Blauwachtige vloeistof op mijn linkerkuipdeel/tank

09 mrt 2010 16:14 #1 door MadMan
Na een stukje toeren is mij nu al twee maal opgevallen dat er blauwachtige vloeistof op mijn linkerkuipdeel ter hoogte van mijn tank zat. Zo ook vandaag.

Het lijkt weg te komen bij het blok, maar ik kan niet zien waar. Wie weet wat het kan zijn?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2010 16:39 #2 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Blauwachtige vloeistof op mijn linkerkuipdeel/tank
users.bart.nl/~stikfort/new_internationa...te/warranty1999.html

Gefeliciteerd! U bent deelgenoot geworden van het 'koelvloeistof-lekkage-probleem-ten-gevolge-van-ondeugdelijke-slangklemmetjes-probleem'...  ;)

Niet schokkend, maar gewoon ff alle slangklemmetjes van de koelvloeistofleidingen bij de aansluiting op blok / carburateur etc (laten) vervangen door een degelijke slangklem van de Gamma ofzo.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2010 16:52 #3 door MadMan
Beantwoord door MadMan in topic Blauwachtige vloeistof op mijn linkerkuipdeel/tank
Hmm, ok dan. Weer een leuk klusje voor je Danny ;-)

Dank je Bernard!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2010 16:56 #4 door kees
Hmmz..

Gek genoeg heeft de tekst achter Two Plugs' link het ook over links aan de motor.

Maar de begeleidende plaatjes zijn van rechts genomen.. (of komt dat omdat ze daar links rijden en dus alles andersom gaat daaro..?? ;D)

Rare jongens, die Angelsakso's :angel:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2010 18:12 #5 door Paul

users.bart.nl/~stikfort/new_internationa...te/warranty1999.html

Gefeliciteerd! U bent deelgenoot geworden van het 'koelvloeistof-lekkage-probleem-ten-gevolge-van-ondeugdelijke-slangklemmetjes-probleem'...  ;)

Niet schokkend, maar gewoon ff alle slangklemmetjes van de koelvloeistofleidingen bij de aansluiting op blok / carburateur etc (laten) vervangen door een degelijke slangklem van de Gamma ofzo.


Gamma degelijk ???? ??? :(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2010 18:35 #6 door MadMan
Beantwoord door MadMan in topic Blauwachtige vloeistof op mijn linkerkuipdeel/tank
Hoeveel van die klemmetjes heb ik nodig en welke maat zijn die?
Dan ga ik morgen ff klussen ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2010 18:51 #7 door Nikotech
Beantwoord door Nikotech in topic Blauwachtige vloeistof op mijn linkerkuipdeel/tank

Gamma degelijk ??? ? ??? :(



Idd, ik zou er maar keurige RVS ABA's op zetten

Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

Bijlage:
<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2010 19:06 #8 door MadMan
Beantwoord door MadMan in topic Blauwachtige vloeistof op mijn linkerkuipdeel/tank
Dan ga ik daar voor kijken morgen, maarre waar zitten die klemmetje overal dan?

Maw ik denk dat ik mijn linkerkuipdeel eraf moet schroeven, maar wat moet er nog meer van af?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2010 19:55 #9 door kees
Tien van die ABA's koop je ook niet voor een tientje.. (maar zou ik ook voor gaan!)

Misschien dat kuipdeel eraf laten en eerst helemaal schoonmaken. Stukkie gummen en dan kijken waar het vandaan komt? Ik denk dat het er maar één is ergens daar..

Je kunt zo'n klem er rustig afhalen en meenemen als voorbeeld, mits je niet op die motor gaat. Hij zal niet leeglopen daardoor denk ik.

;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2010 09:44 - 10 mrt 2010 09:49 #10 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Blauwachtige vloeistof op mijn linkerkuipdeel/tank
Lekkage kan zowel links-; als rechts voorkomen, Brombeer... De Dero heeft nml 2 radiatoren... Links én rechts...  ;D

Het gaat specifiek om de aansluiting van de koelvloeistof leiding op de radiator en/of motorblok. De leiding is hierop vastgeklemt met een z.g. 'draadklem' en die zet natuurlijk uit door warmte. Op een gegeven moment is de rek er echter uit, en gaat 'ie dus idd die blauw-groene vloeistof lekken. Beter is dus om een klem te kiezen die je vast kunt zetten. NB: nooít té vast draaien en monteren op een 'koude' leiding!

Paar voorbeelden vwb slangklemmetjes. Geschikte maat kun je gewoon afmeten aan de diameter van de leiding (schuifmaat). Je kunt de leidingen overigens ook prima klemmen met een stukje RVS / of koper draad, niet te dun nemen ivm kans op insnijding.




Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2010 11:32 #11 door vara 2
Beantwoord door vara 2 in topic Blauwachtige vloeistof op mijn linkerkuipdeel/tank
Hopelijk niet op je kledij gemorst en of schoenen . Niet meer waterdicht met die koelvloeistof !!

vara 2

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2010 12:13 #12 door MadMan
Beantwoord door MadMan in topic Blauwachtige vloeistof op mijn linkerkuipdeel/tank

Net vervangen, weliswaar op een koude slang en wel goed vastgezet. Is dat slecht?
Hij lekte idd bij de slang van de radiator.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2010 16:20 #13 door kees

Lekkage kan zowel links-; als rechts voorkomen, Brombeer... De Dero heeft nml 2 radiatoren... Links én rechts...  ;D


Had dan ook een Twin genomen: die hebben van huis uit al RVS schroefklembandjes. :P

:angel:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2010 17:05 #14 door mikkola
Beantwoord door mikkola in topic Blauwachtige vloeistof op mijn linkerkuipdeel/tank
Als je zoals mij is overkomen ,bij een verkeerslicht in de rij staat.
De koekblikrijder voor je zijn ruitensproeiinstallatie aanzet ,krijg je ook blauwachtige vloeistof op je kuip/tank. >:D

Blij dat ik dan even de Stebel kan testen. ;D

Op rechte stukken zijn anderen sneller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2010 17:07 #15 door MadMan
Beantwoord door MadMan in topic Blauwachtige vloeistof op mijn linkerkuipdeel/tank
Hahah, ff serieus... Dacht dat ik wel als eerste dat het daar vandaan zou komen  ::) Maar bij nadere inspectie kon dat gewoon niet  :))

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2010 17:13 #16 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Blauwachtige vloeistof op mijn linkerkuipdeel/tank

Had dan ook een Twin genomen: die hebben van huis uit al RVS schroefklembandjes. :P

:angel:


Te weinig body...  ;D :-X

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.089 seconden