Honda Varadero start niet meer?

17 sept 2024 10:05 #1 door jur
Honda Varadero start niet meer? werd gestart door jur
Mijn trouwe Varadero heeft me deze week in de steek gelaten. Na een lang weekend toeren 1600km in de Franse Ardennen heb ik hem thuis neergezet om hem 4 dagen later weer op te starten. Helaas kon ik deze keer geen hoesje over de motor gooien vanwege de regen hij was toch al nat.
Afgelopen zaterdag wil ik de motor starten dit ging bij de eerste keer maar motor leek op 1 cilinder te lopen. Viel na een paar seconden uit. 2e keer precies het zelfde en als je een beetje gas gaf direct uit.
Ik dacht gelijk aan vocht vanwege de regen maar ja hoe check ik dat. De motor was goed nu toch weer goed droog. Inmiddels na al dat starten accu leeg. Eruit gehaald en opgeladen en vandaag nog een keer geprobeerd. Motor gaat op de startmotor prima rond en ik heb ook benzine gecheckt bij de leiding. Kil switch doet het ook prima en staat goed. Je hoort direct de brandstofpomp inschakelen.
En nu? Ik lees iets over bobines maar weet niet hoe ik die moet doormeten. Hebben jullie nog bruikbare tips? Gewoon zonde dat hij nu niet kan rijden:-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 sept 2024 11:40 #2 door jur
Beantwoord door jur in topic Honda Varadero start niet meer?
Toch maar de ANWB er bij gevraagd, deze zet er een extra grote acculader op en warempel na heel wat starten uiteindelijk de motor weer aan en loopt goed. Volgens de ANWB man zou ik de motor verzopen hebben. Hij vroeg of ik met starten aan het gashendel had gedraaid. Ik vertelde hem dat ik uiteindelijk vanwege het niet aanslaan iets aan het gashendel heb gedraaid. Maar dit is pas gedaan nadat de motor niet wilde aanslaan. Maar goed hij doet het weer en hij rijdt weer heerlijk.

23 sept 2024 09:44 #3 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Honda Varadero start niet meer?
Gaat je FI lampje uit als je het contact aanzet? Wat ik zelf heb ervaren met start problemen is een kapotte krukassensor (die zit achter het koppelingsdeksel) en een kapotte HISS antenne (de ring rond je contactslot) Allebei vervangen en nooit meer gedoe gehad.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

23 sept 2024 12:59 #4 door jur
Beantwoord door jur in topic Honda Varadero start niet meer?
Thx ik houd het even in de gaten. Het lijkt nu weer goed te werken😎

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.057 seconden