Benzineslang

24 juli 2024 20:51 #1 door John van Beest
Benzineslang werd gestart door John van Beest
Mijn varadero uit 2004 krijg een grote beurt. Mijn garage belde om te melden Dat de benzineslangen poreus zijn en vervangen moeten Worden. Heb ik met andere oude motoren nog niet meegemaakt. Is dit meer voorkomend?
Kosten van de slangen ongeveer 150euro.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juli 2024 08:26 #2 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Benzineslang
Met het ouder worden van de motoren kunnen slangen inderdaad wel eens 'op' raken.

Ik zie hier in de werkplaats veel 'oudjes' voorbij komen. En meestal zijn de slangen gewoon nog goed. De werkplaats wil in jouw geval gewoon voorkomen dat er straks misschien toch een slang kapot gaat met een brandstof lekkage tot gevolg en jij daarna terug komt met opmerkingen als 'hebben jullie dat niet gezien ? '.... Daarnaast is het op de dero al best een klusje om bij alle slangen te komen, dus als ze er toch in de buurt zijn....

Of ze daadwerkelijk poreus zijn is op afstand niet te beoordelen, en mogelijk houden ze het nog jaren vol zonder te gaan lekken. Dus wordt het 'keuze klant'.

(Had er afgelopen week wel eentje van een KTM waar de tank er al regelmatig af en op moest voor het zoeken naar een vage storing, en bij de laatste montage scheurde er een slang.... en die motor was niet eens zo heel oud.....)

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.062 seconden