Alarmprobleem

04 juni 2024 17:02 #1 door Wim
Alarmprobleem werd gestart door Wim
Beste Transalpers,

Ik heb een raar probleem met het alarm op mijn Varadero 1000 MK1 van 1999.
Ik heb de motor al twee jaar, tweedehands gekocht van een particulier. Ik had al eens geconstateerd dat er een alarmsysteem van Honda op zit (achterin het kontje), maar bij mijn weten werkte dat niet.
Nu was laatst echter de accu helemaal leeg (handvatverwarming aan laten staan), en toen heb ik hem weer opgeladen met de bedrading aangesloten. Toen ik daarna weer wilde gaan rijden ging het benzinelampje niet branden en weer uit, zoals normaal altijd gebeurde, en toen ik de startknop indrukte werd er niet gestart en begon er een alarm te loeien (waarvan ik dacht dat het allang definitief was afgekoppeld). Ik heb geen idee hoe ik het alarm uit moet schakelen, behalve een accupool helemaal loshalen.
De vorige eigenaar heeft bij navraag ook nooit iets van een alarmsysteem gemerkt. Heel vreemd dus, dat dat na jaren ineens weer geactiveerd blijkt te zijn.
Mijn vraag is nu dus: hoe krijg ik dat systeem uitgeschakeld of afgekoppeld?

Er zit trouwens geen HISS op deze motor.

Ondertussen heb ik nog wat dingen geprobeerd (heel irritant voor de buren) en daarbij gemerkt dat het soms wel lukt om te starten als ik de aparte draad op de pluspool, die maakt dat het benzinelampje al dan niet gaat branden, loshaal en pas op de pluspool aansluit nadat het contact is aangezet. Dan gaat dat lampje aan en na een paar seconden uit, en dan kan ik wel starten. Maar dat is natuurlijk heel onhandig, en bovendien lijkt dit niet altijd te werken.

Ik hoop dat iemand me kan helpen. Bij voorbaat dank!

Martinus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juni 2024 20:44 - 04 juni 2024 21:38 #2 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic Alarmprobleem
key.me/article/unlocking-anti-theft-syst...reset-start-your-car

Mss het alarm paar minuten af laten gaan totdat het hopelijk stopt


Verdere info:
“Arm in battery charge mode. Some chargers might trigger the high voltage detection, so the bike can be armed with this feature disabled if necessary. This is a temporary selection, but I’d like to see Datatool provide the ability to disable this permanently if desired.
Low battery warning. The LED usually flashes every five seconds when the Datatool Evo is armed, but if the bike’s battery drops below 11.5V, it flashes every 10 seconds. If it gets down to 10.5V, the LED flashes every 20 seconds.”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juni 2024 09:53 #3 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Alarmprobleem
Op mijn Varadero zat ook een Honda alarm wat vervelend deed, ik heb het er af gehaald door 1 voor 1 alle draden van de alarmmodule te volgen en los te koppelen van de draadboom, dat was nog een best klusje omdat er ook een start onderbreker op zat.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juni 2024 13:14 #4 door Wim
Beantwoord door Wim in topic Alarmprobleem
Bedankt Ed!
Ik ga het proberen als de buren allemaal liggen te slapen. Oh nee, dan juist niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juni 2024 13:16 #5 door Wim
Beantwoord door Wim in topic Alarmprobleem
Bedankt Tuur,
Dat is een flinke klus, lijkt me. Zitten die aansluitingen ver weg op de kabelboom? Of allemaal bij elkaar in de buurt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2024 11:08 #6 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Alarmprobleem
Het is iets van 12 jaar geleden dat ik het alarm eruit heb gehaald, ik zou het niet meer precies weten.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.081 seconden