weer of nog steeds) - heel - oud nieuws.

Laatste nieuws... Ook vanwege onze 'wens' voor een nieuwe Africa Twin àla F800GS, Tenerè 660, etc... Die gaat er niet komen. Tenminste, niet van Honda.

Volgens 'inside informatie' gaat Honda géén modellen meer uitbrengen die op één of andere wijze een parralel kunnen trekken naar wat de 'insider' 'milieu-onvriendelijke' activiteiten noemt. Dat is volgens 'insider' ook de reden dat Honda niet meer officieel als fabrieksteam aan rallyraids als de Dakar deel neemt.

Volgens 'insider' zou b.v. een deelname aan de Dakar er toe leiden dat Honda 5.000 'units' minder gaat verkomen (thuismarkt, de units zijn auto's - wie kan het nog volgen?) en deze nieuwe strategie is mede de reden dat Honda zich uit de F1 heeft terug getrokken... (naast uiteraard budgetaire redenen).

Ik wordt er kort gezegd niet vrolijker van. En het verhaal van 'insider' klonk mij in ieder geval héél verklaarbaar in de oren...  :-\

Honda... Alstublieft... Bewijs dat 'insider' er naast zit en kom met een nieuwe Africa Twin 800cc... En vergeet een oversized, overweight en overpriced 'allroad' op die V4 basis maar moderniseer gewoon die betrouwbare Vtwin uit de Dero.



Zou een ontzettend domme fout zijn als men puur het milieu als argument gaat gebruiken om geen fatsoenlijk All road meer uit te brengen
een KTM 990 Adventure is niet smerige qua uit stoot dan wel motor dan ook , en een F800GS is door diens lage verbruik zelf vriendelijk laag CO uitstoot ,,,  dat iedere kortzichtige gr L stemmer een motor op een openbare zandweg gelijk ziet als een vreselijke wildcrosser die alles doet wat God verboden heeft.....  de markt voor All road is juist aantrekkend , als BMW jaren de R1200GS als best lopend model heeft en de F800GS ook goede zaken doet , dan is dat een teken ,, veel mensen ruilen hun supersport in omdat je met die pk pakhuizen nergens nog iets kan aanvangen en in de jungle van asfalt en drempels en rotondes etc blijkt een all road juist super praktisch.....

Honda die zich beklaagt dat hun markt aandeel terug loopt , zou eens bij zich te rade moeten gaan  ,, naast de teruglopende kwaliteit van de overige modellen ,, CBF600/1000 met roest problemen en matig afwerking etc... 

Terwijl KTM hele goede zaken doet , en ook die van oorsprong hard core Scandinavische enduro merken zijn wel deels over genomen maar hebben wel bestaans recht , omdat Honda geen XR 650 meer voert ,, en de andere ook traag reageren op de markt........

ieder merk heeft wel een aantal all roads in hun programma , en het succes volste merk hangt de pet aan de wilgen omdat het slecht miscchien is voor hun imago ,,, een all road motor ,,,,, 

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juni 2010 23:06 #20 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic 2010 Varadero
'milieu' zoals bedoelt in mijn posting heeft helaas niets te doen met uitstoot... Het zou Honda m.i. sieren als ze juist mee zouden doen in de Dakar met een high-tech keramische 2-tackt die één op 50 loopt op één of andere biologische brandstof...

'Milieu' zou je volgens 'insider' moeten lezen als 'op één of andere wijze schade toebrengen aan het milieu'. Stel dat je in een zandduin een geelgestreepte zandkorrelanemoon plet, of een paarsblauwe zandpad dood zou rijden...

Honda zet in op hybride technologie en waterstof. Voor motorfietsen zou volgens Honda de toekomst op 'elektrische' aandrijving worden ingezet...  :-\

Feit is dat Honda als één van de weinige autofabrikanten met winst draait. Feit is dat véél mensen uit de 'groene lobby' kiezen voor Honda vanwege het (van oudsher) 'groene' imago van het merk. Honda heeft immers al sinds jaren het imago dat men zuinige verbrandingsmotoren bouwt - helaas zien we daar in de motorfietsen bitter weinig van terug.

En de nieuwe V4? Zoals aangegeven... Hij kon mij niet bekoren. Not even close... Gruwel dat ze hier een allroad om heen zouden boetseren... Dat zou dus een SUM worden (Sport Utility Motorcycle). Net als een traditionele SUV: Leuk, maar met prestaties die geen overeenstemming houden met het uiterlijk...

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.103 seconden