Koude start problemen

18 mrt 2026 10:33 - 18 mrt 2026 11:13 #1 door Jordy
Koude start problemen werd gestart door Jordy
Ik ben sinds kort eigenaar van een xl1000v 2007 (injectie model)
Spanningsregelaar reeds vervangen omdat hij moeizaam starten.

Nu paar weken verder is het 50/50 of hij start. Meestal als ik op idle zet en beetje gas geef slaat hij aan. Anders blijft hij overslaan maar start niet. Als hij eenmaal loopt doet hij het goed en is er niks aan de hand.

Als hij warm is doet hij het wel goed het starten. Verder Brande er van de week een Fi lampje maar reed hij goed en de dag erna geen lampje maar storerde de motor op het gas.

- massa na gelopen
- accu booster erop
- idle afgesteld op 1200/1300 warm

ChatGPT zegt mogelijk massa probleem of ECT SENSOR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2026 21:36 #2 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Koude start problemen
Ik zou ook even kijken naar de kill switch en de startknop. Beiden ff reinigen met remreiniger en inspuiten met WD40.

Gisteren 15:39 #3 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Koude start problemen
Sommigen kijken niet goed als ze onderdelen bestellen voor een Varadero, toetsen Varadero 1000 in en bestellen wat er op plopt. Echter zijn sommige dingen voor de carb versie en de injectie versie verschillend. Goed voorbeeld is de accu die is voor de carb lichter dan voor de injectie, uit ervaring weet ik dat je er start problemen mee krijgt. Je hebt een 18Ah nodig, bijvoorbeeld de YTX20CH-BS. Nog een voorbeeld zijn de bougies, ook helemaal anders, je hebt de NGK IJR8B9 nodig, en ja die zijn een stuk duurder dan die van de carb versie.
Slecht starten icm blijvend brandend FI lampje kan ook komen door een haperende krukas sensor, Deze is door te meten (zie Haynes werkplaats boek) Zelf vervangen is niet moeilijk wel aardig wat werk.

Transalp RD16 2024

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.075 seconden